Nem most kezdtem a replikagyártást (az első másolat a 8110 Unimog-ról készült a megjelenése előtt 2011-ben azóta minden évben építgetem őket) de azt kell mondjam ezzel a készlettel volt a legtöbb fejtörésem. Nem egyszerű lesz az már biztos. Jó én is hibás vagyok mert túlkomplikálásra hajlamos vagyok az építés során. De a 5-6-dik próbálkozás után egyszer csak bevillan egy egyszerű megoldás és akkor felpörög az építés folyamata. Erre volt jó példa a két első rugós futómű és a kormányzás kialakítása. 2 estém ment rá mire összeállt a dolog. A sors fintora, hogy most meg nevetek mert annyira egyszerű a kialakításuk, hogy azt nem is gondolná az ember. A Toy Fair-es videóval szemben (ahol a legos emberke a kerekeknél forgatja a kormányművet és azért tűnik nagynak a holtjátéka) hibátlanul működik. Szerintem az egyik legnagyobb újítás ebben a szettben.

 

 

 

 

Az építést a kamumotortól és az első lökhárítótól kezdtem haladva hátrafelé a váltóházon keresztül a hátsó futóművekig . Na az utóbbiak is megértek egy misét meg két éjszakát. De összeállt végre és hibátlanul működik a rugózás és a két differenciálmű meghajtása is. Én legalább is annyit raktam bele. Az még a jövő zenéje, hogy a gyáriban mennyi lesz de szerintem nem spórolja ki a mi kedvenc cégünk. A végére maradt a fülke megépítése a nyitó mechanikával. Látványosan oldotta meg a tervező.

 

 

 

A váltóház külső burkolata eltérő a gyáritól két oldalt mert még nem rendelkezek az új piros szabadonfutó fogaskerekekkel (42039-ben is ilyen van) illetve az új 3 stud-os váltóval. Így a régiek maradtak és el kellett csalnom 1 stud-ot. Amúgy sikerült megoldanom és végre megtaláltam a levegőpumpa helyét is. Az egyik videón bukott le a tömlő miatt. Sokáig csak kerestem hova lett beépítve olyan jól el lett rejtve. Ez sem lett gyári mert a letalpalók (új spec alkatrészek jönnek ki a gyári szettben így a régiekből kellett kialakítanom) miatt is 1 studdal hátrább tudtam beépíteni a légtermelőt. Így egy kicsit látszik működés közben a hátsó futóművek előtt.

 

 

A plató és az emelő mechanikájával folytattam az építést. Ügyesen oldotta meg a tervező (Márcus Kossman 8275, 42009, 8421 stb), hogy zárhatóvá tette a plató "ajtaját".  Menet közben nem tud kinyilni,  így a rakomány nem marad el szállítás közben.

 

 

 

 

Ezután jött a daru építése. Na ezen végleg nem tudtam megtartani a gyári nézetet mert ezzel a szettel vezeti be a lego az új hosszabb pneumatikát (EVO 2.0) és markolókanalat. Ezeket a meglévő régebbi alkatrészekből kellett összeraknom. De működik és ez a lényeg.

 

 

 

A szett funkciói:

- rugós futóművek mind a négy tengelyen. A hátsó kettőn van differenciálmű. Innen megy előre a soros 6 hengeres kamumotorhoz a hajtás.

- nyitható fülkeajtók illetve billenthető fülke

- a kormányzás a két sárga villogóval a tetőn történik

- a szett egy "L"-es motort (és egy elemtartót) tartalmaz ami egy 4-es váltót hajt meg. Innen megy a hajtás a kitámasztókhoz, a daru forgatásához, a plató emeléséért felelős actuatorhoz, illetve a pneus rendszer pumpájához.

- mivel új fajta hosszabb pneus munkahengereket lesznek a készletben így a daruban el kellett csalnom azok hosszát a régi rövidekkel (Bocsi). Az egész daru pneus. 4 munkahengert tartalmaz. Új lesz majd még a markoló kanál is így csak építeni tudtam egy "hasonlót".

- a plató hátulja nyitható-zárható

 

Képek az előzetes változatról:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=552005


Képek a végleges változatról:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=553969

 

Videó a szettről és működéséről:

 

Hirtelen ennyit a szettről. Egy biztos érdemes lesz rá gyűjtögetni mert egy rendkívüli készlet lesz rendkívüli tudással és alkatrészállománnyal (köztük sok új és érdekes alkatrészel). Aki meg tudja majd venni nem fogja megbánni.

 

További jó legozást!!!

Köszönöm a figyelmet!!!