Fűrésztelep 2.0
Nevezetes építmény ez számomra, talán az első saját épületem, az első motorizált épületem és az első építési naplóm ennek a fűrésztelepnek az első megépített változatáról szólt itt a Kockashop weboldalon! Annak idején különböző készletek alkatrészeiből raktam össze, most viszont úgy döntöttem, hogy megrendelem az alkatrészeket hozzá, így már önálló készletem lesz, nem kell elbontanom. LDD-ben készítettem el a módosított terveit, sok apróságot optimalizáltam rajta, így a gatter kocsi is kisebb és szebb lett, a "sínek" is kisebbek lettel, az udvar tartalma is változott és kicsit a fűrész is, de a meghajtás módja maradt a régi, hiszen jól vizsgázott!
Az LDD fileból készítettem egy összerakási képsorozatot, kiterítettem az alkatrészeket és nagy lelkesedéssel nekiláttam az újraépítésnek. A sínek karcsúsodtak, a kocsi és a fűrészelt fa szebb lett, így kíváncsian pakoltam a kockákat, hiszen élőben mégis jobb látni és igazítgatni az építményt, mint a képernyőn:
A kocsit most is cérna mozgatja, ahogy a valóságban is egy drótkötél szokta húzni a fűrészkocsit, itt a méret miatt kerekekről szó sem lehetett, csúszik a kis szállító eszköz, de ez nem ront semmit a hangulatán. Sikerült kapnom fa mintásra festett barna csempéket:
A meghajtásról most is a jó öreg RCX motor gondoskodik, a fűrészt most is egy excenter mozgatja:
Készítettem egy rövid videot összerakás közben, ahol látszik ennek a kis hajtóműnek a működése:
Érdekes, hogy a City vonalon nem nagyon lehet találkozni motorizált megoldásokkal, pedig annak idején a Light & Sound sorozathoz alkalmanként társított mikromotorral járművekben voltak működő megoldások, konkrétan daru és radar formájában, amelyek szerintem nagyon hangulatossá tették az építményeket.
A fa épület elemeket sikerült karcsúsítanom, a gatter kocsi hajtásának épület kiugróját is "könnyítettem" kicsit a két fa oszloppal, amik a kis tető kiugrót támasztják alá:
Bele csempésztem néhány téglát, ezzel öregítve az épületet, a cérna (drótkötél) vezetését lyukas technic kockákkal oldottam meg, a boltíves ablak megmaradt. Beépítettem két tetőablakot, hogy jobban lehessen látni a működő részeket, és talán a valóságban is alkalmazzák a jobb megvilágítás miatt. A mai gondolkodás szerint ez az épület ettől a megoldástól már pályázhat támogatásra, hiszen környezetbarát :-)
Az udvar végleges berendezése is kialakult, van itt rönkfa, fűrészáru és néhány hasogatni való darab is, amit fűrészelés előtti előkészületekben vágtak le kézi láncfűrésszel, mert nagyon csomós volt a gyökér elágazás részen:
És akkor a lényeg:
Hamarosan bemutatok egy hangulatban ide illő kis teherautót, amit talán ritkaságnak is mondhatnék, hiszen alig tudtam belőle találni eladó példányt.
A korábban épített szélmalmom is átesett a hét végén némi ráncfelvarráson:
a kék kockákat barnákkal helyettesítettem, a mikromotort egy 9 V-os motorra cseréltem, hozzá építettem egy hajtóművet, a tárolás miatt szétszedhetőre alakítottam és kicsit kiegészítettem apróságokkal a környezetét. Feleségemet megkértem, hogy varrjon nekem búzás zsákokat is, ezzel is kicsit feldobtuk a környezetet:
Köszönöm, hogy elolvastad!
2016-03-13
2016 március 13, 20:42