Egy elfeledett vonat
Sziasztok!
Tizennégy évet ugrunk vissza az időben.
Téma: Vasúti közlekedés
Alapvető információk
A készlet 1999-es megjelenésű. 674 darabos, 9 minifigura jár hozzá. Tartalmaz vasúti síneket. Két egyenes darabbal fejelték meg a körpályát. Van hozzá transzformátor és sebességszabályozó, ugyanis ezek nélül is kiadásra került a készlet.
Személyvonat történelem
vázlatosan, a teljesség igénye nélkül…
1990 Airport Shuttle (6399) A fogaskerekű-rendszerű „monorail” készlet komoly pályarendszert tartalmazott, és még a régi 4,5V-os motort. A 767 darabos készlethez 9 minifigura járt. A két megálló is figyelemre méltó
1991 Metroliner (4558) Már az új, 9V-os motorral és elektromos vezető sínekkel. 16db íves és 2db egyenes sín járt a készlethez. Darabszáma 784, minifigurák száma 11. 1993-ban kiadtak egy emeletes vagont a vonathoz, ez a látványos kocsi önmagában 293 darabos volt, 5 tartozék figurával.
1996 Cargo Railway (4559) Az erősen lebutított utód moduláris utastérrel rendelkezett, illetve a mozdony egy egységet alkotott az első kocsival, így 4 tengelyt is kispóroltak belőle. Darabszáma ennek ellenére 842, minifigurák: 7db
1999 Railway express (4561) Jelen napló alanya. Kissé elnagyolt formavilág, de legalább a mozdony külön egységet képez.
2003 High Speed Train (4511) A személyvonat történelem mélypontja összesen 2 vagon, és csak 3 minifigura. Kör alakú pálya járt hozzá, a sínek már nem vezetnek áramot. Távirányítós.
2006 Passenger Train (7897) Szemrevaló darab, létező típusra az ICE-re hasonlít. A készlet csak 501 darabos és itt is csak 3 minifigurát találunk
2010 Passenger Train (7938) A 669 darabos készlethez is 3 figura járt csupán, építésmódja szimpatikusabb az előző kettőénél, 3 kocsis szimmetrikus szerelvény és kicsi, de ötletes peron tartozik hozzá.
Dobozolás
A hatalmas doboz fedele felhajtható, itt az átlátszó felületen látszik a sebességszabályozó. Kibontva inkább ládára emlékeztet, benne részegységenként külön zacskóban vannak az alkatrészek. A sebességszabályozó transzformátora külön egy sárga dobozban van.
A zacskók színesek, kék alapszínűek, a modell képe van rányomtatva.
A nyolc tasak tartalma a következő:
- kisteherautó
- 2 személyautó
- peron
- mozdony
- szeméylszállító vagon
- autószállító vagon
- szerszámosláda és üzemanyagtömlő
- szállító ládák
A sínek kartonból képzett rakaszban, elkülönítve vannak.
Minden tasakhoz külön építési útmutató jár, plusz egy vaskos ötletfüzet más modellek építéséhez.
Összeszerelés
Sorrend tetszés szerint. Én a kicsitől a nagy felé haladtam.
Az üzemanyagtömlő 2x4 es alapra épülő, Octan logós fecskendő. Funkciója nem tisztázott, ahogy az sem, hogy miért van a helye a mozdony hátuljában.
A szerszámosláda már ötletesebb megoldás, egy pár 2x4 es alap, ami szétnyitható. A szokásos 6 szerszámon kívül van beépített számítógép (?).
A három zárt szállítódoboz az előző módon szétnyitható, értékek, csomag, étel szállítására alkalmasak. Apró tartozékok hozzá: 2 pizza, 1 üvegpohár, százdolláros, jókora krómszínű kristály, 2 bőrönd.
(A személyvagon két végében helyet találunk majd 2 doboznak, a mozdonyban pedig a tömlőnek. Továbbá a fogantyúk révén mindegyik stabilan szállítható a kisteherautón.)
A két autó kicsi alvázra épül azonos módon. Sofőr mindkettőhöz jár, illetve némi szállítmány is van a „csomagtartókban”.
A kisteherautó 2x10-es lapra épül, festett orrfallal. Egyszerű konstrukciók.
A peron kevés elemből épül fel, de minden alapvető eleme megvan. Sorompó, székek, információs tábla.
A három hozzárendelt minifigurából érdekes módon egyik sem civil (utas).
Egy vasúti pályamunkás, egy forgalomirányító és egy pénzszállító, a készében egy százdollárossal és egy kazettás magnóval!
A mozdony és a vagonok elég egyszerű kialakításúak, gyorsan megépíthetők. A mozdony említést érdemelő eleme a fekete doboz, ami kész állapotban abszolút nem látható. Mögötte a műszerfal és a vezetőállás van.
A személyszállító vagon 5 személyes. 3 fő a plazma TV-n sci-fit nézhet, míg két fő étkezhet az asztalnál. Mögöttük lévő falon édességautomata van.
A „TV” és az automata 3 db 2x4-es kockából áll, oldalán a nagy matricákkal.
Az autószállító vagonban a rámpákon kívül semmi sincs. Befér a kisteherautó, és lehajtott szélvédőkkel a két sportkocsi is.
A vagonok középső része mindkét oldalon egyben felnyitható.
A sínpálya ovális alakú, de plusz sínekkel tetszőlegesen variálható lehet.
A sebességszabályzó forgókapcsolójával a haladási irányt is változtathatjuk.
Összegzés
Egy korszak utolsó darabja. Ez a szerelvény a személyszállító vonatok közül az utolsó, ami 9V-os, fémsínen halad. Van két modern vagon, egy áramvonalas mozdony, három kis jármű, rámpa és sok minifigura.
-építés: 3/5 Megépítése egyszerű, bár a sok elem miatt azért eltart egy ideig.
-élmény: 3/5 Egy vonat mindig élmény, még ha nem is a legjobban sikerült darab.
-alkatrészek: 4/5 Tartós 9V-os motor, transzformátor: nem kell elemet cserélni. Sok keret nélküli ablak, vasúti kocsi alvázak, króm rácsok.
-minifigurák: 5/5 Sok és változatos minifigura. A darabszám és a sárga mozdonyvezeő egyenruha felhúzta a pontszámot.
-ár: 1/5 1999-ben 40e Ft felett volt az ára (rajtmaradt az árcimke). Manapság is nagyjából ennyibe kerül egy vonat, tehát drágának mondható.
2013 december 2, 17:28