Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

DAF XF 105 SSC motorhome

Nyertes napló! avatar f1hunor
6 napló
Egyedi elemekből épült

Üdv mindenkinek!


Két hete érett már bennem az a gonodlat, hogy építsek egy lakóautót. Ebben a témában már van némi tapasztalatom, ugyanis csináltam már Lego City méretű lakóautót egyedi terv alapján, de készítettem már két az itt bemutatott géphez hasonló koncepciójú lakóteherautót, azokról azonban nem maradt fent fotó (sajnos), így lényegében a semmiből kellett megépíteni a gépet, és kitapasztalni az építési folyamatot. Eredetileg a "szerelvényt" egy vontató-félpótkocsi-pótkocsi trióból akartam megalkotni egyfajta Euro-combi rendszer alapján, azonban az anyagkészlet szemrevételezése után ezt a tervemet a hagyományos félpótos rendszerré módosítottam annyi változtatással, hogy a pélpóthoz csatlakoztattam egy pótkocsi csatlakoztató elemet (végül egy csónakszállító könnyűpót lett a szerelvény harmadik eleme).

Az építésnek már az elején komlikációba ütköztem, mivel nem tudtam, hogy melyik márka 2000 után gyártott nyerges, hálófülkés típusát fogom a lakó-félpótkocsi elé "kötni". Elsőként és (és az erdeti tervben is ez volt) a DAF XF 105 Super Space Cab teherautó jutott eszembe, aminek az építéséhez már volt tapasztalatom, ugyanis már csináltam ilyen gépeket 10 és 12 egység szélességben, de 8-as szélességűvel még (akkor) nem volt dolgom, ezért ezt vésztervnek félrettem. A második ötletem az Iveco Stralis típusú olasz teherautó jutott eszembe, hogy meg lehetne könnyen csinálni, mivel tudtam, hogy 8-as szélességben már létezik szettként. Végül ez a terv a kukában landolt a sárvédőhöz kellő alkatrészek hiánya miatt, így jött a harmadik terv a MAN gyár TGX-e, ezt azonban nem tudtam volna elég élethűen elkészíteni, így ez is a kukába került. Szóba került a Volvo FH 16 és a Renault Magnum is, az egyik, az építési technika hiánya a másik pedig azérrt került törlésre, mert abból (a Renault-ból) csak a régi változatot tudom (egyenlőre) elkészíteni, viszont én ezredforduló utáni gépet kerestem. Így jutottam el a Scania R sorozatig, amit el is kezdtem építeni, végül mégis a DAF maradt, ugyanis a Scania jellegzetes hűtőrácsát nem tudtam elég szépen kivitelezni. Ezzel a döntéssel a tervezési rész lezárult és kezdetét vehette az építés.

