Termékek
keresésmenumenumenu
lego logo
LEGO® készletek
Figurák, ajándékok LEGO® elemek Ajánlott termékek Újdonságok
(+36) 70 205 7804
0 
0 
theme

42041 - Race Truck, fantasztikus B modell


Ha most nagy reklámot akarnék csapni ennek az írásnak, akkor valahogy így hirdetném: Folytatódik a zseniális új készletbemutató! Most még több érdekes megjegyzéssel és még több képpel!

Na, hát ebből a még több kép legalább igaz. Átgondoltam ugyanis, amit Eraman legutóbb írt, hogy jó lenne legalább néhány képpel több és végül is arra jutottam, hogy hiába unalmas kicsit a készlet építése számomra, mert már többször raktam össze hasonló alapkészletet. Ha más még nem rakott össze ilyet, vagy nincs meg neki, akkor tényleg érdekes lehet számára több részlet is, amin én átsiklottam.

Folytassuk tehát a B modell megépítésével, még több képpel!

Az A modell szétszedése kb. 45 perc volt. Ezt onnan tudom, hogy közben a Könyvtárosok című filmsorozat egyik epizódját néztem és a végére pont elkészültem. Szétszedés közben megint szortíroztam az alkatrészeket, így nagyon gyorsan megtaláltam mindent. Lassan kezdenek kialakulni nálam a kategóriák, hogy mit hová érdemes különtenni. Minden különböző típusú alkatrészt nem tudok ugyanis elkülöníteni, mert nincs annyi helyem és rekeszem. Úgy próbálom őket csoportosítani, hogy amiből például kevés van, de nagyon különböző típusúak, azokat egybeöntöm. Pl. fogaskerekek és távtartók. Könnyű őket megkülönböztetni a méretüknél és az alakjuknál fogva is.

Az építés most is az alváz kialakításával kezd. Íme az első alakzat, amit létrehozunk.

 

Itt arra kell figyelni, hogy a különböző típusú pinek pont a megfelelő lyukba kerüljenek, tehát számolgatni kell. Nem is olyan nehéz elnézni!

 

Ezután megépítünk egy hosszú, több tagból álló tengelyt és a helyére illesztjük. Csaknem az egész alvázat végigéri. Gondolom ez viszi át a hajtást a hátsó kerekekről a motorra.

Egyúttal rájöttem miért nem szeretek képernyőről építeni. Nincs mihez viszonyítani a hosszokat. Oda van ugyan írva, hogy melyik tengely milyen hosszú és ezt szemre ki is tudtam választani, de a nyomtatott építési útmutatóban mindig van ilyen helyeken minta, amihez odamérhetem a tengelyeket. Azért nem rossz az a kis mankó. Esetünkben azonban az sem segítene, ha kinyomtatnám. A dokumentumban ugyanis eleve nincsenek is ilyen ábrák. No meg persze, ha ki is nyomtatnám, nyilván takarékoskodni próbálnék a papírral és a festékkel és kb. négy oldalt tennék egy oldalra, úgy meg el is vesznének a hosszok.

 

Szépen lassan el is készülünk az alvázzal. Ahhoz képest, hogy folyton azt hangoztatom, mennyire egyszerű és unalmas az építés, már megint rontottam egyet. Az alváz közepe táján lévő egyik L alakú liftarmot fordítva szereltem be. Szerencsére ezt most még könnyű volt javítani.

 

A kormánymű fogaslécének elhelyezése és összeszerelése is más egy kicsit, mint az A modellben. Azok a hatalmas piros pinek szerintem nagyon le fogják korlátozni a kocsi fordulékonyságát. A gyári készletekkel kapcsolatban egyébként is elégedetlen vagyok általában, de ez most úgy tűnik még rosszabb lesz. Próbálgattam egy kicsit, szerintem kb. max 30 fok lehet a tengelyek két végpontja közötti különbség. Vagyis ilyen szögben tudnak max elfordulni.

 

Elkezdjük a hátsó kerékfelfüggesztés építését. Eddig úgy emlékszem, teljesen olyan, mint az A modellben.

 

És elkészültünk vele. Egy kicsit eltér ugyan az A modellétől, de nem jelentős mértékben. Persze ez nem is baj, hiszen azért ebben nincs olyan nagy mozgástér.

