8437 Future Car 1997-ből
A napokban kaptam egy csomagot, ami 1997-ből érkezett hozzánk és egy nagyon eltalált Technic készletet rejtett: a 8437 Future Car-t:
Szeretem a '90-es évek lego készleteit, a Technic-eket főképpen, mert az igényes csomagolás mellett nagyon érdekes megoldásokat tartalmaznak, és alapból 2 modell megépítését támogatják, méghozzá a dobozban mellékelt összerakási útmutatóval!
A felnyitható dobozfedél alatt beláthatunk a a sárga tároló tálcába, ami az összes alkatrészt úgy tartalmazza, hogy nem kell kiönteni a szőnyegre azokat az építés során - ezt a mai készletekből nagyon hiányolom. A fedél belső felén a készlet érdeksségei vannak felsorakoztatva, ennél a meghajtás motorizálható a 8735-ös készlet elemeivel, erről is találunk információt a bal felső sarokban:
Az építési útmutatóban a tengelyek méreteit feltüntetik, de a kockákét nem, ez vagy megy ránézésre, vagy lehet számolni a bütyköket, de az első oldalon van egy mérő segítség is, hogy mindenki igénye ki legyen szolgálva, a szokásos forgó alkalrész illesztési javaslat fotója már ekkor is bekerült az útmutatókba:
És akkor következzen a sokat dícsért tároló tálca, ami esetünkben 4 fakkos, a dobozzal egybe építve kellően masszív és elegendő hellyel rendelkezik a készlet elemeinek tárolására.
A készlet 419 darabos, szerintem a korabeli közép kategóriába sorolható, így az építés nem túl hosszú időt vesz igénybe, a műszaki megoldások viszont kimagaslóak, főleg a mai, hátrahúzós, egy-két funkciós modellek világához képest :-) Itt még vegyesen találunk klasszikus és studless elemeket, és szerintem nagyon jó ez a vegyesség. Az építés az alvázzal indul, érdekes, könnyed az első futómű megoldása a sárga fix "lengőkarokkal", és a Flex System-mel megoldott kormánymű is tetszetős:
Nagyon tetszett nekem, hogy a vezetői kormány a jármű kormányzásakor elfordul, ezt 3 kis kúp fogaskerék segítségével oldották meg:
És így néz ki működés közben:
A következő működő rendszer a hátsó futómű, itt 2 rugóstag biztosítja a rugózottságot, egy differenciálművön keresztül történik a kerekek meghajtása, a 4 hengeres, dugattyús motor a felépítményen kapott helyet, közöttük a nyomaték továbbítása közepes fogaskerekekkel történik úgy, hogy a lengőkar szabadon mozoghat, miközben a nyomaték továbbítódik anank forgástengelyén keresztül.
Szerintem ez egy kifejezetten érdekes megoldás, mondhatni különlegesség. Az ülések kialakítása megint nagyon szépre sikerült ebben a járműben:
A 4 hengeres V motor tartója itt még alap elemekből épl, később már készítettek hozzá speciális tartót:
Az útmutató szokás szerint a végére hagyja a kerekek ráépítését, de én beelőztem és a díszítő elemek felhejezése előtt megléptem ezt a mozzanatot, mert látni akartam a működést. Azt hittem, hogy a kormányzás nem fog elég fordulékonyságot biztosítani, de szerencsére ez a félelem alaptalannak bizonyult:
A motorház fedele és az ajtók is működnek, azaz nyithatóak a modellen, így néz ki, amikor minden a helyére került:
Mivel a fent hivatkozott 8735-ös motor készlet elemei megvannak, ezért egyből ki is próbáltam, hogy hogyan működik a kis homok futó (mert szerintem ez inkább erre hasonlít):
Az a jó, hogy a motor kipattintható, és helyére egyszerűen betolható az elektromos meghajtás, ez utóbbi inkább teszi Future Car-rá a járművet, mint a külleme, és sajnos napjainkban is ebbe a kategóriába sorolhatóak az elektromos autók, pedig már vagy 50 éve ezzel kellene közlekednünk...
Köszönöm, hogy végigolvastad!
2015-08-09
2015 augusztus 9, 16:40