Mclaren, első ezen a néven
Kezdésnek csak annyi, hogy 50+-os pasi vagyok, saját Lego-m sosem volt, a gyerekeimnek (lányok) vettünk Lego-t, amikor kisebbek voltak (itt elsősorban a Scala volt a menő nekik, meg lovak minden mennyiségben).
Amikor én még gyerek voltam, Legom nem volt, bár már akkor is szerettem építgetni (volt is valamilyen építőkészletem, de már a homályba vész, mi volt az).
Aztán az történt kb egy hónapja, hogy családi mítinget szerveztünk egy budapesti bevásárló központba (gyerekeink jöttek haza külföldről, és kevés idő volt arra, hogy vidékre is lejöjjenek hozzánk), és amíg vártunk rájuk, szerencsétlenségemre (vagy szerencsémre) betévedtünk egy Lego boltba is. Hát...lett egy impulzív vásárlásom (76911, Speed Champions Aston Martin DB5), és remekül szórakotam, amíg megépítettem. Az is dögös lett, na!
Addig-addig nézegettem a készleteket a neten, míg úgy döntöttem (már nem impulzívan, hanem tudatosan), hogy szeretnék egy Technic készletet, kezdésnek egy olyat, ami nem túl nagy, de mégis tetszetős. Így esett a választásom a McLaren Senna GTR-re.
Már maga a doboz is nagyon szép, mondhatni gusztusos, és nagyon vártam, hogy nekikezdhessek az építésnek. Igyekeztem óvatosan kinyitni a dobozt, ami nagy kihívás, de szerencsére nem okozott a művelet sérülést.
4 zacskóban sorakoztak az elemek (a felnik külön), és a zacskókon belül is voltak még zacskók. Egy nagy tálcán, a konyhaasztalon álltam neki az építésnek. Tisztára lázba hozott a tevékenység, és meg kellett állapítanom, hogy egy új hobbit találtam magamnak. (Bár azt nem tudm, hogy ha további készleteket építek össze, azokat hova fogom rakni; ebből a szempontból a Speed Champions kedvezőbb, mert kevesebb helyet foglal, mint utóbb kiderült, a Technichez képest).
Nagyon meg kellett néha nézni az építési útmutatót, és néha percekig kellett egy-egy elemet, már valamennyire összerakott részt forgatni, mire összeállt a teljes egység, és azokból szép lassan az autó. (Nem számoltam az időt, de még az olvasást is félretettem közben.)
A matricákkal is meggyűlt a bajom, nem mindig sikerült őket tökéletesen felragasztani (kis matrca, kis alkatrész nagy kéz kombó nem túl szerencsés.) Azért vész nincs, nagyon meg kell nézni, hogy hol bibis.
Végül elkészült, ám szomorúan konstatáltam, hogy a kormányzás nem működik. Mivel éjfél volt, hagytam a fenébe.
De csak nem hagyott nyugodni a dolog, és igyekeztem úgy szétszedni a már kész (és gyönyörű) autót, hogy amit csak lehetett részegységet (ajtók, hátsó szárny, etc.) egyben hagytam. Így is volt, amit teljesen apró elemeire szét kellet szedni, hogy rendesen vissza tudjam építeni.
A visszaépítés már gyorsabban ment, és nagyon tetszik a végeredmény (nem mellesleg akadt néhány javítanivaló a kormányon kívül is).
Nagyon tetszik a dugattyúk működése, a kormányszerkezet bemutatása, működése, és gyönyörű modellként a lakás díszeként is (bekerült a könyvszekrénybe, üveg mögé; a fél polcot elfoglalja).
Remek móka és remek élmény volt a megépítése, már szemezgetek a következővel. Nem. Inkább következőkkel. :)
Ui.: a fotókon nem látszik, de a hátsó szárnyat végül megfordítottam, mert a GTR felirat a talaj felé nézett, és úgy nem tetszett. Most felfelé néz.
Ami némi bosszúságot okozott, hogy a visszapillantó tükörhöz egy alkatrész hiányzott, így az egyik oldalt nem lehetett rendesen megépíteni.
2023 április 4, 09:20