dupla dinamit avagy a betonkeverés királyai
Sziasztok!
A mai naplóban két cement mixert, alias betonkeverő gépjárművet szeretnék képekkel illusztrálva bemutatni. Az egyik a 2007-es kiadású 7990-es számú készlet, ami 213 elemből áll. A másik pedig a jóval fiatalabb 2013-as megjelenésű 221 elemből álló munkagép.
Mindkét jármű a szívemhez nőtt az évek során. Az öt év korkülönbség meglátszik, elég sok mindenben különböznek, annak ellenére, hogy funkciójukba nem térnek el egymástól.
A legelső különbség (a színválasztás mellett) az, hogy a fiatalabb autóhoz két munkásember és több kiegészítő jár, úgy mint a piros furik, a lapát... (simán nyithatnék egy gazdaboltot a városban, annyi szerszámom, furikom és egyebek van már összegyülve) A régebbi kiadáshoz csak egy minifiget adtak, és "csak" egy lapátot. Ez a tendencia a kukás autóimnál is megfigyelhető volt.. régebben keményebbek voltak a minifigek, most már mindenhez két ember kell? hmmm......
Az újabb gépet kicsit áttervezték. Egy dokumentum filmből (ahol gyáróriásokat mutattak be) tudtam meg, hogy a rendszámok kezdőbetűi a szett tervezőjének a nevét rejti. Mindkét autót ugyan az tervezte. A régi autónak nem volt ajtaja, amit én pótoltam utólag, és emiatt a visszapillantó tükrök is felülre kerültek, mint ahogy az újnak van. Az 60018-as gépnek van egy kis finomság az elején, mégpedig, hogy dönthető a vezető fülke, és így a motor is láthatóvá válik. Sajna talán az összes kamionom, teherautóm közül csak ez az egynek dönthető a felépítménye. Emiatt ez a szett nálam csillagos ötös.
Az újabb készletnek nem voltak kezelő szervei a keverő dobhoz, ellenben a régebbinek tudtak beépíteni. Én egy kicsit módosítottam a sárga gépen, és két piros antennát raktam az oldalára, mint kezelő szerveket. Ez egy apróság volt, de nem lett rossz.
Következő észrevehető különbség, hogy a kék autóhoz van egy hatalmas cső, amin keresztül távozik a cement a tartályból. Ebben az esetben direkt a feltöltendő lyukba írányítják a folyékony betont. Talán ezért sem kellett hozzá talicska.... A sárga autón egy dönthető szerkezet van, egy "csúzda" amin keresztül távozik a beton, emiatt a hátuk eléggé különbözik. A kék autó alváza egy-két studdal hosszabb, mint a sárgáé.
Amellett, hogy a dobok egyformák, és technic alkatrészekkel forgathatók, ugyanúgy 4 tengelyes mindkét autó, hisz nem kicsi terhelést kell elbírniuk. Itt jelezném, hogy szándékosan vannak mindkét autón a régi lego kerekek felrakva, nekem valamiért ezek jobban tetszenek, a sárga ezáltal olyan tátrásra sikeredett... Sok másban nem is egyezik a két szett.
Ugyanúgy, mint a kukásautóknál, örülök, hogy ezek is megvannak, párban. Kellenek is, az építési részleg elengedhetetlen részei.
A következő naplómban egy dzsippet és az általa húzott homokfutót szeretném bemutatni. Longeye barátunk már írt egy nagyon jó naplót róla, de hátha tudok újat mondani én is...
Köszönöm a figyelmet! Ákos
2015 június 17, 22:04