Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

Technic Motorok II. - 8420

avatar dokludi
31 napló
Egyedi elemekből épült

 A technic motorokat bemutató cikksorozatom második részében a nagy kedvencemet a 8420-ast mutatom be. Bár leszögezem, hogy nem igazán értek az igazi motorokhoz ezért ha esetleg valami bődületes hülyeséget írnék a leírásomban kérlek javítsatok ki.

Számomra ez az igazi csúcs technic motor a kinézet és méret tekintetében. Az idei 42036-tal alkotják az igazi gyorsasági motoros szakosztályt a legok között. Rendkívüli részletekkel rendelkezik amiket azóta sem ismételt meg a lego. Igaz van egy-két megoldása amiket már modernebben is meg lehetne oldani de ez más régebbi szettre is vonatkozik. Elvégre az evolúció elkerülhetetlen.

Az előző cikkben bemutatott 8417 után 7 év kihagyással 2005-ben dobta piacra a Lego ezt a motorját. Itt csak az ülés két fekete eleme maradt stud-os a többi szerencsére már az új studless építési mód elemei voltak. Azért voltak átmenetek még a színekben mert például a 2 stud hosszú tengelyek még feketék voltak míg a többi axle a mai színű. Igaz ez a 3 stud hosszú pin-re is ami itt még fekete volt szemben a mai kék színnel. A kasztni elemei is a régi kor "vívmányai". De hát ez adja meg a varázsát.

 

Tulajdonságai:

 

Kiadási éve: 2005

Alkatrészszám: 506 (így ez a legnagyobb darabszámú motor)

Összerakási füzet: 1db (mindkét variáns benne van)

Az "A" modell egy gyorsasági motor míg a "B" modell pedig egy chopper.

2 számozott zacskó mindegyikben 2 kisebb zacskó tartalmazta az alkatrészeket.

Doboza hatalmas. Majd 1,5x akkora mint a 42036-é.

 

 

 

Sajnos mivel használtan vettem a készletet csak a neten fellelhető képek alapján ismerem a régi zacskózást. Az egyes számozásúból rakjuk össze magát az alvázat, motorral, hátsó futóművel. A kettes tartalmazza a komplett első futóművet kormánnyal, fejidommal, a kipufogókat és a hátsó idomot. A kerekek zacskózatlanul voltak a dobozban.

 

 

Rengeteg speciális alkatrész tartalmaz ez a szett ami csak ebben lelhető meg. A képen ezek mellett még lefényképeztem a ritka színűeket is. Ebben a készletben szerepelt utoljára különböző vastagságú kerékpár. Azóta sajnos leszoktak róla a dánok. A bionicle alkatrészek itt féktárcsaként szolgálnak. A city-s repülőgép hajtóművek a kipufogók. A füstös szélvédő a fejidom átlátszó légterelőjeként szolgál. Itt még forgalomban volt az 5 stud hosszú csukló is. És a legfontosabb a speciális állítható rugó ami itt és 3 rc-s racers modellben szerepelt.

 

 

A szettre jellemző egyedi felni ugyanaz elől hátul de a gumik eltérőek. Azért valljuk be egy rendes motoron így van rendben.

 

 

Készítettem a spec rugóról egy olyan képet ahol látszanak a beállítási lehetőségei. Eltérő hossz és keménység állítható rajtuk. Ez két módon megoldott: az egyik, hogy ha teljesen összenyomjuk a rugót akkor kirugózva rövidebb helyzetben marad illetve egy elforgatható gyűrű segítségével (a szürke rugókon világos szürkében) keményíthetünk a rugón. Így pl egy autó hasmagasságát is beállíthatjuk vele. De hát mint sok értelmes dolog ez is kihalt a lego evolúciója során.

 

 

Építés, leírás:

Az építést a motor V4-es motorjával kezdjük. Ez jó megoldás mert így a motor szélességét kordában tudták tartani. Egyben látványos is. A hajtást előre vezetve alulról kapja.

 

 

A motorral végezve a azt körbeölelő vázat építjük. Szerintem szép megoldás az, hogy mivel piros lesz maga a gép így a kikandikáló vázat világos szürkéből kell összeraknunk.

 

 

Ezzel végezve jöhet a hátsó futómű és a hajtás kialakítása. A fekete szerkezet a későbbiekben a motor kitámasztója lesz.

 

 

Furcsa elemekből áll össze az áttételház. Ja és a lényeg, hogy csak egy oldalt van lengőkar. Ez se ismétlődött meg azóta.

 

 

 

A lánc felrakása után jöhet a spec teló beépítése majd a két félrész összeillesztése.

 

 

 

Megépítjük ezen az oldalon is a vázat, az üzemanyagtankot és ha ezzel is végeztünk jöhet a "farokrész". Kb ekkor kellett bontania az előző tulajnak a kettes zacsit.

 

 

Itt kerül beépítésre a két city-s sugárhajtómű mint kipufogó. Nem semmi látvány.

 

 

Mehetünk előre tevékenykedni. Van itt egy komplett kormány ami ránk vár. Okos megoldás a kormányzás szögének a határolása is.

 

 

Elől is mint hátul csak egy lengőkar van. Annyival tud kevesebbet az újabb motoroktól ez a készlet, hogy nem lehetett megoldani a rugózást ebben az esetben. De szerintem nem érheti szó a ház elejét. Jó van ez így ahogy van. De kapunk egy hibátlan sárvédőt előre.

 

 

Ha túl vagyunk rajta akkor jöhet a fejidom megépítése. Pepecses de a végén nagyon látványos. 5 lámpa és egy szélvédő alkotja. Ötletes a tükrök kirögzítése is.

 

 

 

Felkerül a szélvédő és a teljes burkolat. Nagyon tetszik az utóbbinál, hogy körbeveszi az első futóművet.

 

 

Felkerülnek a féktárcsák és a kerekek.

 

 

 

A kész motorról pár kép:

 

 

 

 

 

Állítva a rugó úton így néz ki a gép. Így használhatatlan mert kisebb erő hatására is beleér az alváz a kerékbe.

 

 

Végezetül egy közös kép az előző cikk főszereplőjével a 8417-tel. Azért valljuk be jó nagyot nőt az utód.

 

 

Remélem elnyerte tetszéseteket az irományom és a készlet is! Hamarosan folytatom a következő motorral.

 

Addig is jó legozást!!!

Köszönöm a figyelmet!!!

 

 

 

 

 

 

 Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II. Technic Motorok II.

2015 május 26, 22:14
avatar
dokludi Köszönöm szépen. Nekem ez a kedvenc motoros készletem. Tele van speckós alkatrészekkel amiktől egyedi és megismételhetetlen. 2015 június 2, kedd

avatar
SzaboPeter Szia dokludi! Klassz napló megint! Érdekes ez a spéci állítható rugó! Ilyet sem láttam még eddig! 2015 május 27, szerda

avatar
Ákos82 Nagyon szép motor! Köszönjük a naplót!!! 2015 május 26, kedd