Bell-222 AirWolf Helikopter
Sziasztok most egy katonai Bell-222 helikoptert építettem!
A helikopter adatai:
- Utazósebesség: 220 km/h
- Végsebesség: 240 km/h
- Súly: 2 066 kg
- Hatótávolság: 600 km
- Hossz: 15 m
- Hajtómű típusa: Lycoming LTS101
- Gyártó: Bell Helicopter
Változatok:
- Bell 222
- Az eredeti 222-es modell, amelyet néha hivatalosan Bell 222A-nak hívtak, hogy megkülönböztesse a Bell 222B-től. Két (461 kW-os felszállási névleges, 441 kW maximális névleges névleges) Honeywell (korábban Lycoming) LTS-101-650C-3 turbómotor hajtotta.
- Bell 222B
- 1982-ben a 222-ben volt egy teljesítményfrissítés (két Honeywell (korábban Lycoming) LTS-101-750Cs, 505 kW-os felszálló képességgel), egy nagyobb fő rotor, és átnevezték a Bell 222B-nek.
- Bell 222B Executive
- Ez a modell tökéletesítette a rendszereket és a luxust.
- Bell 222U rotorfej és repülésvezérlés
- Bell 222UT
- A 222B változat csúszkákkal, amelyet 1983-ban vezettek be. A visszahúzható leszállóműszer hiánya lehetővé tette a nagyobb segédüzemű tartályok használatát.
- Bell D-292
- Az Advanced Composite Airframe program (ACAP) egy 1985-ös összetett LHX koncepcióprojekt volt. A Bell D-292 a 222-es Avco Lycoming motorokat, áttételt, kétlapátos fő- és farokrotorokat, hátsó lökhárítót, függőleges bordát és rotoroszlopot használta. A D-292-nek egy új kompozit repülőgépje volt.
- Bell 230
- 1991-ben a 222B design frissítésre került, nagyobb teljesítményű motorverziókkal, és átnevezte a Bell 230-at. A gyártás 1995-ben véget ért.
- Bell 230 Executive
- Végfelhasználói közlekedési verzió.
- Bell 230 Utility
- Utility közlekedési verzió.
Eredet
A hatvanas évek végén Bell új iker-turbina motoros könnyű helikoptert tervezett. Az új helikopter mockupja 1974 januárjában egy helikopter-egyezményen szerepelt. A kongresszus után a cég bejelentette az új Bell 222-et. Ez volt az első könnyű kereskedelmi iker-turbina helikopter az Egyesült Államokban.
A Bell 222 számos fejlett funkciót tartalmazott, köztük kettős hidraulikus és elektromos rendszereket, a visszahúzható futóművet és a Bell 214ST számára kifejlesztett Noda Matic rezgéscsökkentő rendszert.
A gyártás 1975-ben kezdődött. A 222-es modell először 1976 augusztus 13-án repült. 1979. augusztus 16-án a Federal Aviation Administration (FAA) tanúsítványt kapott, és 1979. december 20-án jóváhagyta a vizuális repülési szabályokat (VFR).
Mára ezt sikerült "kiszülnöm" de mint mindíg élveztem az építését és sokáig meg is fogom tartani.
Na de ha tetszik akko lájkold ha pedíg valami nem tetszik akkor írd meg kommentben (de kommentet akkor is írhatsz ha csak akarsz)
___________________________
Készítette:B.Balázs/speedMcLine
___________________________
U.I.:
~230-250 elemből áll
~1-2 óra kellett a megépítéséhez
Próbálkoztam minél élethűbben elkészíteni hogyha valami nem pont olyan mint az eredeti akkor írd meg kommentben.
Bye-Bye!
2017 május 23, 19:46