Exkavátor szállító 2012-ből.....
Sziasztok!
Ígéretemhez híven ma a 4203-as Exkavátor szállítót mutatnám be.
A története e készletnek röviden az, hogy annak ellenére, hogy 2012-es darab, én pár hete vettem meg, bontatlanul, nagyon jó áron, annak ellenére, hogy nem is terveztem a megvételét, főleg nem aznap. De nem tudtam ellenállni. Ezzel a szettel nem pont a kamionmániámnak akartam kedvezni, inkább a városomhoz elengedhetetlen munkagép fogott meg, de ha már lúd, legyen kövér :)
A szett:
Eredeti neve: Excavator transporter
Megjelenés éve: 2012
Minifigek száma: 2
Elemek száma: 305
A dobozban a szokásos matrica ív és kettő leírás mellett három zacskó volt. Az első zacskóból a markolót, a másodikból a kamiont és a harmadikból a trélert lehet megépíteni. Két dolgos minifigura és pár kiegészítő is jár a szetthez.
Szóval elsőnek az exkavátorral kezdem. Az alvázat nagyon masszívra tervezték legóéknál. 10 stud hosszú és 6 stud széles. A kezelő fülkét és a motorteret külön kell megépíteni. Egy nagy 8×8-as alapra épül fel az egész. Szép sárga a színvilága, mint az összes hasonló munkagépnek. Ha kész van a felépítmény, már csak rá kell helyezni a forgó alkatrészre. Ezután a markoló kanalának a hidraulikus szerkezetét kell megépíteni. A fülke ablakai is a már megszokott elemek, a hátsó szélvédő egy idős a télapóval. Ahhoz, hogy be tudjuk rakni a kezelőt, szét kell bontani az egész fülkét. A kanál mellett tartozik a géphez egy fúrófej is, amivel a keményebb kőzeteket tudják széttörni.
A következő jármű a kamion. A vontató elég egyszerűre sikeredett, semmi extra nincs benne, se hálófülke, se semmi. Nem a legkisebb traktorom, de nem is a legnagyobb. Persze a célnak megfelel, mégpedig, hogy elhúzza az exkavátorral megterhelt pótkocsit. Szép zöld színben pompázik, sárga csíkokkal az oldalán. Az építése is egyszerű. Külön kell megépíteni az alvázat és külön a fülkét. Nem hiányozhat a kis sárga pohár sem a vezető mellől. Ennek a kamionnak is gyengére, olyan semmilyenre sikerült a hátsó része. Még lámpasor sincs kialakítva. Tudom-tudom, mindig elégedetlenkedek, de nekem ez a mumusom. Hogy közlekedhet az utakon világítás nélkül, ha lekapcsolja a pótot.
A pótkocsi az utolsó megépítendő része a készletnek. Az egész pót egy nagy elemből áll, ez is az a bizonyos vonat alváz, amivel már találkoztam más kamionoknál. Meg is értem valahol, egy elem, pofon egyszerű, merev, nem esik szét és a többi. A szerkezet nem tartalmaz sok elemet. Elől,hátul sárga villógók vannak, a hosszú és széles rakományra figyelmeztet. A közepén kialakított tartónak köszönhetően stabilan felfekszik a markoló a trélerre, és nem esik le az első nagyobb kanyarban. A pótkocsin van még pár szerszám, és a fúrót is ide kell felrakni.
Az egész jármú, a kamion a vontatmánnyal együtt 37 cm hosszú. Ár/érték arányban nagyon megéri, megérte 2012-ben, mert a markológép nagyon jól néz ki, élethű, szép formás, és még egy kamion is jár hozzá. Örülök, hogy megvettem, amikor lehetőségem adódótt rá.
A következő naplóm egy újabb munkagép lesz, ami mellé egy dömpert és sok mást raktak a dobozba. Ezt a vonalat is erősítettem mostanában, hisz egy terepasztal építkezés nélkül olyan, mint a Dallas…..
Köszönöm a figyelmet! Ákos
2015 december 1, 22:43