Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

Gyerünk Gyorsan!

avatar Kóródi Ádám
30 napló
Egyedi elemekből épült

Ezútal egy járművet építünk!

 

3 részböl áll! Hátsó, közép, eleje.  Hátsó: egy sima lapra rakunk egy kipufogó véget elé egy 2-es barnát. Rárakunk egy szürke 3-asat arra két fekete megfogot. A végére rakunk két egyeset, azokra egy egyeset. Végül egy hátizsákot rakunk rá.

Középső: Legalura egy sima lap rá kip. csö. Elé 2 szer ketes tartó. Mögé egy henger alakú ketes. Rá egy 4 közepes egyes. És végül a kormány.

Eleje: A két barana rudat összekötjük. Elejére 2 háromszöget rakunk. És kész is.

 

Tudod-e?

 

Az autó (elnevezése az automobile rövidítése, a görög auto-: ön- előtagból és a latin mobilis: mozgó, mozgatható szóból) egy olyan, földön közlekedő, kerekeken guruló jármű, amely képes önálló mozgásra, nem egy másik jármű vagy állat mozgatja.

 

Hétköznapi jelentésében az autó a gépkocsi, egy kerekeken guruló, saját motorja által hajtott jármű. A legtöbb meghatározás olyan szabályszerűségekkel írja le mint elsősorban aszfaltútra tervezték, 1-8 utast szállíthat, jellemzően négy kerékkel rendelkezik, és felépítése a személyszállításra jobban alkalmassá teszi, mint áruszállításra.[1] Mindazon által a leírások pontossága nem tökéletes, az eltérő feladatokra létrehozott számos különböző gépkocsi típus miatt.

Első gépi hajtású járművek

 

A Cugnot-féle gőzautó (1771)

 

Karl Benz"Velo" modellje (1894) – vele kezdődött az első autóverseny

 

Ford T-modell(1911)

 

Volkswagen Bogár(1974)

 

A Tesla Roadster elektromos autó, végsebessége 201 km/h. Megtehető út: 501 km, teljesítmény: 288 Le, hatásfok: 92%. (2010)

 

Elsőként egy francia mérnöknek, Nicolas-Joseph Cugnot-nak sikerült gőzhajtású járművet készítenie. Mivel ő tüzérségi katonatisztként szolgált, azt kellett megoldania, hogy a nehéz ágyúkat gyorsabban lehessen szállítani. Ehhez alapként kemény fából hatalmas, háromkerekű szerkezetet épített. Az első kerék elé óriási gőzüstöt helyezett fel, a gőz nyomása pedig meghajtotta a járművet. Azonban az üstöt hevítő tüzet folyamatosan táplálni kellett, ezért működés közben egy fűtőembernek kellett ott állnia. Amikor Cugnot 1771-ben szerette volna bemutatni új találmányát, az orrnehéz és emiatt rendkívül nehezen irányítható gőzautó elszabadult, és ledöntött egy falat. Ez volt a történelem első közúti balesete, amelyet gépi hajtású jármű okozott.

 

Mivel a belső égésű motor még ismeretlen volt, a gépek világát a gőz uralta. Ám egy idő után hatalmas lökést adtak a mechanizálás és az iparosodás fejlődésének az új, nagy teljesítményű gőzgépek, amelyeket többek között a skót származású James Watt (1736-1819) fejlesztett ki.

 

A lehetőség, hogy kisebb gőzgépeket alkalmazzanak az utcai közlekedéshez, nem hagyta nyugodni a feltalálókat. Így 1803-ban az angol származású Richard Trevithick (1771-1833) már egy olyan gőzmobilt épített, amelyet Londonban sikerrel használtak személyszállításra. Ez egy háromkerekű, hétszemélyes omnibusz volt. 1830-ban már csaknem száz ilyen gőzzel hajtott jármű közlekedett Angliában, és egy évvel később megnyitották az első gőzbusz-járatot. Bolyai Farkas Marosvásárhelyt ebben az időszakban mutatta be gőzautóját.

 

A londoniak egyébiránt olyan borzalmasnak tartották ezeket az utcai gőzjárműveket, hogy rövid időn belül bevezették a "vörös zászló törvényét", amely a világ első közúti szabálya volt. Angliában 1865-től 1896-ig volt érvényben, s előírta, hogy a gőzautók előtt ötven méterrel nappal vörös zászlót, éjszaka pedig vörös lámpát kell vinnie valakinek. Az emberek ezért inkább a biztonságosabb vasúton utaztak.

Az első benzinmotoros automobilt Karl Friedrich Benz készítette Mannheimben 1886-ban. Tőle függetlenül ugyanekkor Gottlieb Wilhelm Daimler és Wilhelm Maybach feltalálópáros is feltalálja a maga automobilját Cannstattban, nem messze Stuttgarttól. Benzet a technológia újszerűsége érdekelte, ezért egy teljesen maga szerkesztette, háromkerekű járművet konstruált: a Benz Patent-Motorwagent. Daimler és Maybach ezzel szemben már egy használható, praktikus járműben gondolkodott, ezért egy egyedi kivitelben készíttetett, négykerekű lovaskocsiba építették motorjukat.

Az autók régebben még kézzel, egyenként készültek, ma már futószalagokon haladnak, és eközben egy fémvázra szerelik az alkatrészeket. (Például az elektronikát, az üléseket, a motort, a felfüggesztéseket stb.) Az első futószalagon gyártott autó a Ford T-modell volt.

 

 

Gyerünk Gyorsan!Gyerünk Gyorsan!Gyerünk Gyorsan!Gyerünk Gyorsan!Gyerünk Gyorsan!Gyerünk Gyorsan!Gyerünk Gyorsan!Gyerünk Gyorsan!Gyerünk Gyorsan!

2014 január 27, 17:20
avatar
Kockashop Szia Ádám! Kérünk kevesebb másolt tartalommal dolgozz, a naplód eleje jó, de a második felét legközelebb meg kell rövidítenünk. Köszönjük. 2014 január 27, hétfő
avatar
Kóródi Ádám Rendben van! 2014 január 28, kedd

avatar
Kockashop ;) 2014 január 28, kedd