Lego Technic 42051 Replika
Egy olyan meg nem jelent készletet mutatnék most be amit valamilyen oknál fogva a lego nem hozott ki forgalomba. Egy kikerült előzetes kémfotó alapján építettem meg. Készítettem pár képet és filmet az általam készített replikáról. Eleinte törölt projectnek írták a készletet de mostanság felröppent hírek szerint eltolták 2017-re a megjelenését. Na ez majd jövőre kiderül.
Nem fűztem túl sokat magához a készlethez de amire elkészültem vele egy jól játszható és aranyos szett lett belőle. Méretileg a 42008 -as zöld autómentőre hajaz. Az elejét kicsit furának találtam elsőnek de miután a rákerestem a reptéri tűzoltókocsik képeire rögtön láttam, hogy az újabbak már elég futurisztikusak.
Az építés zökkenőmentesen haladt. 2 nap alatt sikerült megépítenem. Előzetesen a kép vizslatása és a belső elrendezésen való gondolkodás vett el sok időt. A kémfotón írták, hogy Power Function előkészítésű lesz a szett. Így menet közben alakult ki bennem a belseje a gépnek. Az alvázzal kezdtem az építést. Úgy véltem, hogy nemcsak az első hanem a hátsó tengely is kormányzott a képen. Így azt is azzá tettem persze más szögeltéréssel mint az első. A kormányzást a faron vezettem ki úgy mint a 42009-es mobildarun. Ezután jött a darukar és az az alatti áttételház kialakítása. Ekkor ugrott be, hogy valószínűleg az elemtartót és az "M"-es motort ide tudjuk majd beépíteni. Folytatva az építést jött a 2 funkciós váltó a lassítós és nyomaték határolt áttételekkel. A váltó kapcsolását felvittem a tetőre a menetirány szerinti jobb oldali tan színű fogaskerékkel. A bal oldalinak csak a beépített elemtartó esetén van funkciója. Ezzel tudjuk kapcsolgatni az elemtartót. Így irányítva a funkciók irányát.
Eredetileg soros motort akartam beépíteni de végül a helytakarékosabb V-motor mellett döntöttem ami a középső tengelyről kapja a hajtást egy differenciálművön keresztül. Felnyitva a motorháztetőt a motor felett találjuk a funkciók meghajtásáért felelős tengelyt. A végén egy fogaskerékkel. Ha nincs PF a gépben ezzel kurblizhatunk.
Ezután már nem volt más mint a hátsó kasztni megépítése. Az felnyithatóra alakítottam ki.
Hogy mennyire lett valósághű azt pontosan nem tudom. A hátsó az teljesen az én agyam szüleménye. Az nem szerepel a "gyári" képen. Még akartam egy létrát a hátuljára de az sokat takart volna ki a lámpákból és akadályozta volna a kormányzást. Így azt elvetettem.
Funkciók:
- Nincs benne PF de elő van készítve a készlet
- A két szélső tengely kormányzott (más szögben)
- V8-as kamumotor. A hajtást a középső tengelyről kapja egy diffin keresztül.
- Nyitható oldalajtók és hátsó motorháztető.
- Két motorizált funkció (darukar forgatása és függőleges mozgatása)
- manuális második szekció a darukaron
- PF kiegészítők: 1 db elemtartó és 1 db "M"-es motor
Készítettem egy videót:
Kép:
2016 május 6, 21:17