42039 C-Modell - The Beast
A soron következő építményem nem más készletének a replikája hanem a saját ötleteim alapján épült szerkezet. Úgy gondoltam írok egy kicsit bővebben a születéséről. Sajnos az építés közben nem készítettem képeket de hátha le tudom írni, hogy mégis élvezhető legyen az olvasmányom.
Az első félév legnagyobb modelljeként kiadott 24 órás La Mans-i versenyautós készlet amióta a tulajdonomban van valahogy mindig is mozgatta az agyamat. Valamit építeni akartam belőle ami nem gyári. Mindig is irigykedve néztem a nagy külföldi és számomra a nagy hazai "C" modellépítőket (Szabó Petit és Longeye-t is ide sorolom) témától függetlenül, hogy milyen jó variációkat hoznak ki egy-egy készletből. Azért az komoly ha az ember be van korlátozva alkatrészügyileg amit nem léphet át. Abból kell alkotnia amit a készlet nyújt. Na gondoltam építek a magam módján. Creator nem jöhetett szóba csak a technic.
Hirtelen felindulásból szétkaptam a szoba díszeként porosodó 42039-t. Egyedül az első futómű kb 50%-a maradt érintetlen mert tetszett a rugós felfüggesztés kialakítása és erőssége. Úgy voltam vele, hogy pont elfér majd a jövőbeni versenykamionom fülkéje alatt. A többi gyárit nem kíméltem. Gyorsan keresgéltem a neten fellelhető kamionos képek között és rátaláltam ezekre:
Az utolsó Renault fogott meg leginkább amitől beindult a fantáziám. Maga az építés szerencsére nem tartott sokáig kb egy délutánom és egy szombatom ment rá. Igaz volt közöttük vagy egy hét pihi is. Elsőnek az első lökhárító épült meg a légbeömlőkkel. Majd gondoltam következzen a hátsó futómű nehogy elhasználjam a fontos alkatrészeket. A gyárira hajaz de van benne eltérés. Ezután épült meg a váz a V8-as motorral. Itt még nem volt semmi csicsa. Azokat a legvégére hagytam.
Az első futómű:
A hátsó futómű a differenciálművel:
A fülke maga a puritánság. Semmi extra csak egy Sparco versenyülés, egy kormány és egy féloldali bukócső (sajnos közbelépett az anyaghiány). Aki ismeri már korábbról a Lada VFTS-emet az tudja (ha nem akkor majd írok róla), hogy versenyautó építésénél nálam mindig kötelező a bukócsőépítés. Viszont nem tetszik a kormány. Túl kicsi de ezt adták a készlethez így ez került beépítésre.
A fülkével végezve jöhetett a hátsó beburkolása a maradék takaróelemekből és a motortér felextrázása légszűrővel, turbóval, levegőtartállyal, tolórudakkal, kipufogóval stb.
Megpróbáltam minimálisra kihozni a nem használt elemek számát amit sikerült is 8 db-ra korlátozni (sajnos a képről lemaradt 2 db szürke L alakú alvázkeret - bocsi). De azt tudni kell, hogy folyamatosan variáltam a pineket mert nem tudtam, hogy meddig húzom a maradék állománnyal. De épp elég lett.
Pár kép a kész versenykaminról:
Funkciók:
- rugós felfüggesztések elől és hátul
- működő V8-as kamumotor gyorsított áttétellel meghajtva a hátsó kerekekről egy differenciálművön keresztül
- a fülke tetejéről kormányozható első kerekek
- nyitható fülkeajtók és fülketető
- felnyitható fülke
- "látványos" motortér
Elkészülve még a lámpákon gondolkoztam mert az eredeti versenykamionokon nincsenek fényszórók de végül rajta hagytam a gépen. Így agresszívabb lett a front.
Videó itt:
Képek (nagyfelbontásúak) itt:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=556921
Ingyenesen letölthető építési útmutató:
https://docs.google.com/uc?export=download&confirm=O_Ke&id=0B3XmEQgJUrk5Nkp6cGdxS3p3UFE
Hosszú idő után esküszöm (nem nagyképűségből írom) büszke voltam magamra és a végeredményre. Régen sikerült már saját építményt befejeznem. Valahogy mindig félbemaradoztak az utóbbi időben. Igaz lehetne még javítani rajta külső elemek bevonásával (amit szerintem meg is fogok tenni) de mivel ez kimondottan "C" variációnak épült így ennyit tudtam kihozni a gyáriból.
Hálistennek a nagyérdemű is jól fogadta a szekeret és folyamatosan számon kérik rajtam az összerakásit. Valahogy még azt meg kell majd csinálnom hozzá. Illetve egy német srác már meg is építette a képek alapján (persze szegény engedélyt is kért tőlem a publikálásra amit persze örömmel meg is adtam mivel elvégre ez nem egy titkos NASA project). Szóval most nagy az "E Ő E BÓDOGSÁG". Remélem elnyerte a tetszéseteket az irományom!!
Köszönöm a figyelmet!!!
További jó legozást!!!
2015 június 25, 22:45