Erdőirtás
Sziasztok!
A mai napon egy egyedi építést fogok bemutatni nektek!
A jelenet egy erdő menti mezőgazdasági területen játszódik. A területen nemrég szélvihar volt, ami megrongált egypár nagyobb fát, amit ki kellett vágni. Az erdő tulaja egy kis csapatot hívott, hogy a károsodott fákat kivágja, és elvigye a területről. Erre a munkára két ember vállalkozott; Balázs, a gépkezelő, és József a favágó mester.
Dioráma:
A jelenet egy földúton játszódik, ami mellett a József által kivágott fák fetrengenek.
A kamion oldalánál Balázs a darukart kezeli, hogy a többszáz kilós farönköt a platóra emelje, és vihesse egy fűrésztelepre.
A terep másik oldalán József próbálkozik a láncfűrészének javításával, de jelenleg csak a "Mi baja lehet ennek a masinának?" részénél tart az elfoglaltságának. Vagyis még egy ideig vizsgálódni fog.
A kamion bal oldalán egypár felpakolandó rönk fekszik az út mellett, és két reflektor, amik éjszaka megvilágítják a munkaterületet.
A kamionról:
A kamion egy általam kreált márkanevet visel, amit [a kombájn] márkaneve után kapott. Ezek után döntöttem el, hogy az összes általam kitalált jármű az SML márkanevet fogja viselni. A jelenlegi kanioné SML AgroTruck 6x6 v1 lett.
A v2, és v3 modelleket az alábbi képen láthatjátok.
A v2 nagyjából ugyanolyan, mint a v1-es, csak a fülkéje magasabb, és az alváz 1-2 studdal hosszabb.
A v3 verzió egy négy tengelyes, 8x8-as kamion magasabb fülkével, és 12 studdal hosszabb alvázzal.
A jelenlegi kamionon egy rakodókar, két hidraolikus támasztóláb, és egy rönkszállító plató található plusz felszerelésként.
A többi verziót is meg szeretném csinálni a későbbiekben valami más funkciójú kiegészítőkkel, de ez még nem biztos.
Kamion dizájn:
A jelenlegi építésemnek van egypár eleme, amit a szokásosnál nehezebben tudtam kialakítani. Erre a legjobb példa talán az első lökhárító, és a hűtőrács elemei, és a szélesebb (9 stud) sárvédők elöl, és hátul.
Ezek mellett külön kiemelném az első kerekek dizájnját.
Személyes véleményem szerint a legjobb dizájnelem a kidolgozott belső tér. A levehető tető alatt két ember is elfér a fülkében, és mögöttük a felszerelés is. A két ülés 1 stud távolságra van egymástól, és a 6 stud széles belső tér középső 5 studját foglalják el. Az ülések között található a sebváltó. A műszerfal is kidolgozottnak mondható.
Funkciók:
A kamion fő funkciója így dióhéjban a teljes hátsó rész üzemeltetése.
Például:
- A támasztólábak leengedése
- Darukar forgatása
- Darukar felemelése
- Fogószköz kinyitása, becsukása
- Tető levétele a minifigurák kiemeléséhez.
Ne de ezekről már csak a képfeltöltésnél láthattok képeket. Szóval a mai napra ennyi is lettem volna! Remélem, hogy tetszett! További jó LEGO-zást! Sziasztok!
2019 március 17, 17:05