60035 - Arctic Outpost
A mobil kutatóállomás csak lassan, araszolva haladt a tomboló hóviharban. Nem mintha a bivalyerős gépezetet akadályozták volna a heves széllökések, de a látótávolság még a 20 métert sem érte el, így a pilóta nem merte nagyobb iramra ösztökélni a vontatót. Amikor elindultak, hogy adatokat gyűjtsenek a pólus mágneses tulajdonságáról, még jó idő volt. Szikrázóan sütött a nap és a meteorológusok sem jelezték a vihar közeledtét. Néhány óra leforgása alatt azonban gyorsan elkomorodott az idő.
Még szerencse, hogy sikerült a küldetés. Sőt megdöbbentő felfedezéseket tettek! Minél jobban megközelítették a sarkpontot, egyre rosszabbul lett a társaság. Először a reggelire nagy mennyiségben elfogyasztott málnalekváros linzerre és mirelit heringre akarták fogni a dolgot, mondván, hogy romlott volt a hering. De Kelemen, a csapat fagykutatója, rámutatott, hogy az Északi sarkon semmi sem romolhat meg, hiszen mindig minden fagyott.
Ekkor felnéztek az égre és rögtön megállapították a csillagok mozgásából, hogy a Föld forgástengelye imbolyog. Bár Beherowka, a cseh vendégmunkás felvetette még azt a lehetőséget, hogy a reggeli rumos teában túl sok volt a tea, de ezt hamar elvetették, mert műszeres mérésekkel (lásd alkoholszonda) ezt nem tudták alátámasztani. Egyöntetűen megállapították tehát, hogy gyomruk émelygő érzése az imbolygás miatt volt. Most, hogy ezt már tudták, egy csapásra el is múlt mindenkinek.
Ezután valahogy felkászálódtak a Föld Északi sarkpontjára és körbenéztek. Ekkor tették a második megdöbbentő felfedezést. Az északi jégsapka sokkal kisebb volt, mint tavaly ilyenkor. Meglátásuk szerint, ez azt jelentette, hogy kb. 5-6 éven belül, tehát akár 2020-ra, a jégsapka teljesen el is tűnhet. Mi lesz akkor a jégszobrászokkal, honnan lesz alapanyaguk? És a mixerek honnan vesznek jégkockát a limonádékba? Erről haladéktalanul tájékoztatni kell a Föld államait! Fjürkensen, a svéd tájfutó elő is vette gyorsan a laptájolóját, hogy megállapítsa merre kell elindulni délnek. Sajnos ez nem sokat segített, mert épp kifogyott belőle az elem és nem működött. Hiába kért azonban segítséget a többiektől, úgy látszik reggel senki sem cserélt az iránytűjében elemet, mert senkinek sem működött. Leghamarabb Beherowka találta fel magát, ő azt mondta, induljanak csak az orruk után. Mivel senkinek sem volt jobb ötlete, ezért elindultak. Kisebb kavarodást okozott az elején, hogy először mindenkinek más irányba mutatott az orra, de végül Beherowka orrát kinevezték iránytűnek és mindenki hozzá igazította a magáét.
Szerencsére hamar megtalálták a narancssárga járművet és gyorsan be tudták indítani a motort.
A készletről
Péter barátom hívta fel rá a figyelmemet, hogy a Kockashop hihetetlen jó áron beakciózott egy készletet, én meg lecsaptam rá, mert már régen kinéztem magamnak. Bár nem erről a készletről van szó, ennél sem fogott vastagon a Kockashop-os srácok ceruzája, mert 9990 Ft-os, barátságos áron sikerült hozzájutnom. A beszerzés egyik oka az volt, hogy ingyenes legyen a szállítás, a másik pedig az, hogy lényegében már csak ez a készlet hiányzik az Arctic-os gyűjteményemből. Jó, hát még az alaptábor sincs meg, de a futószalagon kívül, szinte már minden megvan, ami abban szerepel. De ki tudja, hátha beleszaladok egy jó kis akcióba valahol azzal kapcsolatban is
Mielőtt hozzálátok a készlet boncolgatásához, meg kell még jegyeznem azt is, hogy a Kockashop csökkentette az ingyenes szállítás értékhatárát. Immáron 20000 Ft-tól hozza ingyen a futár a legós jóságokat. Nem tudom ki hogy van vele, de ez számomra fontos információ.
Nagy. A doboza indokolatlanul nagy. Ez jutott eszembe először, amikor kiemeltem a készletet a csomagolásból. Kicsit megrázogatva, emelgetve is meglehetősen kevésnek tűnt benne az a 374 alkatrész. Jó 10 cm-rel hosszabb és 1-2 cm-rel mélyebb is, mint a szállítóhelikopter doboza, de szerintem simán belefért volna ugyanakkorába és akkor még a doboz is teltebb lenne. Az ember komolyabb készletnek érezhetné.
