Emeletes vonat
A hétvégén a kezembe vettem a 4561 számú Lego vonat dobozát, hogy a hátulján lévő alternatívák egyikét megalkossam. Körülbelül 10 percig fogtam a kezemben a vonat alvázat, mire rájöttem, hogy jobb, ha a gőzöst a férfira bízom és inkább a saját ötleteimet valósítom meg. No nem mintha ezt gyorsabban kiviteleztem volna, ugyanis az egész délután azzal telt, hogy tökéletesítsem a vonatot. De csak elkészült.
Először a mozdonyt építettem meg, ez nem sokban különbözik kívülről az eredetitől, de a berendezése más. A mozdonyvezető előtt különféle műszerek sorakoznak, míg mögötte egy üvegkabinban a szerszámok kaptak helyet, ha bármi meghibásodna útközben. Másodjára még a mozdony világítását is sikerült működőképessé tenni, ugyanis a motort tartalmazó alváz egyik végében vannak csak érintkezős studok, amire a kis izzót tartalmazó elemet lehet helyezni.
Jöhetett ezután az utaskocsi. Először arra gondoltam, hogy egy csupa ablak kocsit építek, de aztán még ennél is több ablak állt a rendelkezésemre, így kétszintes csupa ablak kocsi kezdett kibontakozni a kezeim közül. Azért a készlet korlátozott elemkészlete nem tette lehetővé, hogy sok ülőhelyet alakítsak ki, ezért jött az ötlet, hogy fent, ahol jó kilátás van, ott lesz az utastér, míg az alsó szinte alvókocsiként fog funkcionálni. Az alvázra így egy kicsivel laposabb szintet alakítottam ki – itt az üvegek a képzeletemben sötétítettek és nem lehet belátni, ezért kellemes alvóhely. A felső szinten pedig az összes rendelkezésre álló ülést beépítettem, konkrétan 6 darabot, egyet ugyanis már a mozdonyvezetőnek adtam. (Így ha mindenhol alszik valaki és mindenhol ül valaki, akkor 5+6 azaz 11 személyes a vonat. Igaz, most kisautókat nem tud szállítani.) Természetesen a fenti üléseket úgy helyeztem el, hogy az ablakokat elválasztó fal a legkevésbé zavarjon a kilátásban, tehát minden utas jól kilát. Van egy szembefordított üléspár is a párban utazók részére, illetve egy rádió, valamint a menetrendet mutató tábla alkotja a vonat berendezését, hátulról pedig az éjszakai világűr képe jelzi, hogy alvókocsis szerelvény.
Mivel a rendelkező teret az utasok kitöltik a vonatban, ezért a csomagok külön elhelyezéséről kellett gondoskodni. A csupa ablak utaskocsi ellenére még mindig maradtak ablakaim (természetesen sötétített ablakok ), így egy csomagszállító „utánfutót” is megalkottam, ami egy csupa üveg, kéttengelyes kis kocsi, amiben akár 4, azaz négy darab bőrönd is elfér. (Még jó, hogy nincs több a készletben, mert bajban lettem volna.)
A mozdony és a csomagszállító szerelvény egyszerű fekete tetőt kapott, míg a személyszállító kocsi teteje egy kicsit dizájnoltabb lett.
A vonat elkészült, de még előttem hevert egy halom színes legoelem, amiből valamit még kellett alkotni. Először egy kis piros, majd egykicsit magasabb sárga négykerekű készült el. A piros a csomagtartójában a talált tárgyak osztályára szállítja az elveszett értékeket, a sárga tömzsi pedig a kalapos állomásfőnök szállítására alkalmas.
A rengeteg jelzőfénnyel láthatóvá tett sorompós állomás egy lécspős nyúlvánnyal és egy buszmegálló épülettel egészült ki, így egy intermodális csomóponttá avanzsált (vonat, busz, autó találkozási helye – hát ha még kerékpár is lenne…). A várakozók korgó hasára is gondolva egy szendvics-pizza-ital-automata is épült az állomás végébe, igaz csak állófogadásra alkalmas, mert az összes ülés a vonatba került.
És akkor még a képzelet határán megalkottam egy üzemanyagtartályt szállító hosszú négykerekűt, csak most éppen elhagyta valahol a tartályát, ezért a parkolóban várakozik rakomány nélkül.
A 658 elemből mindössze két vonattengely és a vonatkocsik oldalainak felnyithatóságát biztosító fekete összekötő elemek maradtak ki a megújított együttesből. Ezekkel már nem lehet mit kezdeni. Kimerítettem a lehetőségek tárházát. Meséljenek tovább a fényképek.
2014 december 9, 08:21