Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

Exkavátor (motorizálva)


Készlet száma / neve: 42006 / Exkavátor

Készlet típusa: Technic

Megjelenés éve: 2013

Alkatrészek száma: 720 db

 

Nemrég sikerült beszereznem ezt a készletet, régóta szerettem volna egy lánctalpas exkavátort.

A készletet egy 35x37.8x6.6 cm-es dobozba csomagolták, elején a készlet nevét adó exkavátor látható, hátul pedig ezen felül a „B” modell képe, ami egy lánctalpas traktor, és a 8293-as Power Functions motorkészlet képe, ami segítségével könnyedén motorizálható a készlet. A dobozt kinyitva 10 db zacskót találunk benne, ebből egybe az összeszerelési utasítás és a matricák találhatók a többi számozatlanban az alkatrészek.

Az építés a lánctalpak keretével kezdődik, a keret két oldalára kell felszereljük a kerekeket magukban foglaló szerkezeteket amiken a lánctalp fog futni. A lánctalpak egyenként 34 szemesek. Ha felszereltük őket, tulajdonképpen kész az exkavátor alja. Ezután a gép testét kezdjük el építeni. Az építés eleje a kart és a markolót működtető fogaskerék áttétel elkészítéséből áll. A szerkezet hátulján van két fekete fogaskerék, ha nincs motorizálva a készlet ennek forgatása segítségével lehet mozgatni a kart és a markolót nyitni-zárni attól függően, hogy a szerkezet oldalán lévő váltók segítségével hova kerül a hajtás. A baloldali váltó a kar két tagjának mozgatásáért felel, bal állásban a kar külső tagja mozog a forgatás irányától, fel-le, jobb állásban pedig a belső. A másik váltónak csak egy állása van ha bekapcsoljuk, a hajtás a markolót fogja nyitni-zárni, a forgatás irányától függően. Felszereljük a szerkezet elejére a kar alsó felét mozgató aktuátort, majd az egész szerkezetet megfordítjuk és beszerelünk egy forgózsámolyt, amivel aztán az egészet csatlakoztatjuk is az előzőleg elkészített alsó részhez. Következő fázisban megépítjük az exkavátor karját, amibe beépítjük a második aktuátort is. Ha kész a kar felszereljük a helyére, és már tudjuk is működtetni, csak a végére el kell készíteni, és felszerelni a markolót. De a tervezők úgy döntöttek, hogy először az exkavátor bal oldalát építsük meg ahol a vezetőfülke is található. Ezt is külön egységként kell megépíteni és a helyére illeszteni. És ezután térhetünk vissza a markoló kanál megépítéséhez majd felszereléséhez. Ennek a mozgatásában, nyitásában és zárásában is egy aktuátor játszik szerepet. Ezzel tulajdonképpen el is készült az exkavátorunk, ám aki teheti, most veheti elő a 8293-as készletet a motorizáláshoz.

 

Ami ehhez kell belőle az a következő:

- 1db Motor

- 1db Elemtartó

- 1db irányváltó kapcsoló

- 1db Kuplungos 24 fogas fogaskerék

- 1db 8 fogas fogaskerék

 

Itt most az építés először bontással kezdődik, le kell ugyanis bontanunk a komplett bal oldalát a gépnek a vezetőfülkével együtt. E mögött fogunk találni egy szabad tengelyt, erre kell feltennünk a 8293-ból egy kuplungos 24 fogas fogaskereket. A motort és a ható fogaskereket is a 8293-ból vesszük, a motor rögzítésére szolgáló segédanyagokat viszont a készletből. Beszereljük a motort és az irányváltó kapcsolót, amiket össze is kapcsolunk, majd az irányváltó vezetékét levezetjük a forgózsámolyon keresztül a lánctalpak közé. Azért hogy ez a kábel, ami az elemtartóra csatlakozik ne tudjon feltekeredni, ütközőket szerelünk a forgózsámolyra. Csatlakoztatjuk az elemtartót, és rögzítjük a gép alján, majd a lebontott baloldalt is visszatesszük a helyére ügyelve arra, hogy nehogy a vezetékeket becsípjük. Ezzel el is készült az exkavátor motorizálása.

A záró képek pedig azt szemléltetik mire képes egy ilyen gép, ha rossz kezekbe kerül. Hogy mi és hogyan történt, azt most mindenkinek a fantáziájára bízom.

Exkavátor (motorizálva)A doboz 1Exkavátor (motorizálva)A doboz 2Exkavátor (motorizálva)A dobozban 1Exkavátor (motorizálva)Adobozban 2Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)A váltókExkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)A motorizálás kezdeteExkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Maradék a motorizálás utánExkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)Exkavátor (motorizálva)

2014 március 14, 21:26
avatar
Baloghné Domokos Ilona A régi, csőrendszeres pneumatika különlegesebb volt, persze, azért ez sem rossz. A motornál használt fehér "kuplungos" fogaskerékről azt hallottam, szoktak vele problémák lenni... Ez igaz? 2014 március 19, szerda
avatar
ZigiZsolti Pneumatikus legóm nekem még nincs, de majd szeretnék azt is. A fehér fogaskerék lényege hogy ha nem kapcsoljuk ki a motort a végállás előtt ne "daráljanak" a fogaskerekek, ne terheljük túl a motort se. Ha jól sejtem egy gumi betét van benne, ami egy bizonyos erő felett engedi elfordulni a külső fogazott részt a belsőhöz képest, viszont emiatt ez egy kopó alkatrész, tehát ha sokat "csúsztatjuk" hamarabb kopik és minnél kopottabb annál könnyebben megcsúszik. Nekem amúgy nincs vele egyenlőre gondom, bár figyelek rá, hogy időben kikapcsoljam a hajtást, mielőtt értelme lenne ennek a speciális fogaskeréknek. 2014 március 19, szerda

avatar
ZigiZsolti Amúgy a pneumatikus techicektől a kopó tömítések miatt tartok egy kicsit, nekem azokkal nincs tapasztalatom, mennyire megbízhatóak a munkahengerek, mert elég drágák, és nem is olyan egyszerű beszerezni őket... 2014 március 19, szerda

avatar
Baloghné Domokos Ilona Köszönöm a választ! Amúgy, a pneumatikus munkahegerekkel, nem szoktak gondok lenni, nagyon jól megcsinálták őket, de a hozzájuk vezető gumicsövek öregedésre hajlamosak, (napfény hatására) ezért az ilyen Legokat jobb a dobozban tárolni... Való, igaz a pneumatikus Lego Technic készletek manapság ritkák, és drágák, de régen (1992) eléggé elterjedtek voltak, és nemcsak nagy, hanem egészen "kis" készletek is voltak belőlük. Azok a régi szép (Lego) idők... 2014 március 21, péntek