Technic 8297 Offroader 2014 Full PF Edition
A 8297-es szettel különleges kapcsolatban vagyok. A második gyerekkorom vagyis a legos újrakezdésem fontos kiváltó tényezője. Szerencsémre 2009-ben tudtam megvenni újonnan mikor már kifutó készletként akciózták az egyik debreceni (azóta sajnos már jobblétre szenderült) játékboltban. Ma is emlékszem arra, hogy alig vártam hogy hazaérjek és megépítsem. Teljesen el voltam ámulva a kimaradt több mint 15 év alatt mennyit fejlődött a Lego. Motorizált funkciók (egy db "M"-es motort tartalmaz a szett amivel az autó elején lévő csörlőt illetve az autó magasságát tudtuk meghajtani egy váltón keresztül), lassított nyílású ajtók, V8 kamumotor, rugós futóművek, hatalmas kerekek, LED-es világítás elől.
Már akkor (2010) is azon járt a fejem, hogy tudnám megtuningolni. Nem sok mindenből tudtam építkezni. Két kicsi korábbi Technic és egy nagy kupac régi city-s legom volt. Ez lett belőle:
További képek:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=449077
Korábban egy rommá ültetett Golf 2-sem volt. Ezért is tetszett ez a szett mert volt benne motorosan állítható futómű. Bűn ronda lett de olyan büszke voltam rá mert a futómű átépítésével le tudtam engedni a kocsit teljesen a földre. Oldalra nyíltak az ajtók, elemtartó az autó alján, a motor hátul.
Mivel a gyári szett szerintem költséghatékonyságból csak hátsókerékhajtású ezért mindig meg akartam építeni összkerekesre. Csak akkor még a bricklinken nézegetett alkatrészek drágák voltak. Pl az első futómű kardáncsuklója ami a hátsóban gyárilag volt akkor még 1600 ft körüli áron mozgott (manapság már kb 400 ft). De még kellett volna diffi is meg sok sok egyéb alkatrész. Inkább lettetem a tuningról és elkezdtem gyűjtögetni más komplett szetteket.
De hát nem nyugodtam meg csak pár évig és megint elővettem a terveket. Így kezdtem meg az építést. Hála a legonak sok újfajta motor és alkatrész jelent meg azóta. Úgy döntöttem , hogy párhuzamosan építem meg a gyári szettet és az általam tuningolt változatot. De már csak az összkerékhajtás volt napirenden hanem az optikai tuning is.
Annyit megjegyeznék, hogy a képek terén eléggé kaotikus az elhelyezés így az első 8 gallériás kép (amiken a gyári szett épül) után kezdődnek a tuningos változat képei. Illetve a későbbi képen a gyári a sötétszürke kasztnis míg a piros a saját.
Na ezeken már az én változatom szerepel:
A leírás alapján kezdtem el az építését mindkét kocsinak. Elsőnek az első futómű és a kormányzás épűlt meg de mivel az enyém összkerekes ezért be kellett építenem egy diffit a hajtásával. A kormányzás nem a gyári helyén a diffi mögött hanem előtte lett kialakítva. Sajnos előre jegyzem meg, hogy mindenről nem készült kép mert minden főegységet legalább 5x szedtem szét és terveztem át.
Ezután épült tovább az alváz. A gyári váltó mechanikát kihagytam mert mindent RC-re akartam megcsinálni. Itt még a szervomotor (a kormányzáshoz) a funkcióváltó helyére volt bépítve de mivel túl sok helyett vett el ezért máshova lett áthelyezve. Itt még a gyári funkciók hajtásáért felelős M-motor a gyári helyén volt az autó orrában. Végül ez cserélt helyet a szervoval.
A kormányzó motor végleges elhelyezését a fenti kép mutatja. Közvetlenül a kormánymű főle lett beépítve. Az első csörlő meghajtási tengelye átkerült a jobb oldalról a balra.
A két változat alvázának az eltéréseit láthatjátok a képen. A lenti a PF-s míg a felső a gyári. Középről teljesen elhagytam a funkcióváltó és a kamumotor hajtását. Az emelési mechanizmusba (az alváz hátsó részén) nem akartam belekavarni ezért az maradt a gyári helyén. Mivel nem akartam a méreteken sem változtatni ennyi helyem volt funkciók motorizálásához.
