Boeing 717-200
Sziasztok!
Most visszanézve látam hogy sokatoknak tetszett a repülő evolúciós naplóm, és arra gondoltam hogy az kb egy éve volt. Fél éve még építettem egy Boeing 717-200-asat amit még nem publikáltam mert eredetileg IDEAS-ra szántam de sajnos nem fogadták el és arra jutottam hogy nem fogok vele szenvedi. Így feltöltöm ide, mert ez életem eddii leghosszadalmasabb, legnagyobb odafigyelést és erőnlétet igénylő építménye volt.
Na de akkor kezdem a regény írást mert erről aztán lesz mit beszélni. Tehát akkor egy kis story. Úgy kezdődött ez az egész repülős mizéria, hogy láttam a youtube-on egy bizonyos BigPlanes felhasználót aki elképeztő méretekben dolgozik, és rögtön meg jött a kedvem a repcsik összerakásához. Azonban mint ahogy már előző napómban is kifejtetem, anyag és tapasztalat hiányában nem nagyon sikerült jól. Viszont a Boeing 737-es-el ami ugyan nem rendes figurákra lett tervezve, de azzal a géppel meg nyílt egy új fejezet. A reülő után kicsit fel hagytam a nagy gépekkel, majd megépítettem a Columbia űrsiklót amit majd egy következő naplómban publikálok is. De viszont ehhez az űrsiklóhóz kellettek alapanyagok így rendeltem körülbelül 100 darab kis fehér íves elemet, meg egyéb cuccokat. Ez jelentette a kezdetet. Majd amikor visszajött az ötlet hogy akkor vágjunk bele a 717-200-as ba, akkor rendeltem még 200 darab olyan elemet amit ezúttal is köszönök a kockaáruháznak, illetve a kockashopna, miel a kellő elemeket erről a két oldalról tudtam beszerezni. ezután következett az izzadságos hét, ugyanis igen egy teljes hétig épült ez a repülő, milev sajnos vagy nem sajnos, először nem egy 717-20-asat akartam hanem a kedvenc utasszállítómat egy 737-eset. És ez a 737-es össze is jött, azonban elég gyatrán nézett ki úgyhogy földhöz vátam majd indult a móka elölről. Ezután a hét végére sikerült beejezni a 717-200-asat, azonban még mindig nem volt 100%-os. Így még mindig kellett pár nap hogy tökéletesítsem. És körülbelül a következő hét keddjére született meg a most általatok látott mű.
Most viszont hogy a story-zás meg volt jöjjenek az infók. A repülő, sac/kb 2-3 ezer darabból áll és majdnem 3 kilógramm. Most már mivel rég szét szedtem nem nagyon tudom meg mondani hogy mik voltak azok a gyngébb részek ahol többet szenvedtem az építéssel de ha képeken látom azt mondanám, hogy a tetővel biztos sokat szenvedtem, és most így visszaemlékezve az ablakok megoldása sem volt egyszerű. Természetesen a repülőt úgy oldottam meg hogy a törzsénél 3 részre lehetett szét csatolni így a szállítása is megoldható volt, így lehetővé téve a suliba való bevitelt, tekintet nélkül a kerge osztálytársakra.
Amint látjátok az ablakkból nem találtam a neten fehér színűt, így úgy tudtam megoldani hogy egy fekete sáv megy végig a repülő oldalán, ami talán egyedivé teszi. Mga a jármű körülbelül egy teljes méter hosszú, ami kb 80 studot jelent... (nem biztos).
Az ajtókat természetesen meg csináltam úgy mint minden normális repülőnél, illetve a szárnyod elhelyeztem két vészkijáratot is amit természetesen nem ejtőernyőzésre terveztek... Az utastérben elhelyeztem 1 WC-t is illetve egy bárpultot ahonan kaját lehet rendelni. A pilótafülke elég szűkösre sikerült azonban mégis elfért benne a szokásos kapitányi és másodpilótai ülés. sajnos az utastérbe nem tudtam beszerezni annyi széket így improvizálnom kellett. A pilótafülke elé természetesen elhelyeztem egy tipikus repülői ,,függönyajtó" szerűséget is ami eltakarja a pilótákat az utasoktól, ha bármi baj történne. A repülő szárnyán mind két oldalon el helyeztem 2-2 kormány illetve fék lapátot. A farok lapáton is helyet kapott 2 lapát. A szárnyak fesztávja kb megyegyezik a repülőgép hosszával, ami egy ekkora repülőnél el is várható...
(egy kis érdekesség... Amikor kész lett akkor csak oldalra döntve fért ki a szobám ajtaján a szárnyak miatt :D )
El érkeztünk a bemutató utolsó pontjára, a repülőgép futóműveire. A futóműveket sikerült most úgy megoldanom hogy teljesen belesimuljanak a gép testébe, ami azért nem volt könnyű mert úgy kellett elhelyezni hogy a szárnyon se látszódjon egy hatalmas pukli. De végül sikerült. Az első futómű most nem szimpla hanem dupla kerekű volt, de így is simán beefért a gép orrába, és még a fedőajtókat is rá tudtam csukni. Természetesen a gép turbinái is helyet kaptak az utastér utolsó ablaka mögött amit úgy oldottam meg, mint a Columbia űrsiklóm, rakétáit amit majd amint már említettem, később fogok publikálni.
Most hogy megvagyunk a leírással szeretném megköszönni a kockashopnak és kockaáruháznak még egyszer az alkatrészeket, és nagyon remélem hogy nektek is tetszeni fog ez a napló. Remélem ezzel az építményel már el kezdem súrolni a profik ( Legoropi, Habzsolt, SpeedMcLine ) alkotásait, és megproóbálok mindent beleadni a továbbiakban is.
A kövi naplóban tali, addg is ó építést és legyetek sokat a szabadban, hszen nyár van! Sziasztok!!!
2023 július 8, 10:57