Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 20 242 8992
0 
0 
theme

1906 Csonka

avatar WANDEAD
79 napló
Egyedi elemekből épült

Köszöntök mindenkit!

 

Végül készen lettem Csonka János autójával bő két hét alatt. Csonka János kiszúrt velem, és egyben segített is, hisz rengeteg problémával küzködtem, de rengeteg a véletelen módján oldódott meg!

Azonban a nyomás ami rajtam volt az sem kicsi, hisz a világ legelső olyan LEGO autóját építettem meg, amely egy magyar autóról lett mintázva.

 

 

Rengeteg műszaki adatot néztem róla, és autó történelmet is néztem. Ezért bevezetőnek tartanék egy kis történelem órát!

 

A közlekedés történelem eleinte a normális gyalog módon indult, majd ezt a lovaglás, és a lóvontatású szekerek követték! Hosszú éveken át semmilyen más közlekedési módot nem tudtak elképzelni, bár voltak próbálkozások, de kudarcot valottak. Egészen a 18. század végéig. James Watt feltalálta a gőzgépet, amivel együtt elindult az ipari forradalom. Először ezen új szerkezetet gyárakban használták fel teremelés érdekében, aztán felfedezték a lehetőséget! Megnyilt az első vasútvonal Darlington és Stockton között. De nem csak a gőzmozdony volt jelentős, a gőzhajtású hajók is megjelentek. Ekkor már a közlekedés olyan rohamba indult előre, hogy megállíthatatlan lett. Aztán egy okos angol ember rájött, hogy van lehetőség ezt szekerekre is szerelni. A 19. század elején létrejött az első gőzhajtású személygépkocsi.

 

 

Sajnos azonban nem volt nagy sikere hisz bemutató estjén elszabadult és ledöntötte egy gyár téglafalát. Ezután még néhány autó épült, de komoly sikere nem volt, egyiknek sem. Ez végül emberek ezreit kezdte el foglalkoztatni, hogy hogyan lehet a szekereknél a lovakat lecserélni gépre. És nem meglepő módon ebben is a magyarok jártak a legelől! A 19. század közepén Jedlik Ányos felfedezte a dinamót, de nem csak erről híres. Ugyanis egy olyan autómodellt hozott létre amely elektromosan működött.

         

 

Ezután az elektromos autók láttak jövőt, olyan sikeresek voltak, hogy 1912-ig képtelen volt bármilyen más megoldás leelőzni. A 20. század elején létrejöttek a robbanómotoros autók. Azonban eleinte nem örvendtek sikernek, hisz az elektromos autó még mindig olcsóbb megoldásnak tűnt. 1912-ben az olajforradalom segítségével, a robbanómotoros autók iránti igény napvilágot látott, hisz az olcsó benzin kedvezett nekik. Az első ilyen autó létrejöttében nagy szerepet játszottak a magyarok hisz Henry Ford és Galamb József közösen hozta létre a Ford T-modellt.

 

  

 

Azonban Csonka János itt jön a képbe. Hisz ő már ezekben az években építette a Csonka motorokat, amik világhírnévre tettek szert, hisz könnyűek, kényelmesek, és megbízhatóak voltak. A fogyasztás nem számított semmit. Világszerte használták a postaszolgálatok. Azonban egy új projektbe vágott bele! 1905-ben meghozta a terveket a Csonka autómobilról. Ezeket a terveket egy év alatt vitte a valóságba! És láss csodát világ létrejött a világ legelső magyar autója! Sajnos az elektromos autók még mindig élen jártak ezért nem volt túl sikeres autó. Végül 1912-ben leáldozott. Azonban a magyarok nem adták fel. 1956-ban két új magyar autó lépett színre a Balaton és az Alba Regia. Sajnos az orosz autók és a szocializmus által megosztott világrendszer miatt, képtelen volt érvényesűlni. Még abban az évben feladták a gyártást. A 90-es évek elején a Puli nevezetű humoros kis autó lépett színre. Sikeresebb volt előző társainál, azonban a német és japán kocsik sokkal jobb kínálatot nyújtottak a magyaroknak. A 2000-es évek elején a gyártásuk befejeződött. Itt még történetünk nem ér véget! 2012-ben a magyarok ismét előrukkoltak egy autóval amit a mai napig gyártanak méghozzá a Brixxon-nal. Alacsony fogyasztása, és kis mérete a jövőben biztos piacot tud nyújtani neki, reméljük megéli!