Az építés

Az építési folyamat a vontatóvan, annak is alvázával és tengelyeivel kezdődött ehhez négy (a 2006-os Scuderia Ferrari garázs szettből származó) 1 egység széles és magas hosszú rudat egymástól két egység távolságra párhuzamosan elhelyeztem majd két tengely segítégével összekötöttem őket. Az első rész fülke alatti részével folytattam, vagyis a lépcsők, az eslő sárvédők és az első rácsok alső elemi. Ezekhez főleg világosszürke elemeket használtam. Ez problémamentesen lezajlott így következhetett az oldaelemek felszerelése, ezzel se volt különösebb gond, itt hasonlóan is szinte csak szürke elemeket használtam a sárvédőket és a nyerget kivéve ahol fekete elemekből építkeztem. A nyerget itt most egy másfajta megoldással tettem műkodőképessé, a "nagydaf"-nál két három lyukat artalmazó rücskös 2x4-es fekete elemre szereltem a nyerget, most azonban a nyeregbe integráltam egy 1x1 es rücskös lyukas feket elem felel azért hogy a pót csatlakozzon a vontatóhoz. Ezt befejezve jött a fülkekövetkezett. A fülkéhez tartozó rácsot, csak úgy mint a "nagydaf"-nál fal módjára építettem fel. A fülkéhez 1x4-es magas rücskös fehér elemekből dolgoztam (amiből néhányat később pirosra és zöldre kellett cserélnem anyaghiány miatt. A tető most tömör lett így csak egy ágy került belülre az új koncepciójú műszerfal az előre gyártott ülések és a "nagydaf"-nál alkalmazot kozépkonzol koncepció mellett (a belső maradt fekete). Mostmár a kifufogó megmaradt gyárinak és a tető első részére kapott 4 ködlámpát a gyári tetőlámpák mellé. A pótkeréknek most nem volt hely.
Egy két apróbb csiszolás után következett a nagyobb kihívás: a félpótkocsi. Ezt is egy központi váz köré építettem. Itt jelentkezett a második komplikáció, ugyanis a "hálórész"-t a "hall"al elválasztó lépcsőzetes rész rendszeresen leört így elég komolyan meg kellett ezt a részt erősíteni amit, hogy ne látszon külső tárolórekszekkel takartam el. A padló megcsinálása komplikált volt, de gyorsan elkészült. A vázhoz szükséges rudakat szintén a Ferrari garázs szettből vettem. A felépítmény nagy falat volt, mert a tervem szerint az egyik teljes oldalának kinyithatónak kellett lennie. Így a padlózat szélét lapos 1x4-es 1x6-os és 1x8-as elemekkel szegélyeztem az fix részeken rücsöseket, a nyitható részeknél pedig sima tetejűeket hasznláltam. Erre mentek a falelemek és az ablakok (a konyhánál kialakítottam egy szellőzőrácsot is a fix oldalon. A "hálórész" 5 egység magasságó falakat tartalmaz, a "hall" 6 és 1/3-ad magsságú (tető nélkül), míg a "konyha-étkező" 5 és 1/3-os. Erre építettem rá a tető ami (mivel nem volt elég fehér lapom) vörös színű lett. Mivel az egyikoldlelem nem volt fixen a padlóhoz rögzítve ezért hogy biztosan ne szakadjon össze nyitott oldalak mellett, egy karimát helyeztem köré az alcsonyabb rész fölött 3 és 1/3 egység magas így azt tetőcsomagtartóként alkalmaztam. Ezzel a külső lényegében kész volt, következhetett a belső. Ezt vörös, sárga feket és szürke elemek felhasználásával raktam össze. A "hálórész"-szel azon belül is az ágyakkal kezdetem, ezek lettek sárgák, az éjjeliszekrények és az egyéb bútorok pedig vörösek. Ide felszereltem egy kis lapsoképernyős tévét. A kinyitható részre is szereltem egy nagyobb tévét, vele szembe a "hall"-ba pedig egy fekete kanapét. A konyha bútorai szürkék, az asztal és aszékek pedig sárgák lettek, kapott még néhány lámpát is (led hiányában nem működnek). A tetőcsomagtartóba készítettem egy grillsütőt, egy fa padot, egy kinti asztal-szék szettet, néhány csomagot, egy locsolót, meg égyéb cuccokat. A hátsul lévő létrára pedig felrögzítettem egy bringát. Illetve kapott egy parabolaantennát is.
Utolsónak még gyorsan összeraktam egy csónakszállító-utánfutót és felraktam rá egy gumicsónakot.
Ezzel kész is lettem.

Rövid bemutató

A jármű hossza 59 cm, szélessége 6,5 cm, a legmagasabb pontja 14 cm. 3 részből áll. A DAF vontatóból, a hozzá kapcsolt félpótkocsiból és egy csónakszállító utánfutóból. Elkészítése 1 hetet vett igénybe. A vontató a teljes szerelvény hosszának negyedét teszi ki. A félpótkocsiban található a lakórész 3 ággyal mely 4 személy kényelmes éjszakályát tudja biztosítani, található benne konyha, étkező és egy kis hall kanapéval és TV-vel. A jármű ajtóval rendelkező oldala két részletben kinyitható, ezen az oldalon az ajtó alatt található egy ki"hajtható" (leszed-megfordít-visszarögzít) lépcső. A tetőn van egy parabolaantenna és egy tetőcsomagtartó, ez a jármű hátoldalán található létrán könnyen megközelíthető. A szetthez tartozik egy csónakszállító könnyű-utánfutó és egy kisebb darab gyep ahol egy baráti társaság csendes grillezését lehet berendezni a lakó-félpótkocsi árnyékában.A nyitható részeket a tetőn lévő megerősített rögzítésű (előtte állandóan letörtek ha visszaakartam csukni az oldalrészeket) zsanérok mozdítják el felfelé.

