Ferrari F40 by timtimgo
Elérkezett az idő a Daytona ragyogásának végéhez is, akármennyire is gyönyörű az eredeti modell. Megjelenése óta vártam ezt az építést, de nem akartam szétszedni a Ferrarit, amíg el nem tölt legalább fél évet a polcon. A Daytona szétszedése úgy 6 órán keresztül tartott, kevesebb ideig, mint a kevesebb darabos Bugattinak. Igaz itt már egyből dobozokba gyűjtöttem az elemeket osztályozva és nem raktam ki mindent egy nagy asztalra, hogy utána órákig pakoljam őket dobozokba. A szerelési útmutatót kinyomtattam, de 2 fénymásoló is belerokkant. Az útmutató tökéletes, hibamentes és teljesen világos. Minden tengely és nehezen azonosítható cső hossza meg van adva, így könnyű őket megtalálni és beépíteni. Szenzációs az anyagfelhasználás, 95%-a benne van az autóban az eredeti készletnek, ami számomra hihetetlen még most is. Nagyon jól néz ki a modell, tökéletes mása az eredetinek. Talán az orra kicsit hosszúnak tűnik, de minden részlete zseniális. Az építés az alvázzal kezdődik, aztán jönnek menet közben az önálló modulok, amiket fel kell szerelni egyenként a vázra, ezért megépítettem az összes modult előre, aztán kezdtem neki a váznak és a sallangoknak. Rendes váltója van fokozatokkal és külömböző áttételekkel. Nekem ez volt az első ilyen váltóépítésem és nem értettem, hogy kell működnie, ezért sikerült egy hibát elkövetni, ami nem is tűnt fel a váltókar felszereléséig. Emiatt vissza kellett bontanom elég sokat, de 1 óra alatt kijavítottam a hibát. 31,5 óráig épült a járgány mindent jól megfontolva, hogy tudom takarni az öntési hibákat, csúnya részeit az elemeknek. Elsőként az ajtókat építettem meg, majd a hátsó rész alját a motorral. Már itt látszott, hogy jól fog kinézni nagyon, aztán jött a géptető. A hátsó lámpák megoldását már láttam a renderelt képeken, de ahogy az oldalsó panelek szögét kialakította a tervező, hogy meglegyen a megfelelő szög, azon dobtam egy hátast. Nagyon ügyes! Ezután következett az orra, ami szintén tartogatott kellemes meglepetést. Egyrészt nagyon jól tele lett rakva és lefedve minden, hogy ne legyenek lyukak, csak a beömlők helyén, másrészt a lámpák és bukólámpák megoldása szintén zseniálisan sikerült. Főleg, ha arra gondolok, hogy limitált készletből kellett megalkotni. Minden modul kész volt, jöhetett a váz a váltóval. Itt sikerült a 10-20. lépés körül rossz helyre rakni egy alkatrészt, ami fontos a váltó helyes működéséhez. Feltűnt, hogy a másik 2 tengelyhez képest itt más volt a működési elv, de nem tudtam, mit fog okozni. Később már teljesen eltakarva kellett megbontani és újraépíteni helyesen, amikor rájöttem és visszanéztem az útmutatóban. Befejezésként jöttek az ülések, a tető, a műszerfal és hátulról előre haladva a modulok felrakása és a hézagok eltakarása. A küszöb szintén zseniálisra sikerült, ahogy végig van takarva olyan elemekkel, amikről azt hittem meg fognak maradni a végén. Pazar lett a végeredmény és szépen össze van rakva, mindene úgy nyitható, mint az igazinak. A küszöbről tudnak lepattanni az elemek, ha az ember középen alul megfogja, de simán visszarakhatóak, mert masszív a váza. Nagy élmény volt megépíteni és látni folyamatosan, ahogy egyre jobban áll össze és nagyon jól feszít a polcon is. Már dolgozom a Lamborghini Miurán is, hamarosan kész lesz, abban is zseniális ötletekkel találkoztam. Még egyszer nagy pacsi a tervezőnek timtimgo-nak a befektetett munkáért!
2023 december 5, 18:08