Ford F-150 Raptor
Sziasztok!
A mai naplómban az egyik kedvenc autóm LEGO elemekből épült mását szeretném bemutatni. Az emlegetett jármű pedig nem más, mint a Ford egyik Off-Road csodája, az F-150 Raptor egyenesen 2014-ből.
Mielőtt elkezdenéd olvasni a naplót, nézd meg a kocsiról készült videót! [ITT]
A Kocsiról:
Ez a pickup a Ford jelenlegi legerősebb Off-Road-ra tervezett autója, amit már lassan hat éve fejlesztget az USA egyik legnagyobb gépkocsi/kamion/pickup/kisteherautó gyártója. Az évek alatt egyre több, és jobb extrát, és funkciót kínáltak a pickup-hoz.
A modellről:
Őszintén szólva, amikor nekikezdtem a pickup karosszériájának, még egy hónappal ezelőtt, még nem is hittem volna, hogy ennyire komplikált lesz. Az építését több fázisra tudnám felosztani:
- Alváz építés
- Belső építés
- Motortér elkészítése
- Karosszéria elkészítése
- Apróságok felrakosgatása (Rendszámtábla, LED világítás, Fellépő, stb...)
- Ráeszmélés arra, hogy ez, meg az nem jó
- Elemek kijavítása
- Az utolsó három folyamatos ismétlődése
Na de akkor az elejével kezdeném a beszámolót.
A kocsi orrával talán többet foglalkoztam, mint a belső térrel, mivel ennek a gépnek ez a fő jellegzetessége. Ez az a "darab", amiről akárhol felismerik Los Angeles-től, (mittomén...) Jekatyerinburg-ig. Szóval több, mint négy óra ment rá az életemből arra, hogy tökéletesítsem az orrát, és a légbeömlőket az elején.
És most jönne a plató, és a hátsó rész!
Erre a részére is mondhatnám, hogy erről ismerik fel xy-tól, yx-ig, de a hátulja annyira nem egyedi, de attól még macerás megcsinálni. Például a lámpák, a nyitható ajtó, és a lökhárító kialakítása körülbelűl hét órát vettek igénybe. Valamint a plató méreteivel is voltak gondjaim. Először túl hosszú lett a kétülésés kabinhoz, majd elhatároztam, hogy a kabin 5 személyes lesz, és ki nem fogjátok találni, de rövid lett a plató.
Az eleje közelebbről
Hát nem is tudom, ezt már egyszer leírtam, de érdemes még egy pillantást vetni a légbeömlők kialalakítására.
Hátulról
Ebből a nézetből is tökéletesen látszik a lökhárító bonyolult szerkezete. A technikásabb építőknek nem lehet egy nagy durranás, de én nem szoktam fektetetten elhelyezgetni az elemeket, maximum, ha nagyon kell, de ennél a modellnél kb. mindenhol kellett.
Oldalról...
látni lehet a nyitható ajtókat, és a hátul magasabb felfüggesztést, valamint a fellépőket az ajtók alatt.
Na és most jönnek az izgalmas részek, vagyis a...
Teljes Nyitott Állapot
Mint látható, próbáltam a belsőt is minnél pontosabban leutánozni, ami szerintem elég jól sikerült, főleg a motortérnél, és az üléseknél. Ebből a szögből látszik az 5.3 literes, iker-turbóval ellátott, 8 hengeres Ford EcoBoost motor, 10 sebességes váltóval, ami 450 lóerővel, és 692 Nm (Newton méter) nyomatékkal látja el a gépezetet, hogy "Meg tudja járni a poklot." (Az egyik Raptor reklámból szedtem)
Innen hátúlról...
remek a rálátás a 800 literes raktérre, és az ajtók belső felére. Valamint a lenyitott plató is megfigyelhető.
Innen oldalról...
Már jobban játszik a belső tér, amiben ki lett alakítva a műszerfal, ülések, stb..
Remélem tetszett a bemutatott Ford. Na de...
A mai napra én ennyi is lettem volna! További jó LEGO-zást! Sziasztok!
De így utóiratként még leírom, hogy innen is szeretném megköszönni a segítségét [Bolka] kollégának. Kattints a nevére, ha látni akarsz szemgyönyorködtető építéseket!
2019 január 9, 21:11