Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

42039 C-Modell - The Beast

avatar dokludi
31 napló
Egyedi elemekből épült

A soron következő építményem nem más készletének a replikája hanem a saját ötleteim alapján épült szerkezet. Úgy gondoltam írok egy kicsit bővebben a születéséről. Sajnos az építés közben nem készítettem képeket de hátha le tudom írni, hogy mégis élvezhető legyen az olvasmányom.

Az első félév legnagyobb modelljeként kiadott 24 órás La Mans-i versenyautós készlet amióta a tulajdonomban van valahogy mindig is mozgatta az agyamat. Valamit építeni akartam belőle ami nem gyári. Mindig is irigykedve néztem a nagy külföldi és számomra a nagy hazai "C" modellépítőket (Szabó Petit és Longeye-t is ide sorolom) témától függetlenül, hogy milyen jó variációkat hoznak ki egy-egy készletből. Azért az komoly ha az ember be van korlátozva alkatrészügyileg amit nem léphet át. Abból kell alkotnia amit a készlet nyújt. Na gondoltam építek a magam módján. Creator nem jöhetett szóba csak a technic.

Hirtelen felindulásból szétkaptam a szoba díszeként porosodó 42039-t. Egyedül az első futómű kb 50%-a maradt érintetlen mert tetszett a rugós felfüggesztés kialakítása és erőssége. Úgy voltam vele, hogy pont elfér majd a jövőbeni versenykamionom fülkéje alatt. A többi gyárit nem kíméltem. Gyorsan keresgéltem a neten fellelhető kamionos képek között és rátaláltam ezekre:

 

 

 

Az utolsó Renault fogott meg leginkább amitől beindult a fantáziám. Maga az építés szerencsére nem tartott sokáig kb egy délutánom és egy szombatom ment rá. Igaz volt közöttük vagy egy hét pihi is. Elsőnek az első lökhárító épült meg a légbeömlőkkel. Majd gondoltam következzen a hátsó futómű nehogy elhasználjam a fontos alkatrészeket. A gyárira hajaz de van benne eltérés. Ezután épült meg a váz a V8-as motorral. Itt még nem volt semmi csicsa. Azokat a legvégére hagytam.

 

Az első futómű:

 

 

A hátsó futómű a differenciálművel:

 

 

A fülke maga a puritánság. Semmi extra csak egy Sparco versenyülés, egy kormány és egy féloldali bukócső (sajnos közbelépett az anyaghiány). Aki ismeri már korábbról a Lada VFTS-emet az tudja (ha nem akkor majd írok róla), hogy versenyautó építésénél nálam mindig kötelező a bukócsőépítés. Viszont nem tetszik a kormány. Túl kicsi de ezt adták a készlethez így ez került beépítésre.

 

 

 

 

A fülkével végezve jöhetett a hátsó beburkolása a maradék takaróelemekből és a motortér felextrázása légszűrővel, turbóval, levegőtartállyal, tolórudakkal, kipufogóval stb.

 

 

 

Megpróbáltam minimálisra kihozni a nem használt elemek számát amit sikerült is 8 db-ra korlátozni (sajnos a képről lemaradt 2 db szürke L alakú alvázkeret - bocsi). De azt tudni kell, hogy folyamatosan variáltam a pineket mert nem tudtam, hogy meddig húzom a maradék állománnyal. De épp elég lett.

 

 

Pár kép a kész versenykaminról:

 

 

 

 

 

 

 

 

Funkciók:

- rugós felfüggesztések elől és hátul

- működő V8-as kamumotor gyorsított áttétellel meghajtva a hátsó kerekekről egy differenciálművön keresztül

- a fülke tetejéről kormányozható első kerekek

- nyitható fülkeajtók és fülketető

- felnyitható fülke

- "látványos" motortér

 

Elkészülve még a lámpákon gondolkoztam mert az eredeti versenykamionokon nincsenek fényszórók de végül rajta hagytam a gépen. Így agresszívabb lett a front.

 

Videó itt:

 

Képek (nagyfelbontásúak) itt:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=556921

 

Ingyenesen letölthető építési útmutató:

https://docs.google.com/uc?export=download&confirm=O_Ke&id=0B3XmEQgJUrk5Nkp6cGdxS3p3UFE

 

Hosszú idő után esküszöm (nem nagyképűségből írom) büszke voltam magamra és a végeredményre. Régen sikerült már saját építményt befejeznem. Valahogy mindig félbemaradoztak az utóbbi időben. Igaz lehetne még javítani rajta külső elemek bevonásával (amit szerintem meg is fogok tenni) de mivel ez kimondottan "C" variációnak épült így ennyit tudtam kihozni a gyáriból.