Külsőre hozza a szokásos, magas LEGO színvonalat és a City – Arctic design-t. Nincs benne semmi különös. Az elején a kutatóállomást láthatjuk, a hátulján pedig tippeket kaphatunk a játékhoz.
Ha kibontjuk a dobozt, akkor négy, számozott zacskó, két kis méretű építési útmutató és egy matricaív csusszan ki belőle.
Így már valamivel többnek látszik a készlet elemszáma, mint amilyennek még a dobozban éreztem.
Az építést, a leírások alapján, jól nevelt, kulturált AFOL-hoz illő módon végeztem. Nem volt turka-murka, nem volt csörömpölés, mert éjszaka „dolgoztam”. A lehető legkevesebb hangot szerettem volna hallatni, hogy ne zavarjam családomat a pihenésben. Különben ha a feleségem felébredne, mehetnék én is sarkkutatónak!
A játék egy sarkkutató összeállításával kezdődik.
Ezúttal tényleg nincs semmi különös benne. A sorozat többi készleteihez hasonlóan, itt is szokványos sarkkutató öltözékben található. A fején védőszemüveget és prémes kapucnit visel. Emlékszem, amikor az első ilyen minifiget kézbe vettem a motorosszánnal, egészen aprólékosan megvizsgáltam, körbeforgattam. Most meg már „szinte csak dobom a többi közé”.
Az első dolog, amit tényleg meg kell építeni, ez a kis quad.
Ez azért jó, mert csupán néhány alkatrészből áll, gyorsan, 1-2 perc alatt össze lehet dobni és a türelmetlenebb gyerekek már játszhatnak is vele.
Ha pedig kijátszották magukat, hozzáfoghatnak a (számomra legalább is mindenképpen) legérdekesebb dolog megépítéséhez, a vontatóhoz.
Magáról az építési folyamatról nem készítettem külön képeket, mert nem találtam benne semmi különlegeset. Akkor kattintottam el először a fényképezőgépemet, amikor elfogytak az első tasakból az alkatrészek.
Eddig jutottunk. Nekem már a dobozképek alapján is érdekes részletnek látszott a reflektorok és a hűtőrács kialakítása, ezért ezt még külön is lencsevégre kaptam. No, talán ennek mégis csak érdekes az elkészítése. Felhasználásra kerül benne két újabb típusú bracket is.
A második zacsiból, a befejezéséhez szükséges alkatrészek mellett előkerülnek egy újabb narancssárga overallos sarkkutató testrészei.
Teljesen ugyanolyan, mint az előző, csak neki zöld a védőszemüvege és nem narancsszínű. És persze az ábrázata is más valamelyest.
De végre befejezhetjük a vontatót! Nem csak kinézetre, de fogásra is elég robosztus, stabil jószág lett. Amolyan igazi, négykerekű behemót. Külseje erőt sugároz, amire szükség is lehet egy sarkvidéki expedíción.
Na itt kicsit elszabadult a kezem és lőttem a kockákat. A végén azért erősen szelektáltam és csak azokat a képeket hagytam meg, amelyeket itt is láthattok.
Nem csak hogy jól néz ki, de már önmagában is sok játékra ad lehetőséget. A vezetőfülke ajtaja nyitható. Ezek az ajtóelemek kezdtek kikopni az utóbbi időkben az autós készletekből, de szerencsére ebbe a készletbe ismét beletették. Nagy pirospont érte! A könnyebb játszhatóság kedvéért a vezetőfülke teteje is levehető, bár a szokotthoz képest elég sok stud tartja.
A vezetőfülke mögött van egy kis raktér, ahová berámolhatjuk az éppen nem használatos kacatot.
A raktér mögött pedig van egy kis daru, amivel felemelhetjük a rakfelületre a jégtömböt. Ez tulajdonképpen hasonló, mint a 60033 - Arctic Ice Crawler készletben lévő emelőszerkezet.
Jó kis járgány, lássuk mit vontat!? Jöhet a 2-es számú építési útmutató!
A harmadik tasak meglehetősen kevés alkatrészt tartalmaz a többihez képest. Legalább is nekem ez volt az érzésem. Ráadásul mindegyik szürke volt. Kivételt képeztek ez alól annak a minifignek az alkatrészei, melyet ebben a lépésben kellett összerakni.
Érdekes figura. Kinézete alapján valamilyen szakmunkásnak mondanám, de a történet szerint ő fogja megvizsgálni a jégtömbben rejlő ezüströgöt. Így feltehetőleg ő is kutató. Kedvesen vigyorog, csöppet sincs pszichopata kinézete azzal a láncfűrésszel a kezében.
