Nem most kezdtem a replikagyártást (az első másolat a 8110 Unimog-ról készült a megjelenése előtt 2011-ben azóta minden évben építgetem őket) de azt kell mondjam ezzel a készlettel volt a legtöbb fejtörésem. Nem egyszerű lesz az már biztos. Jó én is hibás vagyok mert túlkomplikálásra hajlamos vagyok az építés során. De a 5-6-dik próbálkozás után egyszer csak bevillan egy egyszerű megoldás és akkor felpörög az építés folyamata. Erre volt jó példa a két első rugós futómű és a kormányzás kialakítása. 2 estém ment rá mire összeállt a dolog. A sors fintora, hogy most meg nevetek mert annyira egyszerű a kialakításuk, hogy azt nem is gondolná az ember. A Toy Fair-es videóval szemben (ahol a legos emberke a kerekeknél forgatja a kormányművet és azért tűnik nagynak a holtjátéka) hibátlanul működik. Szerintem az egyik legnagyobb újítás ebben a szettben.
Az építést a kamumotortól és az első lökhárítótól kezdtem haladva hátrafelé a váltóházon keresztül a hátsó futóművekig . Na az utóbbiak is megértek egy misét meg két éjszakát. De összeállt végre és hibátlanul működik a rugózás és a két differenciálmű meghajtása is. Én legalább is annyit raktam bele. Az még a jövő zenéje, hogy a gyáriban mennyi lesz de szerintem nem spórolja ki a mi kedvenc cégünk. A végére maradt a fülke megépítése a nyitó mechanikával. Látványosan oldotta meg a tervező.
A váltóház külső burkolata eltérő a gyáritól két oldalt mert még nem rendelkezek az új piros szabadonfutó fogaskerekekkel (42039-ben is ilyen van) illetve az új 3 stud-os váltóval. Így a régiek maradtak és el kellett csalnom 1 stud-ot. Amúgy sikerült megoldanom és végre megtaláltam a levegőpumpa helyét is. Az egyik videón bukott le a tömlő miatt. Sokáig csak kerestem hova lett beépítve olyan jól el lett rejtve. Ez sem lett gyári mert a letalpalók (új spec alkatrészek jönnek ki a gyári szettben így a régiekből kellett kialakítanom) miatt is 1 studdal hátrább tudtam beépíteni a légtermelőt. Így egy kicsit látszik működés közben a hátsó futóművek előtt.
A plató és az emelő mechanikájával folytattam az építést. Ügyesen oldotta meg a tervező (Márcus Kossman 8275, 42009, 8421 stb), hogy zárhatóvá tette a plató "ajtaját". Menet közben nem tud kinyilni, így a rakomány nem marad el szállítás közben.
Ezután jött a daru építése. Na ezen végleg nem tudtam megtartani a gyári nézetet mert ezzel a szettel vezeti be a lego az új hosszabb pneumatikát (EVO 2.0) és markolókanalat. Ezeket a meglévő régebbi alkatrészekből kellett összeraknom. De működik és ez a lényeg.
A szett funkciói:
- rugós futóművek mind a négy tengelyen. A hátsó kettőn van differenciálmű. Innen megy előre a soros 6 hengeres kamumotorhoz a hajtás.
- nyitható fülkeajtók illetve billenthető fülke
- a kormányzás a két sárga villogóval a tetőn történik
- a szett egy "L"-es motort (és egy elemtartót) tartalmaz ami egy 4-es váltót hajt meg. Innen megy a hajtás a kitámasztókhoz, a daru forgatásához, a plató emeléséért felelős actuatorhoz, illetve a pneus rendszer pumpájához.
- mivel új fajta hosszabb pneus munkahengereket lesznek a készletben így a daruban el kellett csalnom azok hosszát a régi rövidekkel (Bocsi). Az egész daru pneus. 4 munkahengert tartalmaz. Új lesz majd még a markoló kanál is így csak építeni tudtam egy "hasonlót".
- a plató hátulja nyitható-zárható
Képek az előzetes változatról:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=552005
Képek a végleges változatról:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=553969
Videó a szettről és működéséről:
Hirtelen ennyit a szettről. Egy biztos érdemes lesz rá gyűjtögetni mert egy rendkívüli készlet lesz rendkívüli tudással és alkatrészállománnyal (köztük sok új és érdekes alkatrészel). Aki meg tudja majd venni nem fogja megbánni.