Bányadömper
Sziasztok!
Következzen egy egyedi járműépítés, Creator stílusban.
Számomra A Lego-jármű 4 stud széles. Ez a méretarány a legjobb. A mai gigantikus Lego-járművek elveszik a kreativitást az építésből. 6-8-10 stud szélességben már elveszik a varázs, ormótlanul nagyok lettek a Legok. A 7344-es számú dömper a maga 16 stud szélességével, érthetetlen a City kategóriában. Bár a személyautók, vagy teherautók méretarányához képest még majdhogynem kicsi.
Az építőjáték hatást nálam a kicsi elemek okozzák. Építő, mert minden részelemét kis elemek alkotják és játék, mert nem tökéletes modell. Pl régen (vagy Creator manapság) egy tehetautó elejét 4 studból összehozni, úgy hogy emlékeztessen az igazira, vagy 6 studon lemodellezni.
Szívemhez ezért közelebb állnak a ma már szinte mininek nevezhető, 4 stud széles Creator járművek. (Utolsó képeken láthattok ilyeneket)
Ezekhez illik méretarány szempontjából ez a 6 stud széles dömper.
Az ötlet
A dömperhez az ötletet a 6581-es készletben lévő kerekek adták. A kerékméret adott volt, így hogy nagy jármű hatását keltse mindamellett, hogy arányos marad, a többi részét kellett lekicsinyíteni. Ez főként a kabinra vonatkozik, tehát nem minifigura-kompatibilis. Egyszerű földi halandó ilyen gépet csak dokumentumfilmekben lát az ember, pláne Magyarországon. Természetesen többféle méretben gyártják/gyártották őket a bányák igényei alapján. Akár 300 tonna terhet is képesek szállítani a nagyobb típusok.
A főbb, nélkülözhetetlen elemek (ihletadó elemek)
Sok munkagépes Lego-készletem van, így elég sokrétű sárga alkatrészforrás állt rendelkezésemre. Az alkatrészeket összesen 5 készlet adta ki (egyenként 1-15 db alkatrész).
Melyek:
A már említett kerekek a 6581-es készletből.
A billenő első- és hátsó fala.
A fülke és gépház fölé nyúló védőtető a 60018-as számú betonkeverőről való.
Az orron vévő védőrács nagyban meghatározza a kinézetét.
Arculattervezés
Az igazi gépeken legmeghatározóbb a hatalmas méret mellett szinte eltörpülő vezetőkabin és annak helyzete és persze az oda vezető létra. Az orron a nagy felületű hűtőrács vonzza a tekintetet. Természetesen kapott figyelemfelkeltő csíkos táblát, sárga villogót.
Kapott rendszámot, bár egy bányában ezt inkább sorszámnak hívnák.
Építés
A billenőplató oldalai az eredeti készletben 10x4-es lapok. A tömörebb forma érdekében ez 6x5-re változott.
A kabin fölé benyúló rész egy új készletből származik (60018).
A felépítés a 3324c01-számú billentő alkatrészre történik. Az alváz hossza 10 stud, tengelytávolság 7 stud. A masszív és megállíthatatlan hatásért a hátsó tengely 2 sorral meg van emelve.
A jármű alja az igazihoz hasonlóan van kialakítva. Maga a motor nem látható, akkor is úgy korrekt, ha van, ebben a példányban egy V6-os.
80 alkatrészt tartalmaz. Felépítése megelőzött egy prototípus építését, mely a fő elemeket volt hivatott összehozni, majd a finomítások után egy teljesen új modell készült a minimális és gazdaságos alkatrész felhasználás jegyében.
2013 november 21, 11:01