Technic Motorok I. - 8417
Már régóta megfogalmazódott bennem, hogy csinálok egy építési bemutató sorozatot a tulajdonomban levő technic motorokról. Egyaránt az "A" és a "B" variációikról. Többször is olvastam olyan kommenteket amikben említettétek ezeket a készleteket. Ezek is megerősítettek abban, hogy belefogjak. Azért előre leszögezem, hogy nincs mindegyik a tulajdonomban de amivel rendelkezem az bemutatásra kerül. Mármint ha lesz igény a sorozat folytatására. Az ezen cikkben szereplő motor előtti modellek egyike sincs meg de amik utána jöttek azok mind megvannak. Így remélem mindenki megtalálja majd a kedvencét!
8417 - A félvér
Mag Wheel Master
Lehetne mondani hibridnek is mivel itt még szerepelnek a stud-os és studless elemek is az alkatrészek között. Sőt jó néhány city-s elem is belekerült az alkatrészlistába.
Kiadási éve: 1998. (8430-ként kiadták még 2002-ben is)
Elemek száma: 317
Variációk: Gyorsasági motor és Chopper
Különlegessége, hogy a Futuristic kerékkel szerelt sorozat 3 tagja közül ez az egyik. Jellemző rájuk a speciális türkiz, kék, fekete színek és a speciális kerekek. Ennél még ráadásul a vékony első a kerék ami egyedivé teszi.
Hozzám használtan került de hibátlan állapotban. Szerencsére megvolt mindene. Doboza, leírása. Még az az alkatrészes képes katalógus is ami régen jellemző volt a technic készletekre.
Apropó doboz. Azért ezt a csomagolást én személy szerint visszasírom. Ez volt anno a lego fénykora. Itt még nem dolgozott annyira a pénzügyi osztály. Na mindegy. Térjünk rá az építésre.
Aki már rakodt össze technic motort az tudja, hogy az építés általában a motor motorjával kezdődik. Itt sincs másképp. Egy átlátszó hengeres V2-st rakunk össze.
Majd körbeveszük a vázzal az erőforrást és kialakítjuk az ülést a hátsó lámpákkal. Itt azért jó sok city-s elem kerül felhasználásra. Ide kerül fel a készlet 2db matricája is. Itt még a régi sötét szürke (lágyabb) rugó kerül beépítésre.
Miután végeztünk hátul a frontot építjük. Elkészül a kormány helye. Majd a váz alsó részével bíbelődünk.
Végre jöhet a fogaskerék áttétel a láncokkal, hogy eljusson a forgó mozgás az alternáló mozgást végző dugattyúkhoz. Hú de szakszerű voltam. Csak ragadt rám valami az iskolában.
Különleges megoldást alkalmaztak a kipufogódob megépítésére. A technic távtartókra city-s gumikat húzunk és már kész is a sportdob.
Ezután a kormányaggyal és az első futóművel foglalkozunk. Itt az újabb motorokkal ellentétben nincsenek első teleszkópok csak hátul. De még első lámpa se lesz. Azért nem hiába. A fejlődéshez idő kell.
Miután összeraktuk az első futóművet és a kormányt már csak a karosszéria munka van hátra. Nem vitték túlzásba. Itt még takarópanelek nem voltak így bordás és hajlékony csövekkel (anno pneus csövek toldója volt) oldották meg a feladatot.
Képek a kész motorról:
Ahogy nézegetem mindig a Mad Mex-es filmek régi motorjaira emlékeztet a formája.
Durva ez a hátsó kerék még a mai napig is.
Na kezdésként ennyit gondoltam. Remélem azért tetszett ebben a modern világban ez a korai szett. Hamarosan folytatom a soron következővel.
Köszönöm a figyelmet!!!
További jó legozást!!!!
2015 május 24, 22:20