4404 Designer Drugster
Ma megépítettem az összerakási füzet által haladóknak javasolt modellt, ami egy Drugster. Itt részletes instrukció alapján haladhattam, egyszerű építés volt. A jármű mérete imponáló, alábbi képen a kezemben látható, több mint 40 cm hosszú és jó stabil gép:
Meglepő a jármű felépítése, műszaki szemmel figyelve két dolog jutott eszembe: az első abból adódóan, hogy a Drugsterek nyilván hátsókerék hajtásúak, és a nagy nyomaték - mert a gyorsulási versenyen erre van szükség - emeli a jármű elejét, ezért célszerű a súllyal bíró dolgokat a hátsó tengely elé tenni, hogy súlyuk és a tengelytől mért távolságuk stabilizáló nyomatékot adjon. A pilóta, az ülése, védelmező kabinja és annak tartozékai szerintem meghaladják a 200 kg-ot, nem célszerű a tengely fölé tenni, mögé meg egyenesen érthetetlen(alábbi fotó), itt mégis ez történik. Ahogy nézegettem fotókat, ilyen megoldás bizony volt a korai időkben, próbáljatok azért a jármű felépítésére is figyelmet szentelni :-D
Eközben a mai Drugstereknél a pilóta és a motor elhelyezése már jobban kedvez a jármű stabilításának, a hátsó tengely előtt a nagy tömegű motor, előtte a kisebb tömegű pilótafülke a vezetővel:
A másik, amit érdemes észrevennei, az a pilóta és a kipufogógáz "kölcsönhatása", ugyanis ami a motorból kihjön, az sem hőmérsékletében, sem gázösszetételében nem ideális a vezető számára, mint belélegezhető levegő:
Azt hiszem a védőmaszk használata tökékletesen igazolja a feltevésemet :-) Ha esetleg egy műszaki hiba szétvei a motort, akkor a benne lévő forró kenőolaj, tüzelőanyag garantáltan a vezetőre fröccsen és ideális keveréket képez hogy belőle sülthúst varázsoljon. Talán ezért is szakítottak a korai konstrukcióval:
Fentieket átgondolva, ez egy korai Drugster, ahol a pilóta még szemmel tarthatja a lóerőket produkáló V8-ast, és önmaga tömegével nem igazán járul hozzá az ideális gyorsulási érték eléréséhez, mégis szép a modell kivitele:
A kormány előre hajtható, megkönnyítendő a ki- és beszállást:
A kipufogó csövek száma alapján itt "csak" egy V8-as röpíti a gyorsulási versenyeken a járművet, olyan sok kiegészítő van a motoron, hogy szerintem ebben a V8-ban is van egy kompresszor. Turbót nem használnak, mert annak késése másodpercekkel növelné meg a gyorsulást, és itt valójában a futam is csak másodpercekig tart:
A következő, amit a 4404 alkatrészeiből építek meg, egy csodálatos F1 autó, amely a LEGO Designer, Nathannael Kuipers műve. Olyanra sikeredett, hogy a készlet fő modelljét is lemossa a színről. Hamarosan bemutatom!
Köszönöm, hogy elolvastad!
2016-08-01
2016 augusztus 1, 12:23