Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

42041 - Race Truck, a kedvenc


Én ezt a készletet vártam legjobban ebben az évben. Tudom, hogy ez egy régi készlet prolongált verziója, de nekem nincs meg a régi. Már első látásra is levett a lábamról. Talán azért, mert az A modell, a versenykamion nagyon hasonlít a másik kedvenc készletem, a 9395 – Pick-Up Tow Truck B verziójához. Persze a kettőt nem szabad egy lapon említeni, hiszen ez sokkal szebb. A dobozképek alapján pedig a készlet B modellje is tökéletes.

Igen, láttam a Sariel videóját, valószínűleg ennél is igaza van, mint ahogy a 42037 - Formula Off-Roader esetében is korrektnek bizonyultak az észrevételei. De Ti is tudjátok, van az úgy, hogy az ember elveszti a fejét.

A doboz elég nehéznek és tömöttnek tűnik. Nagyobb, de keskenyebb, mint a 42037-esé volt. Az anyaga is, mintha puhább lenne, de ez valószínűleg csak érzéki csalódás a nagyobb felületek miatt. Megjelenésében gyönyörű Technic-es design-t tükrözKibontás után a szokott kép fogad. Csörgős zacskók, gumiabroncsok, leírások és egy matricaív.

 

Az ám, de milyen abroncs!?

 

Az ám, de milyen matricaív!?

 

Nyomott, gyűrött! Gyűrött matricaívem már volt, de nyomott gumiabroncsom még nem. Bosszankodom is miatta, mert erre nem számítottam. Az előző két idei készlet kibontásakor éppen annak örvendeztem, hogy a LEGO milyen jól újragondolta a csomagolását, de úgy tűnik ennek a modellnek még a csomagolása is autentikus. No, sebaj, legalább az építési útmutatók nem gyűrődtek össze. Mondjuk a B modell útmutatójának esélye sem volt, hiszen az nincs a dobozban. Azt nekünk kell letölteni a LEGO honlapjáról.

Nos eddig kicsit csalódott vagyok, nem éppen erre számítottam! Nem értem, ha egy olcsóbb készlethez ki bírták nyomtatni mindkét modell építési útmutatóját, akkor ehhez miért nem? Spóroltak a papírral, spóroltak a tervezőmunkával.

No nem baj, kisebb keserűségemet csökkenti a látvány, amint a dobozra nézek. A lényeg, hogy gyönyörű lesz!

Lássunk is neki!

Mielőtt hozzákezdtem, a csomagok felbontása után szortíroztam az elemeket. Elővettem néhány kisebb műanyagdobozt és külön pakoltam a különböző típusú alkatrészeket, hogy gyorsabb legyen az építés. Összesen 608 alkatrészt válogattam szét.

 

Az első képet akkor készítettem, amikor elkezdjük kialakítani a kormányművet. Eddig az a legérdekesebb dolog az építésben, hogy most keresztbe fogattunk fel egy liftarmot és elhelyeztük a kerekeket tartalmazó szürke elemeket. Nem túl izgalmas. Az első néhány lépés után már rájövünk, hogy az alvázat készítjük, de nincs benne semmi különös technika. Még nekem sem.

 

A kormánymű teljesen szokványos, olyan, mint a 9395-ben. Ezen nem lepődöm meg, mint ahogyan azon sem, hogy nem lesz rugós felfüggesztése a kerekeknek. Hiszen a készletben egy darab rugó sincsen.

Az építés unalmát csak növeli a 8 hengeres V motor összeszerelése. Komolyan mondom, itt elgondolkodtam azon, mi lenne, ha bekötött szemmel raknám össze. Félreértés ne essék, nekem tetszik ez a motor. Tetszik, ahogyan mozognak a dugattyúk és tetszik az alakja is, csak az összeszerelése unalmas egy picit.

 

A differenciálmű megépítése sem hoz semmi újdonságot. Klasszikus darab, építettem már ilyet is.

