Gokart építés
Legelsönek kerék összeállítás. Alváz. Lökhárítók felszerelése. Tompító, ütköző. Motor és kipufogó rész.
Oldal elemeket. Kormány jön. És végül az ember. Jó versenyzést!
Rengeteg házikészitésü gokart is létezik.
Pár szó a gokartról:
Az autó négy kerekű, súlypontja különösen alacsonyan helyezkedik el.
A modern gokartok szíve a motor. Hengerűrtaltamuk 200 cm³ től 390 cm³-ig terjed. Négyütemű 1 hengeres és 2 szelepes motorok, teljesítményük 5,5-13 lóerőig terjed. A kisebb gyerek gépek kisebb teljesítményűek, 2-4 lóerő. A versenygépek között létezik ún. fixes (azaz sebességváltó nélküli) és váltós is.
A jármű fordulékonyságáról híres.
Különleges tulajdonsága a gokartnak, hogy hátsó tengelye fix, nincsen differenciálmű, ezáltal teszi a kanyarodást érdekessé. A kanyar külső felén futó keréknek nagyobb utat kell megtennie, mint a belsőnek.Bérgokartozás Magyarország számos pontján található, ahol bárki kedvére kipróbálhatja. Általában a bérgokartozásban elterjedt gépeket nagyon egyszerű vezetni, csak egy gáz és egy fékpedál van, jobboldalon a gáz, bal oldalon a fék. Sebességváltó nélküliek, automaták. Az ország első gokartpályája 1991-ben épült Siófokon, de van pálya Budapesten, Kecskeméten, Miskolcon, Szegeden stb.
Versenyeket Magyarországon is rendeznek, amatőr, és profi szinten is.
Verseny géposztályok:
Maxterino, Rotax Minimax, Rotax Max Junior, Rotax Max, Rotax Max Masters, Rotax DD2 és Rotax DD2 Masters egyben, SWF, ICC-85, Formula Bambini, Formula.
Jó szorakozást
2014 január 12, 14:00