 

Ezután építünk a differenciálmű köré, elé egy keretet. Azt gondoltam, majd ennek segítségével folytatódik az alváz és szépen az előzőleg megkezdett rész mögé illesztjük ezt a részegységet. Egy kicsit furcsáltam ugyan, mert így már hosszabbnak tűnt a muscle car alváza, mint a kamioné.

 

Nem is azt kellett csinálni! Ezek a részek most a képen látható módon, szépen egymáson kerültek elhelyezésre. Egyebek iránt, már megint rontottam. A fölső keret elkészítésekor elszámoltam egy fekete pin helyét. Szerncsére ismét gyorsan orvosolni lehetett a helyzetet.

 

A következő feladat a kormánymű befejező részének elkészítése.

 

És rögzítése. Ez egészen érdekes volt.

 

Hahá! És most jön a V8-as motor. Úgy, egyben emeltem ki az A modellből, mert azt gondoltam ehhez már nem is kell hozzányúlni. Rosszul gondoltam. A két végén lévő fekete elemeket máshogyan kellett odafogatni a blokkokhoz, ezért végül kicsit pepecselnem kellett vele. De azért még nem volt vészes.

 

A következő etap a belső tér kialakítása. Készítünk egy szerény műszerfalat, a lehető legkényelmetlenebb pozícióban felfogatjuk a kormányt és beteszünk egy ülést. Szerintem ez legalább annyira berendezett, mint a kamionban.

 

A következő lépésben a jobb-hátsó sárhányó és a jobboldali ajtó készül el. Az ajtó felfogatása sokkal stabilabb, mint az A modellé.


 

A leírás szerint most végig a baloldalon kell dolgoznunk, mégis a kocsi jobb oldala épülget és a hátulja is kezd formát ölteni.


 

Mire kettőt pislantunk, már készen van a baloldal is, sőt még a tető is a helyére került. Nagyon szép alakzat kezd kibontakozni a szemünk előtt.

 

Már 20 oldal sincs hátra az építési útmutatóból, a dobozban pedig alig lötyög néhány alkatrész. Felhelyeztünk néhány újabb látványelemet. Főként paneleket és a hűtőrácsot. Ugye nem kell mondanom, ezt sem szedtem szét.

 

Több fotót már nem készítettem a végéig, mert csak apróságok maradtak hátra. Illetve az autó elejének kialakítása. Önmagában túl nagynak tűnt, de a helyére illesztve már jól néz ki.

Szerintem elég ritka az olyan készlet, amiben a B modell is legalább olyan jó, mint az A. Hát ennél a készletnél sikerült. Egyszerűen gyönyörű darab ez is! És funkciókban még többet is tud, mint az A verzió. Ennek is nyitható a két ajtaja, kormányozható felülről, de még a hátsó csomagtartó is nyitható. Igaz a kamionnak nem volt csomagtere 

Ami egy kicsit nem tetszik ebben az autóban, az talán az eleje. Azon még gondolkodhattak volna, esetleg néhány plussz alkatrész segítségével szebbé tehették volna. A másik dolog, hogy az első kerekek sárhányója elég hiányos. Bizonyos szögekből nézve, nem mutat jól a kilógó gumiabroncs.

 

De a kasztni többi része egyszerűen tökéletes!

Összegzés

Úgy van, ahogy gondoltam! Semmit sem változott a véleményem a B modell összeállítása után sem. Sőt! A B modell építését jobban élveztem, mint az A variációjét. Lehet, hogy jobban figyeltem!? Nem tudom, de ez most nem tűnt olyan unalmasnak, mint az A esetében.

Ez tehát szerintem egy remek alapkészlet, mely alkalmas lehet arra, hogy bevezessen bennünket a Technic világába. Nem tartalmaz bonyolult vagy újszerű technikákat, épp csak az alapvető építéstechnikával és megvalósítható funkciókkal ismertet meg, de ez már elegendő alkatrészt tartalmaz ahhoz, hogy saját gondolatainkat is kockákba tudjuk önteni MOC-ok formájában.

Bátran ajánlom hát mindenkinek, aki érdeklődik a Technic készletek iránt!