 

Szépen haladunk, most már az első füzet vége felé járunk. Most készítettük el a fülke nyitó mechanizmusát, bár nem tudom miért kellene előre borítani, hiszen a motor itt nem a fülke alatt van, hanem hátul. De mindenképpen ez egy feature, úgyhogy örülünk neki. Maga a mechanika nem túl bonyolult, könnyen átlátható. Alkatrész még van bőven, úgyhogy folytassuk!

 

Ok, tudom! A felnyitható kabint direkt nekem tervezték! Az első füzet legutolsó lapjánál, amikor helyére kerül a kabint alkotó panelek közül az első, ki szerettem volna próbálni a kormányművet is. Ennek csak az volt az akadálya, hogy kifelejtettem belőle a fogasléc mozgatásáért felelős fogaskereket. A kabin előredöntésével azonban kényelmesen tudtam pótolni a hiányosságot.

 

Elérkeztünk a második füzet közepéhez. Eddig, a legutóbbi fotó elkészítése óta tulajdonképpen még egyszer mindent meg kellett építeni, csak tükrözve, a másik oldalhoz. Nem volt semmi említésre méltó esemény. Ez a kép is inkább csak az oldalszámnak szól.

Annyit azért megjegyeznék, hogy amióta elkezdtem kialakítani a kabint, egyértelműen érezhető, hogy a kamion fejnehéz. Folyton előre akar bukni, mint ahogyan ezt Sariel is megjegyezte. De az már most is látszik, hogy gyönyörű nyergesvontató lesz belőle.

 

És amikor az utolsó elemnek is megtaláltuk a helyét, ami jellemzően a kerék szokott lenni (kivéve hajóknál) akkor így néz ki. Remekmű. Gyönyörű, még így matricák nélkül is. Ahogy elnézem a dobozképet, a ragacsok csak szebbé teszik. A későbbi felhasználhatóság érdekében én azonban nem használtam fel őket.

És egy meglepetéssel is szolgálhatok! Sarielnek mindenben igaza volt, kivéve a jármű borulékonyságát. Nem tudom hogy csinálta, hogy amikor tologatta, többször is előrebukott a fülke, de nekem nem sikerült, csak nagyobb erő hatására. Na de ekkora erővel már akár oldalra is elboríthatom. Az építésnél még nekem is egyértelműen az volt a benyomásom, hogy a végén fejnehéz lesz és ez igaz is, de azért nem borul olyan könnyen, mint azt a film sugallja. Bár több kilónyi matricát kellett volna még rátapasztani a járgányra, azért azt nem hiszem, hogy ezek a levonók olyan jelentősen megváltoztatnák a kocsi súlyeloszlását.

Nem csak kétszer toltam előre-hátra, higgyétek el! Ez van.

Azt hiszem Sariel is megjegyezte, hogy az összerakás után a pilótafülke és hátul, a motor környéke elég üres marad. Ez így van. Sőt én még azt is megjegyezném, hogy a kormánykerék elég furán áll. Egy hajóskapitány biztosan örülne neki, de egy sofőr nem biztos, hogy értékelné, ha így kellene vezetnie.

Amotorral kapcsolatban meg kell még jegyeznem, ha megnézitek a többi képet is, látni fogjátok, hogy a szürke cső kicsit nagynak, hosszúnak tűnik ott hátul. Az építési útmutatóban szerepel utasítás arra vonatkozóan, hogy vágjuk méretre, de én nem akartam. Úgy gondoltam, hogy ha majd máshol szeretném felhasználni a későbbiekben, akkor a hosszabból még mindig tudok rövidebbet csinálni, de a rövdebből nem fogok tudni hosszabbat.

Összegzés

Bár még tervezem a B modell megépítését is, mégis úgy érzem nem fog megváltozni a véleményem attól sem. Ez egy klasszikus darab. A legalapvetőbb Technic építési technikákat tartalmazza. Azt nem tudom mi lehetett a célja a LEGO-nak azzal, hogy újra kiadta ezt a készletet, de én örülök neki.

Ez egy remek kezdőkészlet. Egy jó nyitófejezet a Technic kalandokhoz!

Ár érték arányban szerintem a 42037 - Formula Off-roader fölött van, még akkor is, ha az újabb, korszerűbb technikákat tartalmaz.

