Ferrari F1 Racers
LEGO 8157 Ferrari F1 Racers
I. Alapadatok
Neve: Ferrari F1
Sorozatszám: 8157
Témakör: Racers
Kiadás éve: 2008
Kockaszám: 997 db
Minifig: 0
Ár: 16900 Ft (sérült doboz)
II. Az autó születése
A Ferrari F2007 egy Formula 1-es versenyautó, amellyel a Scuderia Ferrari versenyzett a 2007-es Formula–1 világbajnokságon. Az autóval Kimi Räikkönen pályafutása során először lett világbajnok, emellett a csapat is elhódította a konstruktőri vb-címet.
A LEGO ennek hatására megalkotta minden idők legnagyobb Racers autóját. A tervezők nem spóroltak a kockákkal, 997 darabból építhetjük meg a saját versenyautónkat. Méreteit tekintve lenyűgöző. Több mint fél méter hosszú, és közel más fél kilót nyom. Az akkori szponzor feliratok sokasága díszíti a Ferrarit. Igazán monumentális darab.
III. Beszerzés
Már a készlet beszerzése se volt egyszerű. Egy véletlen folytán láttam meg, hogy létezik forma 1-es autó LEGO-ból. Egy videó megosztó portálon találkoztam vele először. Aztán ugye később rákerestem, és egy-két boltot ki is dobott az internet. Addig vártam a dologgal, mire már semelyik webáruházban nem lehetett kapni. Aztán az egyik város játékboltjába bementem és megkérdeztem az eladót, hogy nem e tud ilyen cikkszámú készletet szerezni. Ott aztán felhívta valamelyik ismerősét, és szerintetek mi történt? Éppen 1 doboz volt raktáron. Ugyan mondta, hogy kicsit sérült a doboz, de ez engem nem érdekelt. A lényeg a tartalom. Mondtam neki… Aztán egy hét elteltével csörgött is a telefonom: elhozta a Ferrarit. Amint tudtam rohantam érte, és alig vártam hogy a kezembe foghassam. Nagyon örültem neki. Mikor hazaértem vele, csak arra tudtam gondolni, hogy mikor ülhetek neki az megépítésének.
Ez volt az a LEGO készlet, amit több mint 10 év kihagyás után újra összeraktam.
Azóta is nagyon óvom, a legszuperebb készlet, amit valaha is láttam.
Egyáltalán nem bántam meg a megvásárlását, főleg úgy, hogy áron alul jutottam hozzá.
IV. Mi van a dobozban?
Egy hatalmas téglalap alakú dobozunk van. Méretei: 65x38x9 cm. Mind az elején, hátulján és az oldalán színes, nagyon impozáns fényképeket látunk az autóról. Az elején a megépített jármű van gusztusosan tálalva, Kimi Räikkönen fotójával együtt. A hátulján pedig a funkciókat bemutató felvételek, illetve az 1:1 méretarányú kép. Látunk még egy boksz kiállást is, amit Felippe Massa produkál nekünk.
Plusz érdekességként feltűntették a versenyautó teljesítményére vonatkozó adatokat.
Felbontás után 9 db nagyméretű, jól megtömött zacskó tárul elénk, amiből 8 db meg is van számozva. A nagyobbakban szinte egytől-egyig kisebb tasakok lapulnak. Van még egy matricaívünk, szám szerint 63 db felragasztásra váró matricával. Ebből 60 db-ot fel is kell ragasztani. De jó… Választhatunk a pilótáknak a neveiből és rajtszámaiból.
