24 órás versenyautó távirányítós átépítése
Sziasztok!
Születésnapomra kaptam a 42039-es 24 órás versenyautó készletet. A modell nagyon szuper, de már összerakás közben tudtam, hogy ezt távirányíthatóvá kell tenni. Első körben beszereztem hozzá a Power Functions motor készletet és az összerakási alapján beépítettem. Jó, az ajtók most már motorosan nyílnak, de a gép még mindig nem mozdul magától és az ajtó vagy motorház kiválasztása még mindig manuálisan történik.
Pár hónap ülepedés után újabb anyagbeszerzés következett. 1 db IR érzékelő (+1 a vonatos készletből), 1 db IR távirányító, (1 db IR sebességszabályozó szintén a vonatból), 1 db XL motor, 1 db M motor (a másik a PF motor készletből), 1 db szervó motor és 1 db kuplungos fogaskerék. Ezen kívül még pár technik elemre volt szükség.
Eljött a megvalósítás ideje. Első körben kiszereltem a teljes gyári mozgatószerkezetet, csak az ajtókhoz legközelebb lévő csigás részeket hagytam meg. Pár keresztmerevítőt is ki kellett szednem. Az ajtók működtetését 2 db M motorral oldottam meg. Ezeknek és a kétszeres lassító áttételek rögzítéséhez használtam a készletidegen elemeket (sötétszürke színű alkatrészek). Ez a rész kapott egy IR érzékelőt és az IR távirányítót.
A hajtás és kormányzás került a sebességszabályozó irányítóra. Így a sebesség is és a kanyarodás is 7 fokozatban "kapcsolható", nincs szükség sebességváltóra. A hajtáshoz az XL motort használolom egyszeres gyorsító áttétellel. A hajtást a V8-as motoron keresztül viszem át a difire majd a kerekekre. Tudom, hogy nem a legjobb megoldás, de a V8-ast szerettem volna megtartani. Helyette az ülést kellett beáldozni, mert a hagy motortól nem fér be.
A kormánynál a szervómotor beépítése miatt egy keresztmerevítőt szedtem ki és cseréltem le két rövidebb elemre. Szerencsére a stabilitást nem befolyásolja.
A két irányítót eggyé kovácsoltam.
Elég jól irányítható a gép, de arra oda kell figyelni, hogy a kormányszervó egy kicsit "késik".
A következő lépés már az Sbrick lesz...
2017 március 28, 12:54