Volvo EW 160E
Kedves Kockarajongók!
Egyetemi napjaim feldobásaként pattant ki az ötlet a fejemből, hogy szert tegyek egy újabb készletre, először három Technic készlet versenyzett egymással, végül a LEGO 42053-mas készlet mellett döntöttem.
Egyrészt a viszonylag robosztus méretű doboza, másrészt pedig a pneumatikus kar miatt, mivel még olyat eddig sosem volt szerencsém összeépíteni.
Na de lássuk magát a dobozt, mint mondtam korrekt mérettel mutatkozott be a maga 35x37x9 cm-es paramétereivel. Kibontás után egyből szembeötlő, hogy a gyártó minden helyet kihasználva töltötte meg a dobozt, melyben 11 elemeket rejtő zacskó, egy útmutató, két pár gumi és egy matricaív található.
Az útmutató már a vastagságából arra enged következtetni, hogy ez nem lesz egy szokványos délutáni tea mellett eltöltött szieszta, mivel motorizálás nélkül 403 lépésben álmodták meg a készlet kirakását.
Első lépésként a markológép alvázának összeépítése a feladatunk. Mégpedig az elsőtengelyek áttételzésének megépítése, majd maga az alváz, mely egészen végigvezet a hátsótengelyek felfüggesztésééig és a hátsó talpak felhelyezésééig.
Ezután jön a „kormánymű” beépítése, mely a már-már megszokott módon átvezet az egész alváz alatt és a jármű hátuljára van kivezetve, hogy egy fogaskerék használatával könnyedén tudjuk kanyarodni.
Következőkben megkapjuk a jármű oldalát képző „falakat”, majd pedig elkezdhetjük építeni a markoló központi elemét a forgózsámolyt.
Ennek felhelyezése után az első támasztó-kotró elemeket helyezzük fel, aminél érdemes figyelni, hogy minden eleme a megfelelő helyre kerüljön, anélkül mozgatása igencsak nagy kihívás.
A forgózsámoly és a első támasztó felépítése után, a számomra eddig ismeretlen technika, a pneumatikus kar illetve a gépház építése veszi kezdetét. Mint már említettem számomra ez a technika mindidáig ismeretlen volt, és sajnos beleestem egy hibába még pedig abba, hogy érdemes többször leellenőrizni munkánkat, hogy minden elem a megfelelő helyen legyen, mert kellemetlen tud lenni, mikor 15-20 lépéssel korábbi pontra kell visszabontani az addig megépített járművet.
Mindezek után számomra legérdekesebb rész, az egész jármű lelke a gépház. Lépésről lépésre építhetjük fel a pneumatikus karoknak a központját, illetve a forgórész masszív hátulját.
Ezekután, ha még nem kaptunk agybajt a műanyagcsövek állítgatása közben folytathatjuk a markoló karjaival, mely lényegében három különböző részből tevődik össze, plusz a markolófej.
Miután sikeresen (itt megint fokozott figyelem a csövek hosszára) bekötöttük a karnak a levegő csöveit, beépítésre kerül a gépház oldala, melyre rá van építve a pneumatika lelke.
A markolófej és karja felhelyezése után jön a vezetőfülkének az emelő szerkezetének meg- és beépítése. Majd ezt követve maga a vezetőfülke ötletes kialakításának megvalósítása.
Az építés végéhez közeledve megkapjuk a gépház takaró elemeit, a különféle biztonsági korlátokat, tükröket és végül, de nem utolsó sorban a kerekek felhelyezésével zárul a készlet építése.
Illetve az útmutatónak még nincs vége, mivel nyomtatott formába kapjuk meg a motorizálás részletes leírását is.
A kész jármű pontozása (10 pont maximum):
-dizájn: 9 pont, visszahozta a ’90-es évek végi, 2000-es évek eleji technikai megoldásokat, azonban, egy-egy helyen lehetne részletesebb.
-stabilitás: 8 pont, a szerkezet maga értelmébe véve stabil, viszont a kar használata mellett meg-meginog a súlya miatt, ezt ki lehetett volna küszöbölni a hátsó lábak nagyobbra való tervezésével.
- ár-érték: 10 pont, ár-érték arányban szerintem kiváló készlet, mivel vannak benne egyedi elemek és, ha kiszámolom, hogy egy-egy elem 20 forintba kerül, akkor úgy gondolom, ekkora készletnél teljesen korrekt végeredményt kapok.
-tömeg: az összeszerelt készlet 95 deka környékén van, ami szintén növeli a nagyságát a kész járműnek.
Összességében elmondható, hogy a készlet kiváló azoknak az embereknek, akik szeretnek nosztalgia bűvkörében eltölteni néhány önfeledt órát, ameddig összeépítik. A matrica készlet könnyen felhelyezhető és tökéletesen passzol a munkagépek stílusához.
Egyetlen egy negatívumot tudok említeni, hogy a kar súlya miatt a sajnos a leeresztés nem nagyon megvalósítható, hanem inkább a levegő kiengedése után elejti a kart. Bízom benne, hogy a motorizálás után ez az akadály megoldódik.
Köszönöm, ha elolvastad, remélem tetszett a bemutató.
Patrik 94
2016 szeptember 27, 20:23