Ezeken felül ott van még a 2 db építési füzet, 4 db felni és a hozzá tartozó 4db gumiabroncs. A dobozt már ki is veséztük, mennyünk tovább…
V. Játékmenet
Az építést 6 nagy szakaszra tudnám osztani, ahogy a zacskók be vannak számozva:
1. tasak (orrkúp)
- nem kevés darabszámból épül fel, részlet gazdag, valósághű kidolgozással bír
- az egyik legdíszesebb része az autónak, szponzori feliratok sokaságát kell felragasztanunk
- le is tudjuk venni a járgányról, úgy mint az igazinál – félelmetes…
2. tasakok+számozatlan tasak (padlólemez)
- a fekete lapos elemek összerakásából sejthetjük, hogy mekkora lesz az autónk
- az alvázra egy technic részből álló gerincet húzunk fel, erre később az első felfüggesztés,
valamint a kormánymű fog felkerülni
- a fekete ívelt és háromszög alakú idomok kirajzolják az a karosszéria alakját
3. tasakok (első-hátsó felfüggesztés, karosszéria)
- itt már kezd látszani, hogyan is fog kinézni a Ferrari oldalsó vonalvezetése
- az első kerekek felfüggesztése csak technik elemekből épül fel, amely lehetővé teszi a
kormányzást – rugózás nincs benne
- a hátsó felfüggesztés „system” és technic kockából áll, egy-egy hosszú rúdra helyezzük
fel később a kerekeket
- helyet kapott még egy jelzőlámpa, amit esős időben szoktak felkapcsolni - lenyűgöző
- megépítünk egy légterelő idomot is, ami az első kerék mögött foglal helyet - funkcióját
tekintve: a hűtő felé vezeti a levegőt
- ezzel végére is értünk az első füzetnek
4. tasakok (motorborítás felső része, pilótafülke)
- az autó lényeges szempontja hogy aerodinamikailag alacsony legyen a légellenállása
- az építés során szépen kirajzolódnak az ívelt formák
- plusz légterelő idomokat rakunk össze, amelyeknek az a célja, hogy a lehető legnagyobb
leszorító erőt nyújtsák
- elengedhetetlen része a dolognak, a matricázás
- egyik kedvenc részem, a hűtő kialakítása – a bordázott kockák nagyon szépen imitálják a
hűtő valódi kinézetét – egyszerűen fantasztikus
- el ne feledkezzünk az ülésről sem – a biztonsági öv kialakítása nagyon ütős lett
5. tasak (tükrök, légterelő szárnyak, felső légbeömlő)
- nagyon gyorsan haladunk az építéssel, semmi nehézség nincs benne
- egyszerre rakjuk össze a tükröket, valamint az első kerekek mögötti légterelőket
- a hátsó szárny megépítése már nagyobb feladat: hosszú, sima felületű lapokból épül fel,
amelyet matricázás díszít (inkább a matrica szép felragasztására kell figyelni)
- a felső légbeömlőt is nagy könnyedséggel alkotjuk meg, és rakjuk be a helyére
6. utolsó mozzanat (hab a tortán)
- a négy kerék felhelyezése nem jelent nagy problémát
- továbbá van még 4 db tányérunk, amelyet a kerekekhez kell beilleszteni, ezeket is
márkajelzések díszítik
- és végül, de nem utolsó sorban, a már megépített orrkúp felrakása
- bő 2-3 óra építés után elénk tárul az autósport egyik legendája, egy Ferrari F1 versenyautó
VI. Értékelés
Az ár-érték aránya nem is lehetne ennél jobb. Közel 1000 db kocka ennyi pénzért, megérte.
Az uralkodó szín mi más lehetne, mint a vörös. Emellett találkozunk ugyebár fekete, citromsárga, kék, fehér valamint szürke darabokkal is.
Egy forma 1 rajongónak szinte kötelező készlet!
Szerintem nem játszásra lett kitalálva, igazi modell benyomása van, vitrinbe való.
Mérete valóban gigászi, a részlet gazdag kidolgozásról nem is beszélve. A képek magukért beszélnek, hogy milyen nagy a gépezet (Shell Ferrari és minifiges kép).
A legnehezebb része az építésnek a matricák pontos felhelyezése volt. Rendesen megszenvedtem vele, de nagyon szép lett. Azóta is csodálom.
Az egész autó egy száguldó reklámtáblaként funkcionál. A szponzori feliratok nélkül kicsit bután nézne ki az dolog, kevésbé lenne olyan szép.
Egyszóval: csak ajánlani tudom, minden korosztály megtalálja benne örömét.
2013 november 29, 19:27