Technic Motorok II. - 8420
A technic motorokat bemutató cikksorozatom második részében a nagy kedvencemet a 8420-ast mutatom be. Bár leszögezem, hogy nem igazán értek az igazi motorokhoz ezért ha esetleg valami bődületes hülyeséget írnék a leírásomban kérlek javítsatok ki.
Számomra ez az igazi csúcs technic motor a kinézet és méret tekintetében. Az idei 42036-tal alkotják az igazi gyorsasági motoros szakosztályt a legok között. Rendkívüli részletekkel rendelkezik amiket azóta sem ismételt meg a lego. Igaz van egy-két megoldása amiket már modernebben is meg lehetne oldani de ez más régebbi szettre is vonatkozik. Elvégre az evolúció elkerülhetetlen.
Az előző cikkben bemutatott 8417 után 7 év kihagyással 2005-ben dobta piacra a Lego ezt a motorját. Itt csak az ülés két fekete eleme maradt stud-os a többi szerencsére már az új studless építési mód elemei voltak. Azért voltak átmenetek még a színekben mert például a 2 stud hosszú tengelyek még feketék voltak míg a többi axle a mai színű. Igaz ez a 3 stud hosszú pin-re is ami itt még fekete volt szemben a mai kék színnel. A kasztni elemei is a régi kor "vívmányai". De hát ez adja meg a varázsát.
Tulajdonságai:
Kiadási éve: 2005
Alkatrészszám: 506 (így ez a legnagyobb darabszámú motor)
Összerakási füzet: 1db (mindkét variáns benne van)
Az "A" modell egy gyorsasági motor míg a "B" modell pedig egy chopper.
2 számozott zacskó mindegyikben 2 kisebb zacskó tartalmazta az alkatrészeket.
Doboza hatalmas. Majd 1,5x akkora mint a 42036-é.
Sajnos mivel használtan vettem a készletet csak a neten fellelhető képek alapján ismerem a régi zacskózást. Az egyes számozásúból rakjuk össze magát az alvázat, motorral, hátsó futóművel. A kettes tartalmazza a komplett első futóművet kormánnyal, fejidommal, a kipufogókat és a hátsó idomot. A kerekek zacskózatlanul voltak a dobozban.
Rengeteg speciális alkatrész tartalmaz ez a szett ami csak ebben lelhető meg. A képen ezek mellett még lefényképeztem a ritka színűeket is. Ebben a készletben szerepelt utoljára különböző vastagságú kerékpár. Azóta sajnos leszoktak róla a dánok. A bionicle alkatrészek itt féktárcsaként szolgálnak. A city-s repülőgép hajtóművek a kipufogók. A füstös szélvédő a fejidom átlátszó légterelőjeként szolgál. Itt még forgalomban volt az 5 stud hosszú csukló is. És a legfontosabb a speciális állítható rugó ami itt és 3 rc-s racers modellben szerepelt.
A szettre jellemző egyedi felni ugyanaz elől hátul de a gumik eltérőek. Azért valljuk be egy rendes motoron így van rendben.
Készítettem a spec rugóról egy olyan képet ahol látszanak a beállítási lehetőségei. Eltérő hossz és keménység állítható rajtuk. Ez két módon megoldott: az egyik, hogy ha teljesen összenyomjuk a rugót akkor kirugózva rövidebb helyzetben marad illetve egy elforgatható gyűrű segítségével (a szürke rugókon világos szürkében) keményíthetünk a rugón. Így pl egy autó hasmagasságát is beállíthatjuk vele. De hát mint sok értelmes dolog ez is kihalt a lego evolúciója során.
Építés, leírás:
Az építést a motor V4-es motorjával kezdjük. Ez jó megoldás mert így a motor szélességét kordában tudták tartani. Egyben látványos is. A hajtást előre vezetve alulról kapja.
A motorral végezve a azt körbeölelő vázat építjük. Szerintem szép megoldás az, hogy mivel piros lesz maga a gép így a kikandikáló vázat világos szürkéből kell összeraknunk.
Ezzel végezve jöhet a hátsó futómű és a hajtás kialakítása. A fekete szerkezet a későbbiekben a motor kitámasztója lesz.
Furcsa elemekből áll össze az áttételház. Ja és a lényeg, hogy csak egy oldalt van lengőkar. Ez se ismétlődött meg azóta.
A lánc felrakása után jöhet a spec teló beépítése majd a két félrész összeillesztése.
Megépítjük ezen az oldalon is a vázat, az üzemanyagtankot és ha ezzel is végeztünk jöhet a "farokrész". Kb ekkor kellett bontania az előző tulajnak a kettes zacsit.
Itt kerül beépítésre a két city-s sugárhajtómű mint kipufogó. Nem semmi látvány.
Mehetünk előre tevékenykedni. Van itt egy komplett kormány ami ránk vár. Okos megoldás a kormányzás szögének a határolása is.
Elől is mint hátul csak egy lengőkar van. Annyival tud kevesebbet az újabb motoroktól ez a készlet, hogy nem lehetett megoldani a rugózást ebben az esetben. De szerintem nem érheti szó a ház elejét. Jó van ez így ahogy van. De kapunk egy hibátlan sárvédőt előre.
Ha túl vagyunk rajta akkor jöhet a fejidom megépítése. Pepecses de a végén nagyon látványos. 5 lámpa és egy szélvédő alkotja. Ötletes a tükrök kirögzítése is.
Felkerül a szélvédő és a teljes burkolat. Nagyon tetszik az utóbbinál, hogy körbeveszi az első futóművet.
Felkerülnek a féktárcsák és a kerekek.
A kész motorról pár kép:
Állítva a rugó úton így néz ki a gép. Így használhatatlan mert kisebb erő hatására is beleér az alváz a kerékbe.
Végezetül egy közös kép az előző cikk főszereplőjével a 8417-tel. Azért valljuk be jó nagyot nőt az utód.
Remélem elnyerte tetszéseteket az irományom és a készlet is! Hamarosan folytatom a következő motorral.
Addig is jó legozást!!!
Köszönöm a figyelmet!!!
2015 május 26, 22:14