Hamarosan folytatom, addig is…

Köszönöm a figyelmet!

További Jó Játékot Mindenkinek!



42041420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041

2015 február 4, 11:34
avatar
Bolka Ez is nagyon klassz! Belekezdtem én is egy félig technic építésbe,kedvet kaptam a naplóidtól! :) 2015 február 5, csütörtök
avatar
Longeye Na! Örülök neki! Kíváncsian várom mit hozol össze! 2015 február 5, csütörtök

avatar
Bolka Hát azt én is! Már a 8. szétbontáson vagyok túl, kb. ott tartok ahol akkor tartottam mikor kigondoltam :) 2015 február 5, csütörtök

avatar
fucs Köszi a naplót! Nem tudom, miért nem figyel a Lego a normálisabb csomagolásra. Szerencsére úgy látom, az abroncs kisimul a keréken. A kormány valóban elég furán áll. Nem semmi ez a több mint 600 elem, még akkor is, ha a nagy része kis bigyó. Engem olyanok is szoktak érdekelni, hogy mennyi ideig tartott az építés (saját naplóimnál az első és utolsó fénykép időpontjából számolom ki), valamint hogy mekkora lett az építmény. 2015 február 4, szerda
avatar
Longeye Szívesen! Az építési idő szerintem nem annyira mérvadó, mert közben fotózok és írom a gondolataimat. A konyhaasztalon építek, fotózok, közben az íróasztalnál meg készítem a leírást. Ezt a modell kb. 21:00-kor kezdtem építeni és 0:53-kor fejeztem be :) Ha csak építettem volna, akkor szerintem max 1 óra alatt befejezem. Szóval a tényleges építési idő csak becslés lehetne nálam. De köszi a tippet, a felvételi időre nem is gondoltam, hogy abból számoljam ki! Én inkább azt hiányolm belőle, amire mindig csak akkor gondolok, amikor már szétszedtem a modellt, hogy nincs a képeken viszonyítási alap. Gyakorlott szemmel persze rögtön fel lehet beszülni a méreteket, gondolom. Majd legközelebb megpróbálok mellétenni egy minifiget. Ha nem felejtem el :) 2015 február 5, csütörtök

avatar
fucs Nálam szinte mindig van minifig, ahhoz lehet viszonyítani. Nagyobb építményeket lemérek (ha nem felejtem el), esetleg utólag a az elemek száma, mérete alapján kiszámolom. Technicnél gondolom ez nehezebb. A fényképezés valóban megkétszerezi az időt, írni én csak utólag szoktam, a fényképek alapján visszaidézve az eseményeket. Szétszedni csak a képek megtekintése után szoktam, nehogy meglepetés érjen.Azért itt szépen fejlődgetünk, látom az emberek egyre nagyobb gondot fordítanak a háttérre (a papírtekercs ötletet azt hiszem tőled loptam). Nekem halálom a belógó lábak és a háttérben száradó gatyák :) 2015 február 5, csütörtök

avatar
Longeye Igen, a LEGO-ban nem csak maga a játék jó, hanem az is, hogy úgy mellékesen megtanul az ember pl. fotózni is kicsit. Azért néha bekacsint egy-egy otthoni háttér ha nem figyelek, de ez még belefér :) 2015 február 5, csütörtök

avatar
Longeye Csak érdekesség képpen feltöltöttem még egy képet. Ez annak a képnek az eredeti verziója, amit a szövegbe a kész kamionról szúrtam be. ;o) 2015 február 5, csütörtök

avatar
SzaboPeter Szia József! Nagyon szép modell és köszönöm a részletes naplót én is lehet majd 1-2 év múlva kikacsintok a Technic felé. Ezért is érdekel itt is, hogy mennyire van felkészítve a PF kiegészítőkre? Az a képek alapján is feltűnik, mintha orra akarna bukni, a 16. képen ez látszik is. A jármű hátulja totál azt az érzetet kelti mintha bomba találat érte volna a hátsó lökhárítót. :-) A hátsó részen lehetett volna ellensúlyozni ezt a súly problémát. Üdv: Péter 2015 február 14, szombat