Hálistennek a nagyérdemű is jól fogadta a szekeret és folyamatosan számon kérik rajtam az összerakásit. Valahogy még azt meg kell majd csinálnom hozzá. Illetve egy német srác már meg is építette a képek alapján (persze szegény engedélyt is kért tőlem a publikálásra amit persze örömmel meg is adtam mivel elvégre ez nem egy titkos NASA project). Szóval most nagy az "E Ő E BÓDOGSÁG". Remélem elnyerte a tetszéseteket az irományom!!

 

Köszönöm a figyelmet!!!

További jó legozást!!!

42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell42039 C-Modell

2015 június 25, 22:45
avatar
dokludi Letölthetővé tettem az építési útmutatót. A link a cikk végén van feltüntetve. Jó építkezést!!!!

Várom a véleményeket. ;-)
2015 július 5, vasárnap

avatar
HSzabi1 Gratulálok, az építés nagyon tetszik! Maga a verseny kamion "üzletág" szerintem nem sok logikát hordoz magában, de ez az építésed értékét semmivel nem rontja :-) Maga a cw érték csökkentése egy tégla esetében meglehetősen értelmetlen küzdelem, a nehéz, teherhordó futóművek megint nem a verseny felhasználást támogatják, de ez megint csak a valóságban értelmetlen egyveleg, egy ilyen szépen kidolgozott modell esetében ezeket figyelmen kívül hagyhatjuk, na de a motorizált változatra kíváncsi lennék :-) Nagyon tetszik a felnyitható fülkébe integrált kormányzás áttételi megoldás, és a videot nézve még csodálatosabban átjönnek az eltalált arányok! Gratulálok itt a végén is! 2015 június 27, szombat
avatar
dokludi Köszönöm szépen. Azért be kell valljuk, hogy nem sok közük van ezeknek a kamionoknak az igaziakhoz. Legfeljebb a márkajelzés ami marad a gyári. Olyanok mint a WRC-k. Ott se sok a gyári alkatrész. Hiába kockák de még így is kifutják a 230 km/h-t ezek az 5-6 tonnás monstrumok. Iszonyat komolyak. Készülni fog belőle egy RC változat a 8366-os elektromos cuccaival azt is megosztom majd. Bár a német Fiú is azon van így lehet Ő fogja hamarabb publikálni. Az a legszebb a forma építésével kapcsolatban, hogy amikor még a futóműveknél jártam akkor láttam utoljára képeket a kamionról. Ami utána következett az már memóriából ment. De alig várom, hogy készen legyek az összerakásival és bonthassam mert már épül a fejemben a következő variáció. 2015 június 29, hétfő

avatar
SzaboPeter Szia dokludi! Gratulálok az építéshez! A Technic variáció építés szerintem ennek a műfajnak a legnehezebb ágazata! Megtisztelő, hogy megemlítettél a naplódban, köszönöm, kedves Tőled. Ha belegondolok mennyi idő alatt építetted, én neki sem mernék fogni egy ilyen projektnek. Összesen 8 db alkatrész maradt meg a dobozból ... az meg egyenesen hihetetlen eredmény! Egy összerakási útmutatónak biztosan sokan örülnének! :-) Szuper lett! Üdv: Péter 2015 június 27, szombat
avatar
dokludi Köszönöm!! Megemlítettelek mert megérdemled a dicséretet. Az a jó az építésben (amit szerintem Te is ismersz), hogy vannak ötletek akkor alig bírja az ember keze követni az agyát de ha nincsenek akkor megette a fene. Ott lehet gubbasztani de csak néz ki az ember a fejéből. Készül az összerakásija hamarosan publikálom de változni fog a kimaradt alkatrészek listája az biztos. 2015 június 29, hétfő

avatar
Ákos82 Szia dokludi! Megint egy lélegzetelállító napló és alkotás. Nagyon tetszik a versenykamion, mint minden technikai sport, ez is közel áll a szívemhez, és büszkék is lehetünk Kiss Norbira. Ezt az autót elé raknád, bele akarna ülni :) Csak gratulálni tudok. Nagyobb külföldi oldalakon is publikálod, esetleg ideas-on? Szavazok rá! :) 2015 június 25, csütörtök
avatar
dokludi Köszönöm szépen. Nagyon szeretem ezeket a hatalmas szörnyeket. Elképesztő masinák eszméletlen technikai tudással. Biztos komoly lehet vezetni egy ilyet. Publikálva lett és szerencsémre jól fogadták nemcsak Magyarországon hanem Dunántúl is ;-) 2015 június 29, hétfő