Az első technic
Ez a nagyszerű Hernyótalpas daru szintén karácsonyi ajándék volt.
Mivel egészen eddig valamiért nem rajongtam a technicért, nem is ismertem képről sem.
Különlegessége a lánctalp, ami láncszemekből áll, oldalanként 33-ból. Ez a lánctalp nekem új, bár utánanézve már 1979-ben is létezett!
Bemutatás, összeszerelés
2012-es , 218 db-os.
Bár az ajánlott életkor átlagát már bő kétszeresen túlléptem, szerelését nehéznek ítélem második kirakás után is. A technic útmutatóját bizony lépésenként nyomon kell követni a kockaszükségletet.
Először hárman raktuk össze munkamegosztásban, így is bő fél óra, pedig összes életkorunk 80 év és mind Lego kedvelők vagyunk.
Az alváz épül meg először, majd rákerül a forgózsámoly. Mivel a kabin miatt nem szimmetrikus, először az egyik oldal építése halad előre, majd fordítunk és megépül a másik oldala. A kabin jellegzetes ívét két ívelt elem adja meg, körbenézve a technic-ek közt, többnél látható ez a megoldás. Végülis ez ad egy méretarányt a készleteknek.
Funkciók
Három funkcióval bír:
Forgás, emelés, csörlőzés.
A géptest forgását szöghajtású fogaskerék végzi, a gém emelését fogaskerék és csigakerék összedolgozása végzi. A gémet emelő kar kialakítása meggátolja, hogy a gémet leengedjük a földig, illetve, hogy függőleges helyzetig emeljük.
A csörlő tengelyének szorításáért egy kis fogaskerék felel, enélkül túl könnyedén letekeredne. A zsinór kb 50 cm hosszú.
A lyukacsos plate-okon a lyukak a studok közé tolva helyezkednek el. Következésképpen a csak lyukakkal bíró elemek páratlan egység hosszúak. Pl. 5, 7, 11 lyuk.
Az első, de nem az utolsó Technic készlet a gyűjteményben elnyerte mindenki tetszését, a lánctalp élethűségével és a daru mozgékonyságával kivívta magának a 100%-os értékelést.
2014 január 2, 11:03