Az első magyar autó
Sziasztok!
Múltkor már említettem, hogy óriási megtisztelésnek vehettem azt, miként én alkothatom meg a világ első olyan LEGO autóját, amely magyar autóról lett mintázva. Féltem, hogy esetleg rosszul sikerül, ezért óriási munkálatokat hajtottam végre rajta, és a végsőkig küzdöttem vele.
Múltkori naplómban már bemuttam az autók történelmét, a Csonka autó hírnevét is. Továbbá a Technic verzió pozitívuamit, negativumait, mechanikáját, építési nehézségeit, és ... sorolhatnám akár jó hosszan is.
Most azonban csak az építés bemutatásával jöttem elébetek. Remélem eggyértelmű lesz és nem túl bonyolult, hogy ne tudja senki később újra alkotni.
Sajnos bontásközben észrevettem egyetlen gondot. Speciális alkatrészeket is felhasználtam. Úgyhogy akinek ilyenje nincsen, az nagy problémában lehet az építés során.
No de akkor kezdjük az építéssel. A legelején egyből a kormányművet kell összraknunk., Majd erre rá megy a sebváltó. Figyeljünk a sebváltónál hogy a hátsó váltásnál a fogaskerék mozdulatlan legyen, mert különben nem lehet kézifék.
Ha ezzel megvagyunk akkor fel kell kerülnie a hátsó futóműnek és annak rögzítéseinek. Itt azért még elég csonka a Csonka kocsi, de talán Csonka picinek tetszik így is.
Ezek után már a külső fedés jön, az ülések, motorháztető felszerelése és a tető. No meg persze az aljára a kipufogó.
Na de azért ne feldkezzünk meg a kerekekről se! A ponyvatető is különleges, sütőpapírból áll össze, és 8 darab kapocs tartja a tetőhöz, bónuszba van rajta egy hátsó ablak kivágás.
Elnézést kérek mindenkitől a sötét képek miatt a végén, de sajnos a vihar nálunk is végigsöpört.
Ezen kocsi az 1906-os Csonka kocsi alapján készült. Megpróbáltam a lehető legrealiszikusabbat megépíteni. De döntsetek ti erről, véleményeket legyen jó vagy rossz, szívesen várok, hisz nélküle nem tudok fejlődni.
Következő járművem, egy sajátkészítésű terepjáró lesz. Tudom, hogy targoncáról volt szó, de sajnos minden mechanikai ötletem kudarcba fulladt.
2015 július 11, 13:40