Technic Motorok III. - 8291
Az újkori technic motorok harmadik tagja ez a 2008-as készlet. A tervező egy cross motort álmodott meg a sorozat következő tagjaként. Számomra egy kicsit visszalépés a 8420-as után de azért nem annyira rossz mint amilyennek első látásra tűnik. Jó persze egy terepmotor sose lesz olyan robosztus és szépen idomozott de hát gondolnia kell a Legonak mindenféle igényre. Így az ilyen beállítottságú vevők is megkapták amit vártak. Kicsit Kawasaki-s a színeit tekintve. Emelt hasmagasság, hosszú rugóutak, terepgumik, és minimális takaróelemek. Bár érdekes számomra, hogy kéthengeres boxermotort kapott de ne panaszkodjunk. Azért élmény volt a megépítése.
Tulajdonságai:
Kiadási éve: 2008
Alkatrésszám: 248 (fele annyi mint az elődje a 8420)
Összerakási füzet: 2 db (külön az "A" és a "B" modell)
Az "A" modell egy cross motor míg a "B" egy chopper.
Két nagy és két kicsi számozatlan zacskóban az alkatrészek. Felnik és gumik csomagolatlanul a dobozban. 1 matricaív.
Használtan sikerült beszereznem így a doboza nincs meg sajnos. A készlet némileg szétválogatva így néz ki. (Sajnos a kapkodásom miatt a két kerék lemaradt a képről.- Bocsi) A bal felső sarokban látható matricázott takaró elemekből a készlethez csak kettő tartozik. A lego megint úgy volt vele, hogy átépítésnél ragaszd át a matricát. Miért nem tudnak adni plusz két elemet némi többletárért sose fogom megérteni? Én megoldottam és a bricklinken vettem piri pénzért 2-t.
Itt vannak a készlet spec elemei közelebbről.
Építés, leírás:
Az építést a motor vázának aljánál kezdjük. Felkerülnek a lábtartók és a váltó illetve a fék pedáljai. A fekete fogaskerék a motor meghajtásához fog kelleni.
Ezután a motorblokk építésével folytatjuk. Itt is vannak érdekes dolgok. Meg amit már említettem, hogy boxermotort rakunk össze.
Az eddig elkészült 2 fődarab összeillesztése után jöhet a váz többi része az ülőalkalmatossággal, hátsó teleszkóppal és a hátsó sárvédővel.
Megkapja a tankunk a beöntőnyílást és az oldalsó borításokat. Felkerül a kipufogó rendszer is a baloldalra.
Ha ezekkel végeztünk jöhet a hátsó futómű. A kerék, a féktárcsa és a hatalmas fogaskerék is felkerül a tengelyre.
Jöhet az első futómű. Előkerülnek szokásos fekete, lágy lengéscsillapítók. Nekem egy kicsit ormótlan lett az első sárvédő. Bár ez egyéni vélemény.
A kormány és a motor többi része után már csak a 39 szemű lánc felrakása következik és kész is a motor ami így néz ki.
A kimaradt pótalkatrészek:
Illetve egy közös kép a sorozat korábbi szereplőivel. Azért van méretkülönbség.
Remélem elnyerte tetszéseteket az irományom. Hamarosan érkezek a következő résszel.
Addig is jó legozást!!!
Köszönöm a figyelmet!!!
2015 június 9, 22:47