Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

Motoros vonat kocsi

avatar HSzabi1
126 napló
Egyedi elemekből épült

Nemrég raktam össze életem első lego gőzösét, és a gőzösök nem igazán támogatják a távirányítós motorizációt, mert az elem modulnak és az infra vevőnek jelentős hely igénye van a felépítményben, de egy jó gőzös hengeres kazánnal épül, így ezek a kiegészítők nem igazán férnek el benne. Van megoldás, ahol a szenes kocsiba kerül az akku modul a fülkébe pedig az IR vevő, de ekkor a kettő között át kell vezetni két elektromos kábelt, ez szerintem jelentősen rontja a játszhatóságot, gyerekek számára pedig lehetetlené teszi.

 

 

A másik érdekesség, hogy a gyerekek szeretik tologatni a szerelvényt, egy motorizált mozdony ezt lehetetlenné teszi, előzö okok folytán én úgy döntöttem, hogy építek egy általam posta kocsinak nevezett, kicsi és zárt vagont, ami alá a vonat motor kerül, a belsejébe pedig el lehet rejteni az elektromos dolgokat, ha a gyerkőceim tologatni akarnak, akkor ezt a kocsit nem teszik a szerelvénybe, ha távirányítani, akkor pedig a mozdony után rakják. Extra öröm, hogy egy invesztícióval akár több gőzös is mozgatható, hiszen a kocsit bármely vonatszerelvény tartalmazhatja, akár "kiherélt" diesel vagy villany vonat is kerülhet elé!

 

Kiderült, hogy itt is a tetőtül kell indulni, hiszen a módosított 2 plate magas íves kockák 2x4-es verzióban elérhetőek, így 4x4, azaz 16 stud hosszúnak kell lennie a kocsinak, szerencsére ez még nem aránytalanul hosszú a motor meghatározott tengelytávjához, ami igazából forgó zsámolyhoz lett idealizálva:

 

 

A vonat alaplapok drágák, így érdemes és praktikus is ilyen esetekben egyéni kialakításban gondolkodni, 4 db 2x8-as, 1 db 2x6-os és 1 db 2x4-es fekete plate-tel sikeresen megszületett a kocsi padló lemeze:

 

 

 A kék kockák nem fognak látszani, az IR vevőt emelik megfelelő magasságba a tetőn történő kikukucskáláshoz és praktikusan a vezetékek is kényelmesen elférnek majd a vevő alatt. Ennél a pontnál kell elhelyeznünk az elektromos komponenseket, hogy aztán a "burkolat" köré építhető legyen:

 

 

Az oldalát barnából építettem, mert a gőzösök korában még deszkával burkoltak egyes vagonokat, itt elhúzható ajtó felesleges, hiszen a vagon tele van, nem lehet bele semmit pakolni, így az ajtó megoldásához és az oldal díszítéséhez beépítettem az oldalt studos 1x4-es elemeket:

 

 

6x1-es szürke csempék kerültek fel ajtónak, a fekete csempe az oldalát díszíti, kicsit megtöri az egyszerűséget. A szellőzők szintén dekorációs céllal kerültek a kocsira, nem mondom, hogy Bombero nem tudna szebbet építeni, de azért igyekeztem :-)

 

 

 

 A tető szerencsére nem bonyolult, amit meg kellett oldani funkcionálisan, hogy az IR vevő kilásson és az elem modult lehessen ki-be kapcsolgatni. Elsőért egy 2x2-es kihagyás, utóbbiért a kis szellőző kémény felel, ezek a fenti képen láthatóak. Lent pedig az utolsó fázis, a tető elemek felrakása és már kész is a rejtett motorizáció!

 

 

 

 

 

Így működik:

 

 

 Köszönöm, hogy elolvastad!

 

2016-05-12

Motoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsiMotoros vonat kocsi

2016 május 12, 08:32