Ferrari Daytona - szinte hibátlan
ez a készlet is pihent vagy 3-4 hónapot az ágyam alatt bontatlanul, mire hivatalosan is megkaptam karácsonyi ajándékként, szintén családi összefogásnak köszönhetően. Nagyon vártam az összerakását, mert ez az eddigi legnagyobb darabszámú és a képek alapján néhány szögből jobban is tetszett, mint az igazi. Hosszú szabadságot vettem ki az év végén és a következő év elején, el is vitte a felét a megépítése. Az építés kritériumai semmit sem változtak: minden vízszintes és függőleges pinen a bevágások egyirányba kell , hogy álljanak még alul és belül is, ha megforgatva láthatóak és az öntési hibák minden elemen eltakart részre kell kerüljenek. Így az építés rekord 43 óráig tartott összesen. A géptető (ami egy önálló fejezet) volt a leghosszabb talán, mert a végén derült ki, hogy melyik részei lesznek láthatóak, így lehetett újraépíteni, hogy takarjam a ronda oldalát az elemeknek. Egyébként érdekes, hogy a fejezetek közel ugyanannyi lépséből állnak és mindegyikkel eltöltöttem napi 8-9 órát, kivéve az utolsóval (amiben alig van Technic alakatrész, csak rakni kellett egymásra a kockákat), az 3 óra alatt kész lett. Nagyon szép lett a végeredmény, minden szögből nagyot mutat, kivéve előlről, de ízlésről nem vitatkozunk. Nagyon jól lekövették a formát és nagyon jól sikerült takarni a bódét, nincsenek hatalmas lyukak, mint az előző modelleken. Az ajtónyitás zseniális, a felfüggesztés is komoly fejlesztést kapott. Csomitartón van kitámasztó, bár inkább a géptetőre raktam volna, mert az olyan nehéz, hogy nem marad felnyitva csak pár mp-ig, aztán összecsuklik. Útmutató szerint építettem, azóta megírták, hogy több hiba is van benne, én a váltónál nem vettem észre, hogy gondot okozna, vált rendesen fel-le. Illetve van 2 "szárny" elem, ami a végén megmarad, de 2 piros tüske mutatja, honnan hiányoznak. Végeredményben nálam ez vezeti az 1/8-as listát a kidolgozottság, valósághűség és látvány terén. Beltere szerintem nem annyira részletesen kidolgozott, mint a Bugatti és Lambo esetében, ráadásul itt található a legbosszntóbb hiba is, hogy a 2 Ferrrari emblémás üléstámla közül az egyiknek a jel mellett van az öntési hibája, ami javíthatatlan, ezért vettem ebből az elemből még 1 garnitúrát, így van 2 szép és 2 csúnya az átépítésekhez, mert nemsokára ez is elkezd átalakulni, ahogy egyre több B verzió jelenik meg belőle.
2023 június 5, 12:11