Egyedi Teleszkópos Takodó
Sziasztok!
A mai napon, pár hónap kihagyás után ismét elhoztam nektek az egyik építményemet.
Meglepő módon ez sem egy luxusvilla, hanem egy miniatűr "gépszörny".
Nos, akkor bele is kezdenék a mendemondába!
Először a külsővel kapcsolatban fogok írni néhány dolgot, majd pedig a mechanikájáról, funkcióiról is beszélek egy kicsit.
A külső dizájn meglepő módon elsősorban meglevő gépmodelleken alapul. Ezen belül inkább a JCB kisebb munkagépeire asszociálok, mivel ezekről a masinákról emeltem át a legtöbb stílusjegyet a saját munkagépemhez. Itt például a jellegzetes sárga fekete színekre és a jobb oldalon elhelyezkedő emelőkarra gondolok. Ezen felül eddig még csak JCB munkagépet láttam ilyen gumihevederes meghajtással.
Ezzel a mondattal pedig át is vezetném a kedves olvasót a mechanikai megoldásokra.
Eslőként a legszembetűnőbb elemet tárgyalnám ki; a teleszkópos emelőkart. Mit ne mondjak, ezzel az elemmel volt a legtöbb baj a kivitelezéskor, amiket pár nap alatt sikerült is orvosolnom. Jobban is mint gondoltam. Az első feltűnő hiányossága a kis emelőkapacitás volt, amit egy kis bütykölés után tudtam orvosolni. (A jelenlegi terhelhetősége 0.4 kg) A másodlagos hibaforrást a teleszkópos kar teleszkópja, és a hozzà kapcsolódó ürítőszerkezet jelentette. Ezek közül a teleszkópot nem sikerült hosszabbra csinálnom, mivel akkor folyton kipattant volna a helyéről a meghosszabbított rész.
Nyitogatható elemek:
A gépezetem építésekor a legapróbb részletekre is figyeltem, amelyek sokszor rejtve maradnának, ha nem birizgálnánk bele a masinába. Ezért szereltem rá nyitható motorfedelet, ami mögött látszik a motor kis része, a hűtőberendezés, és sok egyéb, a működéséhez nélkülözhetetlen alkatrész.
Ezzel a lendülettel át is ugornék a jármű elülső részéhez, ahol egy pofásan kivitelezett vezetőfülke fogadja a kíváncsi tekinteteket. Itt található a gép működtetéséhez szükséges összes kar, gomb, kapcsoló...
És most tekintsünk be egy kicsit a gép agyába, ami a fülke alatt található, és ami közvetíti a vezető akaratát a gépnek, vagyis az elektronikai központot. A gép innen irányítja a hidraolikat, itt található a hidraolika pumpa, a központi számítógép, és a sok vezeték.
Na de a mai napra ennyi is lettem volna! Sziasztok!
U.I. Bocsánat, ha most egy kicsit tömörebben, kevésbé összefüggően írtam, de 2 hónap alatt kicsit kiestem a gyakorlatból.
2019 szeptember 30, 23:57