A két M-es motor közül a képen az alsó hajtja meg a csörlőt persze lassitáson keresztül. A felső pedig a kocsi emeléséért felelős. Ezután kavartam be magamnak. Nem volt elég, hogy összekerékhajtást tegyek a kocsiba. Kitaláltam, hogy legyen motorikusan kapcsolható a központi diffinek a segítségével. Alapba a gyári szett hátsókerekes de távirányítással akartam kapcsolni az elsőkerékhajtást is. Na itt születtek eszementnél eszementebb ötleteim. Volt bontás bőven.
Próbáltam az M-es motort függőleges helyzetben beépíteni a gyári kormánytengely helyére de végül elfektetve került beépítésre az elemtartó helyére (hátul a tan színű fogaskerék felett a kép jobb oldalán).
Itt van egy régi változat a diffizárról és a hajtásról. Meg akartam hagyni a kardántengelyét a hátsó hajtásnak (a kép jobb oldalán) de végül ki kellett szerelnem és átkellett építenem fixre (fogaskerekesre) mert folyamatosan elkattogott.
Az utóbbi időben kiadott új motorok miatt a választásom nem az "XL"-re hanem a közepes "L"-es motorra esett a kocsi meghajtásához. Korábban sokan az "XL"-t építették be függőlegesen a csomagtérbe de az elfoglalta az egész csomagtartót. A kisebb motort választva sikerült úgy beépíteni a hátsó diffi fölé vízszintesen, hogy a kocsi csomagtartója üres maradt így bőven jutott hely a 3 infravevő részére. A fenti képen a legfelső nagyobb fogaskerék viszi le a hajtást a kerekekhez míg a 3 db kicsi 8 fogú fogaskerék a V8-as kamumotorhoz. Nem a legszebb megoldás de müxik hibátlanul.
Eddig 5 motort sikerült beépíteni az alvázba. Ezután következhetett a kocsik karosszériájának az építése. Elsőnek a gyári szettet fejeztem be.
A fenti képen már bekerült a teljes gyári elektronika. 1 "M"-es motor, 1 PF kapcsoló, 1 PF LED és egy PF elemtartó. A gyáriban csak 1 pár LED megy előre míg az enyémbe 2 pár.
Itt már csak a kerekek hiányoznak a gépről. Bocsi de a gyáritól eltérően nem szürke hanem fekete felnikkel szerelteket kapott a készlet. A későbbi képeken persze visszacseréltem őket.
Ezután következett a saját változat továbbépítése. Itt nem csináltam sok képet bocsi.
A csomagtartóba hátra befért egymás mellé a 3 PF infravevő illetve eléjük elfektetve a gyáritól eltérő (a city-s vonatokban használt) AAA-s elemtartó. Szélesítettem a sárvédőket, variáltam a küszöböket illetve felkerültek az újfajta takarópanelek a kocsira. Az átszínezett ülések között pedig beépítettem a kamumotor meghajtó tengelyét. Hátra felkerült egy pótkerék. Még a V8-as kamumotort is az új motorelemekből építettem meg. Az elején négy lámpa és egy sűrűbb hűtőrács lett felszerelve. Az első lökhárító is kapott pluszba két takarópanelt.
Képek a két kész járgányról:
Piroszka funkciói:
- az autó meghajtása egy L motorral
- kormányzása egy Szervo motorral
- az autó magasságának változtatása egy M motorral
- a csörlő meghajtása egy M motorral
- a diffizár müködtetése egy M motorral
- ezek működéséhez 3 infravevő, egy AAA elemtartó és 3 távirányító
- PF világítás elől és hátul
- az ajtók nyitását csak úgy tudtam megcsinálni távirányításúra, hogy ha nem vagyok a kocsi közelébe megkérek valakit, hogy nyissa ki vagy zárja be
- távirányított diffizárral lehet a kocsi hátsókerék hajtású vagy összkerékhajtású
- a gyárihoz hasonlóan itt is nyitható minden (motorháztető, csomagtartó, lassitott nyitású ajtók)
- működő V8-as motor
Extrák:
- szélesített sárvédők, tükrök, főtt tojás színű ulések
- módosított csomagtérajtó, motorháztető, hűtőrács, ajtók, lökhárítók, szélvédőkeret, első (nem 2 hanem 4) és hátsó lámpák, tető egyszóval a kasztni nagy része
- pótkerék a hátsó ajtón
. klíma, tempomat, tolatóradar, fűthető tükrök és ülések. NA JÓ EZ CSAK VICC VOLT.
Videó a gyári szettről:
Videó az enyémről:
Végül egy kép a Lego által kiadott legnagyobb PP kerekekkel:
További képek a galériában!!
Köszönöm a figyelmet!!!
További jó legozást!!!
2015 július 11, 20:35