Defender
Sokakkal egyetemben én is jobban örültem volna, ha egy klasszikus defender érkezik a legótol, de meg kell hagyni, ez a szett is
instant get érzetet keltett. Így nagy volt az öröm, hogy ez lett a szülinapi ajándékom. Két légimentős műszak szabadidejében össze is
raktam. A 2500 feletti darabszám mellett is viszonylag kompakt modell, meglepően aprónak hat a Bugatti mellett. Az építés nagy
részét időben a bonyolult váltó teszi ki, majd azt az építés második felében gyorsan betakarjuk az autóval, így nem sok látszik belőle.
Az építés izgalmas, nem túl monoton. A matrica sok, de nem zavaró. Összességében nagyon kellemesen élmény volt össze rakni. És
ezután jött a fekete leves! Beraktam drive fokozatba a váltót, Hi fokozatba a terep váltót, majd felváltottam a tekerős fokozatvàltóval,
megtoltam az autót.... és valami irgalmatlan kerepelést hallottam a fogaskerekek felől, a motor mozgását imitáló dugattyúk meg sem
mozdultak. Na bakker! Az első fázisban valamit elrontottam. Kezdhetem bontani az egészet?! Gyors utána olvasás, és kiderült, a hiba
nem bennem van! Lehet, nem is hiba, hanem szándékos ficsőr, mert az igazi új defender váltója is kerreg. A lényeg, hogy racing
bricks készített egy szemléltető videót, ami mutatja, mi a funkció zavar oka. A 89. lépésnél az egyik kardànon rosszul van jelölve az U
csukló felhelyezése. 90 fokkal el van forgatva a képen az egyik végén a csukló és ez ad egy felesleges vibrálást a rendszernek, így a
fogaskerekek összeakadnak. A csukló 90 fokos elforgatàsa azonnal megoldotta a hibát és azóta tökéletes. Összességében meg
vagyok elégedve vele.
2019 november 29, 01:03