Terveim szerint azonban a történetnek még nincs vége…

Egyenlőre köszönöm hát a figyelmet!

További Jó Játékot Mindenkinek!

420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041420414204142041

2015 február 6, 22:09
avatar
Lego00 Jól néz ki a B modell is! Nekem tetszik! 2015 május 20, szerda

avatar
HSzabi1 Az első sárvédő valóban furcsa, nem tudom egyben van-e még a modell, megpróbálhatnád áttenni a lökárító felső 2 - 2 elemét sárvédőnek, hátha ami kevés, az elegendőre növekedne, ami meg sok - szerintem a lökhárító kicsit az :-) - az meg optimálisra zsugorodna. Akár milyen is lenne, egy fotót dobhatnál fel róla, hogy megállapítható legyen, jó-e az ötlet, vagy felejtős :-) 2015 február 9, hétfő

avatar
fucs Köszi a naplót. Biztosan újra el fogom majd olvasni, amikor lesz rá esély, hogy akár csak a felét megértem :) Bocs, ha nagyon hülye a kérdés, amikor tologatod, akkor mozog benne valami? Fogaskerék, stb. Vagy amikor olyat írsz, hogy differenciálmű, az egy működő dolgot jelent, vagy csak dísz? Az, hogy kormányozható, gondolom azt jelenti, hogy mozog a kerék, ha forgatjuk a kormányt (hol fér be az ember keze?) 2015 február 7, szombat
avatar
Longeye Kedves Fucs! Bocsánat, hogy csak most válaszolok, de hétvégén elég sok elfoglaltságom volt. Szerintem nincs hülye kérdés, ha még nem építettél kicsit összetettebb Technic modellt, akkor természetes, hogy nem tudsz róla semmit. Volt idő, amikor én azt hittem, ez nem is LEGO gyártmány :) De hogy kérdéseidre válaszoljak: Igen, a Technic lényege a működő funkciók megvalósítása. Ha tologatom, akkor járnak a motorban azok a sárga kis dugattyúk. A differenciálmű sem dísz, a motor azon keresztül kapja a meghajtást az alváz alján végigfutó tengelyen és az azokon elhelyezett fogaskerekeken keresztül. Az autót lehet irányítani/kormányozni is, de nem a belső kormányával, hanem a kocsi tetején látsz egy szürke hengeres kockát (rounded brick), azzal lehet elfordítani az első kerekeket. A nagyobb modellekben, mint pl. a 42000 Forma 1-es versenyautó, még a rendes kormánya is fordul a kocsinak a HOG kormányzással együtt. A HOG=Hand Of God kifejezés (szó szerinti fordításban "Isten keze") arra az irányítási módszerre utal, amikor a kocsi tetejéről tudjuk kormányozni a járműveket. A következő leírásomban Tomik alternatíváit szeretném bemutatn ebből a modellből. Ott megpróbálok majd a leírás elején néhány alapvető fogalmat leírni, hogy érthetőbb legyen az egész. Remélem segítettem és lassan Te is kedvet kapsz a Technic-hez, mert jó móka, legalább olyan jó, mint a "sima" lego. Kérdezz nyugodtan, én azt szoktam mondani, nem az a baj, ha nem tud valamit az ember, hanem az, ha nem kérdez, csak lapít. 2015 február 9, hétfő

avatar
Longeye Bocsi, hát ez már beillett volna egy blog-bejegyzésnek :) 2015 február 9, hétfő

avatar
fucs Köszi a választ! Elég szerencsétlen a magyar nyelvben, hogy kockának hívjuk a legó elemeket, gondolom az építőkockából ered (ami szintén hülyeség). Mindenesetre jót mosolyogtam a hengeres kocka kifejezésen. Elsőre nem vettem észre azt az elemet a tetején, most is vissza kellett néznem a képeket, mikor került oda. Még egyszer köszi a naplót, várom a többit. Nemcsak kedvet kaptam, már egyéb is van, csak kibontatlan, minálunk az év első felében nincs semmi bontogatással járó családi ünnep. Kisebb gyerek angolos és németes, a nagyobbik oroszból és latinból is leköröz, úgyhogy nekem marad a virágnyelv :) 2015 február 9, hétfő