A benzinkút
Sziasztok!
Kedvenc korszakom és témám egyik csúcskészletét, a 6397-es számú benzinkutat szeretném bemutatni.
Adatok
A kor továbbra is a múlt évezred, egészen pontosan 1992.
Nem mondok nagyot, ha az akkori katalógusokat böngésző kisfiúk egyik álomkészlete ez a 470 db-os benzinkút.
Sokáig el tudtam nézegetni a képeket róla, fürkészni a részleteket, a sok funkciót és kiegészítőt. Hatalmas, 32x32-es méretű alapra épül, egyedi formában "aszfaltozva".
Egy autó, egy teherautó tartozik hozzá, illetve három figura.
Összeszerelési sorrend
Hatalmas dobozából sok zacskó alkatrész, a 32x32-es alaplap, az összeszerelés útmutató és néhány nem bezacskózott elem pottyan ki.
A belül fekvő, A/4-es útmutatót követve először a három minifigura és a szerviz kocsi készül el.
Ezt követik a járművek, majd az épület megépítése.
Járművek
Az autó egy egyszerű, civil jármű, piros színnel, fekete tetővel. A sofőr elegáns öltözetű. A kornak megfelelő építésmóddal rendelkezik, hagyományos alvázra épül. Nem lámpatartókat, hanem két sorban "beépített” fényszórókat találunk, elöl és hátul is. Piros ülés van belül.
Második járművünk egy autómentő.
Egy gémkarral felszerelt darus felépítményt találunk a vastag kerekeken guruló alvázon, kabinja az akkori Octan kamionflottába passzol, vízszintes rácsozású homlokfallal. Színösszeállítása az ismerős fehér, zöld, piros.
A csörlő diszkréten beépített, a gémkar feltámasztható, így nehezebb járművek vontatására is alkalmas.
Egy nagy villáskulcs jár hozzá.
Az épület az alaplapra épül. A beltér kialakításával és a mosóval kezdődik.
A beltérben kiszolgálópultot, polcot találunk, amiken motorolajos dobozok vannak.
A fehér fal egyhangúságát a nagy üvegfelületű bejárat két oldalán lévő fekete oszlopos elemek törik meg. Ezek a fekete, 2x2x5-ös alkatrészek a tetőt tartó pillérek alapjai.
A mosó két oldalsó és egy felső kefesorral rendelkezik, így bármilyen egyterű, kombi, vagy kupé típusú személygépjármű mosására alkalmas. Ötletes megoldással engednek mozgásteret a forgó keféknek.
A mosó státuszát piros és zöld lámpák jelzik ki.
Az alaplap aszfaltos részét középen járdasziget tarkítja és a bejárathoz vezető felfestett gyalogátkelőhely látható.
A középső szigetre épített kútfejek lehetővé teszik a mindkét oldalról történő tankolást. Négy személyautó is elfér az alaplapon, noha „csak” három kútfej van. A kútfejek remekül megtervezett darabok, döntött kijelzővel, zöld pisztollyal. Fent benyúló karon két-két körlámpával.
A háromból két kútfej egymással szembefordítva helyezkedik el az oszlop tövében, a harmadik kissé eltolva, a másik oszlopnál. Négy kútfej esetén nem lehetne elférni köztük a zebrán, illetve így esztétikusabb is. Plusz fantáziával a különálló kútfej töltőpisztolyát és a felső lámákat más színűre cserélve jelölhetjük az üzemanyagtípusokat.
A hatalmas tető négy fekete oszlopon nyugszik. 16x18 stud (tehát 288 négyzetstud?) felületet takar.
A kétszer négy tetőablak gondoskodik arról hogy bejusson a fény a tető alá, emellett látványos is.
Szembeötlő még az oszlopok áttörése a tetőn, így szinte felülről fogják a szerkezetet.
Az épület előtt elhelyezett kis hulladékgyűjtő edény iparművészeti műremek. Ez egy 1x1 es kocka, mely plusz 5 csatlakoztatási ponttal bír. Négy oldalról állítva kerülnek rá a rácsok
A készlethez természetesen bőven jár kiegészítő. A már említett három minifigurából kettő személyzet. Egy kiszolgáló hölgy és egy kútkezelő, gépkezelő férfi.
A shop melletti részen kerék centírozó berendezés és kézmosó is található. A kútfejek között ablakmosó kefét vész esetére pedig poroltót is találunk.
A gyepes részen az Octan-logós táblák közé ültetett sárga virágok teszik kellemesebbé a benzingőzös town hangulatot.
2013 november 5, 12:11