Jó, hogy a LEGO „szétszórta” ezeknek a minifigeknek az összerakását és nem mindegyiket rögtön az elején kell összeállítani. Ezzel szerintem kicsit feldobták az építés hangulatát.
Mire a harmadik zacskó elemeinek a végére érünk, elkészül a mobil kutatóállomás alváza. Nagyon jól illik a vontatóhoz. Kellően robosztus lesz ez is.
És akkor jöjjön a negyedik zacskó. Ebben már nincs minifig. Rengeteg narancssárga elemet tartalmaz.
Először egy kisasztalt és egy csöndben duruzsoló olajkályhát kell megépítenünk.
Nagyon szeretem a készletekben ezeket a finom kis részleteket. Igaz, hogy nem annyira kidolgozottak, mint egy licences készletben, vagy egy moduláris házban, de a maguk city-s egyszerűségében szerintem zseniálisak. Gondolom majd az asztalon lesz a mikroszkóp, hát az nem egy nagy szám, de a kályha nagyon tetszik. Pedig mindössze 7 elemből áll.
Mire elkiálthatnánk magunkat, hogy „Hey!”, már készen is vagyunk. Ez bizony megint hihetetlenül jól néz ki. És nem csak hogy jól néz ki, de ránézésre is rengeteg játéklehetőséget rejt magában. Rögtön meg is mutatom nyitva:
Nyitható az oldala és a teteje is. Így még egy felnőtt keze is kényelmesen elfér benne. Ajtaja van annak a kis raktérnek is, ami a mobil állomás elejében kapott helyet. Van még felhajtható lépcső és a belső tér is gazdagodott néhány eszközzel.
Emberünk kapott egy mikroszkópot, ami tökéletesen illeszkedik a szeméhez. Pedig teljesen ugyanolyan, mint a 60062 - Arctic Icebreaker (http://www.leg-technic.hu/blog/167/60062-arctic-icebreaker-sarki-jegtoro) készletben lévő, csak itt megfelelő magasságúra rakták. Jobbra tőle, a sarokban, van egy mutató és valami barna cső megy ki belőle fölfelé. Na, ha ezt valaki megmagyarázná mi lehet…?
De ennél sokkal érdekesebb dolog is van ám ezen a képen. Nézzétek csak a baloldalon lévő képernyőt! SiO2 Ez a képlet olvasható rajta. Ez a szilícium-dioxid képlete, vagyis a kováé. Ásvány formájában legtöbbször kvarcként fordul elő a természetben. Ez az egyik leggyakoribb ásványi anyag a földön. És tudjátok hol található meg legnagyobb koncentrátumban!? A sivatagban! Most már legalább tudjuk(?) mit keresnek embereink (hiába) az Északi-sarkon. És ezek szerint azok nem is ezüströgök, amit én annak véltem, hanem kova.
Így legalább meg van a történet folytatása: az Északi-sarkon kudarcba fulladtak a kutatások, ezért a bányászcsapat a sivatagban folytatja a keresést. Jégtömbbe fagyott sarkkutatóink a Szaharában aszalódhatnak majd ezután. Jövőre jönnek a sivatagi készletek!? Hmmm! Tan kánaán!
De térjünk vissza egyenlőre ezekhez a jeges készletekhez, ráérünk jövőre felmelegedni.
Szóval, a kutatóállomás belseje - a lehetőségekhez képest - elég szépen be van rendezve. Több minden nem is férne bele.
Ezzel tulajdonképpen az építés végére értünk. Hozzákapcsoltam az állomást a vontatóhoz és készítettem néhány fotót.
Csatlakozott a járgányhoz a quados kolléga is.
És hogy tetézzük a jót, kapunk még néhány pótalkatrészt is.
Összegzés
A LEGO nagyon belehúzott ezekkel a készletekkel. Eredeti témaválasztás és kitűnően kivitelezett készletek jellemzik az Arctic szetteket. Ez sem lóg ki a sorból. Ez egy tökéletes city-s készlet.
Kellően stabil, jól játszható építmények vannak benne és bár az építéstechnikában nem találkoztam semmi olyannal, amire rá lehetne igazán csodálkozni, azért nem unatkoztam egy percre sem.
Fantasztikus karácsonyi ajándék lehet ebből is bármelyik gyerek számára!
A sorozat további készletei:
- 60034 - Arctic Helicrane - Sarki Emelőhelikopter
- 60064 - Arctic Supply Plane - Sarki szállító repülőgép
- 60062 - Arctic Icebreaker - Sarki jégtörő
- 60033 - Arctic Ice Crawler – a Második
- 60032 - Arctic Snowmobile – Sarki motoros szán, az Első
Köszönöm a figyelmet!
Jó játékot mindenknek!
2014 december 5, 11:01