 

No, de térjünk vissza a Csonkára! Ezen autó ugyebár megbízható volt hisz Csonka János kezéből nem került ki más jármű. Ezen autó, habár minden kortársára hasonlított, mégis valamiben különbözött méghozzá az orrával. Ugye legfeltűnőbb a szép szürke karika az elején, ami egyértelművé teszi a nevét. De kisebb keresgetés árán meglátjuk a sárvédők és a motorháztető érintkezéséből kinyúló kis orrokat. Tömzsi is volt, lassú is volt, még is szerették. Erre a titokra a mai napig nem jöttem rá. 

 

Na de térjünk rá az én Technic verziómra.

 

                                                   

 

Közel két hét építési idő, de végül megérte, habár van egy két hiányossága mégis, úgy érzem, hogy ez lett a legszebb építményem. Sok probléma és sok küszködés vezetett el a végéig. De végül itt vagyok. 

 

Sokak mondják, hogy nem a cél a lényeg, hanem az odavezető út. Hát akkor írnék róla egy szép hosszú utat. Először a problémákról, majd a meglepetésekről. Továbbá pozitívumokat és negatívumokat is írok róla. De lényegében a ti kritikátokat várom igazán.

 

Problémái:    

  • Lengéscsillapító, kormányzás és motor együttléte. 
  • Hátsó felfüggesztés.
  • Motorháztető újraszerelést kívánt a sárvédők miatt.
  • Lengéscsillapítók ki lettek véve a sárvédők felhelyezése miatt.
  • Üléseknek nem volt hely a felrakodásra.
  • Ponyvatetőnek szintén nem volt hely.
  • Túl hosszú lett.
  • Mi legyen a ponyva. Papír nem jó, valami barnás és mégis erős legyen.

 

Legfőbb probléma azonban abban akadt, hogy egy kép volt amiről dolgoznom kellett és a hátulja, semmilyen fotón nem látható. Ezért kedvenc autómról a Cadillac-ről kopiroztam az uszonyokat amiket függőlegesen felhelyeztem.

 

Meglepetések:

  • A motor és a kormányzás épphogy elfért egymás mellett.
  • Egymáson segítettek az alkatrészek.
  • A rövidítés megoldott gyakorlatilag minden helyproblémát.
  • A sütőpapír megfelelt ponyvatetőnek, hisz barnás színe a régiséget igazolja, de kellően erős ahhoz hogy ne szakadjon el. 
  • Véletlen létrejött csomagtartó*.

 

Így végül el is készült az autó, ezért mondom azt, hogy Csonka János egyszerre kiszúrt velem, de mégis segített. Sok problémája lett, de sok pozitívuma is.

 

Negatívumok:

  • A sárvédők nem túl realisztikusak.
  • Az elülső kerekek maximális eltekerésnél beakadnak a sárvédőbe. 
  • Kézifék az autón belül van és nem kívül.
  • Nem csukható a ponyvatető

Pozitívumok:

  • Méretarányban tökéletesen megfelel.
  • Ponyvatető a régiségre utal.
  • Aprólékosan kidolgozott díszítés.
  • Megfelelő oldalt van a kormánykerék.
  • Megkülönböztetett szélvédő helyzet. 
  • * A csomagtartó létrejötte egy véletlen volt, ami óriási szerecsémnek hála, pont úgy található meg, mint az eredetinél: ülés előrehajtással.
  • Rendkívül realisztikus.

 

 

 

Végeredményül nem kaptunk egy túl rossz autót pár hibáját leszámítva. De nem csak kinézete van, hanem funkciói is. Amiből aztán nem spóroltam.

 

Funkciók:

  • Első és legfontosabb tán a kormányzás.
  • Egyhengeres motor, pont mint az eredetin.
  • Méretarányos ajtók.
  • Ülés előrehajtás, ami egyben a csomagtartóhoz is vezet.

 

    De továbbá egy videót is találhattok róla:

V   I   D   E   Ó

 

Sajnálatos módon ezen autóm sem maradhat meg. Le kell, majd bontanom, de csinálok építési naplót a kedvetekért! Aztán újrafelépítem, és egy hot-rod verziót is csinálok belőle, amit extra meglepetésként neveztem régebben. Ezek után azt is feltöltöm, és építési napló lesz arról is. Majd egy újabb magyar autóval jövök el hozzátok!

 

                                                Kritikákat előre is köszönöm! Legyen az jó vagy rossz! 

 

                  A következő naplóig is mindenkinek sok boldogságot és kellemes ünnepeket! 

 

 

1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka1906 Csonka

2015 június 5, 16:42
avatar
ph2005 Nagyon tetszik szerintem nagyon jól sikerült
2015 június 6, szombat
avatar
WANDEAD Köszönöm! Igyekeztem! :) 2015 június 6, szombat