Köszönöm a figyelmet.

DAF XF 105 SSC motorhomeés kezdődikDAF XF 105 SSC motorhomehaladunkDAF XF 105 SSC motorhomeaz eleje már készDAF XF 105 SSC motorhomea fülke alsó feleDAF XF 105 SSC motorhomemár majdnem készDAF XF 105 SSC motorhomea vontató befejezveDAF XF 105 SSC motorhomeamire az egész épülDAF XF 105 SSC motorhomea padlóDAF XF 105 SSC motorhomekészülnek a falakDAF XF 105 SSC motorhomea fix rész készDAF XF 105 SSC motorhomenyitható oldal próba és a készülő tetőDAF XF 105 SSC motorhomekülsőleg már nagyjából készDAF XF 105 SSC motorhomekonyha és hall készülőbenDAF XF 105 SSC motorhomea majdnem kész hálórészDAF XF 105 SSC motorhometeljesen elkészültDAF XF 105 SSC motorhomehát nem méltóságteljes!DAF XF 105 SSC motorhomefelülről is jól néz kiDAF XF 105 SSC motorhomea vontatón kellet még néhány...DAF XF 105 SSC motorhome... helyen alakítaniDAF XF 105 SSC motorhomeMert magyar vagyok!DAF XF 105 SSC motorhomehátsulról így fest a vonórészDAF XF 105 SSC motorhomea nyeregrészt érdemes figyelniDAF XF 105 SSC motorhomebelsőtérDAF XF 105 SSC motorhomeszinténDAF XF 105 SSC motorhomealátámasztóra már nem volt anyagDAF XF 105 SSC motorhomeamit nem lehet összekapcsolva látniDAF XF 105 SSC motorhomea 3 tengelyes hátsó részDAF XF 105 SSC motorhomea túloldalDAF XF 105 SSC motorhomea lépcő csukott...DAF XF 105 SSC motorhome...és nyitott állapotbanDAF XF 105 SSC motorhomeaz egyik fele nyitvaDAF XF 105 SSC motorhomehálórészDAF XF 105 SSC motorhomemásik nyitható félDAF XF 105 SSC motorhomea felnyíló rész a tv-velDAF XF 105 SSC motorhomea létrára szerelt bringaDAF XF 105 SSC motorhomeutánfutóDAF XF 105 SSC motorhomeutánfutóDAF XF 105 SSC motorhomemég jó, hogy le lehet szedni az oldalát...DAF XF 105 SSC motorhome...különben nem tudtam volna ilyen képeket csinálniDAF XF 105 SSC motorhomea végére egy kis idilli grillezésDAF XF 105 SSC motorhomevárják már a grillhúst, valaki meg a csónaknál matatDAF XF 105 SSC motorhomeidelli kemping

2015 augusztus 9, 12:53
avatar
LegofanRoli Nagyon nagyon nagyon nagyon jó 2018 november 10, szombat

avatar
Ákos82 nekem is tetszik! gratulálok :) 2015 augusztus 10, hétfő
avatar
f1hunor köszönöm szépen 2015 augusztus 10, hétfő

avatar
Ákos82 mehet a mocpages.com-ra :) imádnák! 2015 augusztus 10, hétfő

avatar
HSzabi1 nagyon jó lett, szép részletesen kidolgoztad! Gratulálok! 2015 augusztus 9, vasárnap
avatar
f1hunor köszönöm szépen 2015 augusztus 9, vasárnap