A Gabona Királya - Modernizált Claas Lexion
Sziasztok!
A mai naplómban egy átdolgozott Claas Lexion 8900 csúcskategóriás kombájnt szeretnék bemutatni nektek.
A modell megépítésén már 3 hónapja gondolkozom, de csak most szabadult fel elegendő limezöld építőelem az építkezés megkezdéséhez. Az alapkoncepcióm az volt, hogy górcső alá veszem napjaink egyik legfejlettebb, legnagyobb arató és cséplőgépét, és az alapoktól építem újra a legújabb vagy általam kitalált technológiát felhasználva, ezzel a "TOP" fölé emelve a teljesítőképességét.
Legelőször a kombájn fizikai paramétereit dolgoztam ki, mivel az átdolgozott gépnek méretarányosnak kellett maradnia az eredetivel. Ennek érdekében gyűjtöttem minél több adatot a méreteiről, és egy kis számolás után eljutottam a modell végleges méreteihez. Ahogyan ez megvolt elkezdhettem a gép átrajzolását, ami a festés mintázatának és a gép hátsó részének és oldalának modernizálását foglalta magába.
(Általam átrajzolt Claas Lexion 8900 - Hátsó/bal/felülnézet)
A gép játékfunkciók terén sem szűkölködik. Mint már említettem ez az eddigi legrészletgazdagabb minifigura méretű járművem, ezért, hogy ne csak kívülről legyen elképesztő, telepakoltam a belsejit különféle feladatokat ellátó mechanikai elemekkel. A két legfontosabb a nálam már alapfelszereltségnek számító kormányozható kerekek, amik ebben az esetben és mint a legtöbb kombájnnál a hátsó tengelyen helyezkednek el. Emellett mechanikusan emelhető és süllyeszthető a kombájn felhordószerkezete, aminek a hatalmas vágóasztal súlya sem akadály. Még a kivitelezés elején probléma volt azzal, hogy a kelleténél lassabban emelkedett a felhordószerkezet, de ezt egy gyorsítómechanizmus beépítésével még az építkezés korai szakaszában idejében orvosoltam.
A gépezet többi funkciója nem annyira komplikált, de hozzáad a realisztikus megjelenéshez, és kvázi élethű modellé teszi az építést. Ide tartozik az, hogy a gépen több helyen is felnyitható a külső burkolat. Az oldalsó fedőlemezek felnyitásával be lehet tekinteni a cséplőszerkezet belsejébe. A motorháztető, és a felső védőburkolat felnyitásával pedig szemet lehet vetni a gigászi méretű hidraulikapumpára, különböző tartányokra, vezetékekre, és a gép szívére; egy 1300 lóerős (általam kitalált) SML márkájú 8 hengeres 8,6 literes boxermotorra. Ezt a motorfajtát nem igazán használják mezőgazdasági gépeknél, mert elég nagy területet foglal el, de ehhez alkalmazodva a szokásostól eltérően nem a kombájn közepére, hanem a végére helyeztem, így több helyet biztosítva a magtartálynak és a többi berendezésnek.Továbbá a magtartály fedele is kinyitható, amivel a teljes tartály befogadóképességét kétszeresére emeli. Ez a való életben kb. 20m³ tárolókapacitást jelentene. De nem lenne jó semmire sem a tartály, ha nem lehet leüríteni. Ezért építettem egy hatalmas ürítőcsigát, amit hosszan a gép mellé ki lehet hajtani, ezzel aratás közben is el lehet intézni a gép lerakodását megállás, és ezzel együtt időveszteség nélkül.
A kombájnhoz tartozik egy gabonafélék betakarítására alkalmas vágóasztal is, amit a valóéletbeli Claas Convino 1230 FLEX-ről mintáztam. Hogy őszinte legyek ezen nem tudtam változtatni nagyon semmit, csak a festésen tudtam valamicskét variálni. A vágóasztal főszerkezete forgatható, és a magassága is állítható és könnyedén csatlakoztatható a kombájn felhordójához. A mérete még engem is meglepett amikor megépítettem. Azt tudtam, hogy a valóságban is hatalmas, de a méretarányos kicsinyítéssel is 37 cm széles lett.
A vágóasztal biztonságos szállításához építettem egy pótkocsit is, amire az tökéletesen illeszkedik. Ezen kívül a pótkocsinak más feladata is van. Az oldalára szerelt 300 literes üzemanyagtankból negyedig fel lehet tölteni a kombájnt, illetve a másik oldalán lévő szerszámokkal a mező közepén is neki lehet esni a gépezet javításának.
A mai novellám ennyi is lett volna! Remélem tetszett. További jó LEGO-zást! Sziasztok!
2020 november 11, 00:19